• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn collectie (Bas)

Bas

Detailing rookie
20 mei 2008
106
0
Hierbij mijn collectie, de laatste aanwinsten staan er nog niet bij maar goed genoeg.

IMG_1616.jpg

IMG_1624.jpg

IMG_1617.jpg

IMG_1619.jpg


Gr. Bas
 
Haha en dan zeg jij wat van mij hehehe.
Maar ik ben wel heel erg natuurlijk, jammer dan ;)
 
Sven S8 zei:
En de Dojo Juice zie ik...:ja Vertel eens.... ;)

In één woord "Geweldig". Producten zijn kwalitatief erg goed, makkelijk te verwerken en geven een top resultaat. Ze kunnen zich meten met veel duurdere producten, echt een aanrader. De Blue velvet of Supernatural (of een combi hiervan) zou erg goed staan op je Audi.

Gr. Bas
 
Thanks Bas, ik ga het zeker proberen... :cool:

BTW, is zo'n lakdikte meter nou erg duur...? Heb er ook al eens eerder aan gedacht, lijkt me wel handig. Maar meet hij nou alles wat er op het metaal zit, of maakt hij ook onderscheid tussen blanke lak, kleurlak en primer etc.? Anders kun je je nog lelijk vergissen... :s
 
Er zijn er wel die verschil maken in de lak lagen alleen zijn die echt heel duur geloof richting de 1.000 euro.
 
De lakdiktemeters zijn er in verschillende prijsklasse, mijne koste geloof ik 170 euro en meet alleen de totale lakdikte (dus grond, kleur en blanke lak samen). Er zijn meters (Positronic) die elke laag meten maar dan ga je ver over de 1000 euro heen. Ik heb deze meter gekocht om een indicatie te hebben van de lakdikte, zodat als ik ga polijsten/wet sanden een idee heb van wat kan, dit geeft echt een stukje rust. Hierbij hou ik de 1/3 regel aan, 1/3 van de dikte is grond, 1/3 is kleur en 1/3 is blanke lak.

Ik heb laatst een bijna nieuwe Chevrolet Tacuma behandeld waarbij ik de lakdiktes heb gemeten, hier zit echt geen regelmaat in. In het algemeen veilige waardes van rond de 120/130 maar de onderschermen van de deuren aan de passagierszijde waren maar 90 terwijl een voorspatbord van 135 naar 170 opliep (en nee de auto heeft geen schade gehad, dit is fabrieks af). Op de plekken met een lage waarde zou je met polijsten/wetsanden erg makkelijk door de blanke laag kunnen gaan. Als hulpmiddel/indicator werkt de lakdiktemeter erg fijn, bij de diepere krassen kon ik zien hoeveel lak ik ongeveer had en wat er eventueel af kon en de hoeveelheid die je er van afhaalde.

Gr. Bas
 
Thanx!

Meters van over de €1K is een beetje te veel van het goede voor een particulier... €170 is nog een keer te doen. De 1/3 regel is wel een veilige waarde op zich, want als het goed is zou de blanke lak laag eigenlijk iets dikker moeten zijn (IIRC). Alleen ga je mogelijk wel de mist in als er al een keer iets aan is gepolijst... Maar, sowieso een handig hulpmiddel!

Schrikbarend dat de dikte van die laklaag op die Chevy zo inconsistent is... Maar ik heb wel gehoord van een expert dat de lak van m.n. Franse automerken óók niet altijd je dat is. Sinaasappeleffect, vrij zachte lak etc.

Ik vind trouwens de kwaliteit van de spuiters in NL - gemiddeld genomen - ook niet om over naar huis te schrijven. Hier hoor je al snel "mooier dan dat kunnen we hem niet krijgen" of "we krijgen het nooit zo strak als in de fabriek". Wat in wezen dikke onzin is natuurlijk...

Maar dezelfde expert zei ook al "er zijn genoeg spuiters, maar slechts een handvol echte goede". En laat ik nou net zo'n pietlut zijn die geen genoegen kan nemen met "het is wel goed zo"...

Zat laatst naar een aflevering van 'Overhauling' te kijken. Daar werd dit keer een Chevy Van gespoten. Die was al superstrak gespoten (nog afgezien van de special paint) maar die werd dus daarna doodleuk nog even totaal gepolijst.... Echt een spiegel! Dan ga je toch wel even nadenken over die dooddoeners van de lokale spuiters... Als ze dat daar kunnen kan het hier ook natuurlijk! Punt is denk ik dat de hele norm te laag ligt hier. Dat zie je ook wel aan het slappe aftreksel van dat soort shows hier. Ze missen gewoon de perfectie van een Foose c.s.

Mja, hoewel het gelukkig begint te komen staat detailing hier ook nog in de kinderschoenen vergeleken met de VS en GB. Ik weet nog wel dat ik m'n Meguiar's spul uit het buitenland moest halen omdat er hier niets fatsoenlijks te koop was. Da's nog niet eens zó lang geleden... ;)
 
Het zo spuiten en polijsten van auto's in overhaulin' is iets wat ze alleen met showauto's doen. Normale auto's doen ze daar ook zoals hier ;)
 
[Offtopic] Voor echt showauto's doen ze 6 lagen blanke lak en schuren er vervlogens 2 vanaf, dat wordt tot hoogglans gepolijst en dan heb je geen sinaasappeleffect meer. [/Offtopic]
Trouwens, zelfs al is de waarde maar 90 dan nog kan het best zo zijn dat de grondlaag of de kleurlaag dun is maar de blanke lak niet, maar het geeft wel een indicatie. Dat is beter dan niks. Zit zelf ook te kijken om die meter te kopen dat is tenminste nog een normale prijs.
 
Hierbij nog wat nieuwe foto's van de collectie ivm wat aanvullingen (oa van Tim, weer bedankt voor de snelle en goede service), niet alles staat erop maar het geeft een goed beeld.

IMG_1732.jpg

IMG_1733.jpg

IMG_1734.jpg

IMG_1728.jpg

IMG_1730.jpg

IMG_1619.jpg


Gr. Bas