• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn auto heeft een Waxoyl-laag, mag je auto er dan wel zo uit zien?

normanu

Detailing rookie
28 okt 2013
4
0
Veel te laat gekeken op dit forum natuurlijk, had ik een paar weken geleden een waxoyl behandeling genomen voor mijn auto.
Nu ziet mijn auto er op dit moment zo uit (zie plaatjes).
Mag dit uberhaut op een waxoyl laag zitten?

Foto van motorkap

Oei... nog een slachtoffer van Waxoyl (ik ben er ook een paar jaar geleden in getrapt, ik kreeg het toen als "cadeau" ter waarde van €300). Echter Waxoyl staat nou niet echt bekend om de kwaliteit, wel om de geweldige marketing die erachter zit. Zoek maar eens op google naar de verschillende ervaringen, de nietswetende automobilist weet helaas niet beter.

Zo op het eerste gezicht lijken het opgedroogde water (kalk) vlekken en/of boomsappen (van de bladeren). Lees de "stappenplan" topics eens door, ik zou de auto sowieso eens goed aanpakken volgens de juiste stappen en belangrijker met de juiste producten. Je zal zien dat je lak er weer uit ziet als nieuw en dat het veel beter bestand is tegen de verschillende weersinvloeden.

Hoe goed je "pantser" ook is, je zal nooit kunnen voorkomen dat je auto vies wordt. Vuil zal zich weliswaar minder hechten aan een sealant of wax dan aan een kale lak, maar vuil wordt de auto zeker. De vervuiling op de auto zegt naar mijn mening niets over de kwaliteit van Waxoyl. Probeer de auto eens te wassen met een washmitt en een autoshampoo, waarschijnlijk zal het vuil, mede door de Waxoyl, makkelijk te verwijderen zijn. Zo niet, dan ben ik benieuwd naar wat er op je lak zit.

Ik zie ook matte plekken, die haast wel ingebrand lijken. Ziet er uit als water dat als soort lens heeft gewerkt, waardoor de waxoyl is opgelost?

Ik weet niet het niet, met de vinger voelt het als een groffe structuur.
Zal dit weekend de auto is wassen, kijken wat er gebeurd...

De vorige eigenaar van mijn MX-5 had hem ook een Waxol behandeling gegeven en ook ik had vergelijkbare vlekken. Sterker nog: na goed wassen kon je bij mij nog vlekken zien onder de Waxoyl-laag. De voorbereiding voorafgaand aan de Waxoyl-laag was dus verre van perfect.

Mijn oplossing was vrij rigoureus, zie show-off-deel op dit forum. Oftewel: alles eraf en opnieuw opbouwen.

De weg van de waxoyl is nu al ingeslagen.
Ik weet niet waar u/jij de behadeling heeft/hebt laten uitvoeren?

Waxoyl schermt met 3 jaar garantie op glans en kleur voor een nieuwe auto en 2 jaar voor een gebruikte.
Mijn advies is om de auto eerst goed met de hand te wassen en als de vlekken blijven terug te gaan naar de gene die de behandeling heeft uitgevoerd

Er is immers genoeg voor betaald.

Waxoyl is niet slecht, het is ook geen high end product. Maar na een paar weken mag het er nog niet zo uit zien

Kwestie van wassen denk ik, volgens mij is je auto gewoon vies geworden door gebruik. Daar kan geen wax, sealant of lakcoating tegenop.

H@RM zei:
..Maar na een paar weken mag het er nog niet zo uit zien..

Zie bovenstaande, je voorkomt niet dat het zo vies wordt bij gebruik van een auto.

De auto is 2 weken oud, maar goed zal hem dit weekend wassen kijken hoe het eruit ziet.
Er zit dus een waxoyl laag op, is het dan voldoende om alleen shampoo te gebruiken?

Het interieur is ook gedaan met waxoyl, wat kan ik het best gebruiken om dit te "onderhouden" ?

IbizaSigno;345152 zei:
Kwestie van wassen denk ik, volgens mij is je auto gewoon vies geworden door gebruik. Daar kan geen wax, sealant of lakcoating tegenop.

Zie bovenstaande, je voorkomt niet dat het zo vies wordt bij gebruik van een auto.

Klopt, ik drukte me in de laatste zin verkeerd uit.
Als na het wassen die vlekken blijven. Dat zou niet mogen