• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn eerste detail.

Bartze

Detailing addict
10 feb 2010
43
52
Toen wij onze auto net nieuw hadden, nam ik me voor deze steeds zelf te gaan wassen i.p.v. door de wasstraat te gaan (wat we bij onze voorgaande auto's wel deden). Helaas was het er nooit van gekomen. Tot deze week! Ik lees al een tijd mee op het forum en na een aantal aankopen bij Carclean.com en een erg gezellige, informatieve en leerzame Summer Detail Day vond ik het tijd worden om nu eindelijk maar eens de armen uit de mouwen te steken.

De auto waar het om gaat is een robijnrode Seat Leon 1.6. Doordat hij vaak de wasstraat heeft gezien zitten er wel de nodige swirls op, maar ook grotere krassen ben ik tegengekomen.

dsc00948ak.webp

Ik heb de auto eerst ingesprayed met APC (1:10) met een drukspuit. Daarna de wielen met Sonax velgenreiniger ingespoten, geborsteld met een te kleine velgenborstel :| en de hele auto afgespoeld. Toen de moeilijk bereikbare delen met APC (1:10) ingespoten en daarna de auto gewassen met twee emmers en twee washmitts (cheap-ass rasta).

Het resultaat na een halve auto.

dsc02144a.webp

En na een hele auto. Ik heb al gemerkt dat ik de washmitts te weinig buiten de spoelemmer heb uitgeknepen.

dsc02145u.webp

Na het wassen de auto afgespoeld met een zachte straal en gedroogd met een Delirium droogdoek. Vervolgens ben ik de auto gaan kleien, maar er kwam (voor mij) verbazend weinig vuil vanaf, wel voelde de lak heerlijk glad aan. Toen was het tijd voor de Professional Polish van Poorboys, die heb ik opgebracht met een witte CCS handpad en afgenomen met een PB mf doek. Na de polish was het tijd voor de glaze, in dit geval Black Hole, ook weer van Poorboys, aangebracht met een Hi-Tech foamapplicator en afgenomen met een mf doek. Als sealant heb ik de PB EX-P gebruikt, ook weer aangebracht met een Hi-Tech foamapplicator en afgenomen met een mf doek.

Hieronder een foto van de beading van EX-P op deze auto na een buitje. Nog niet helemaal goed volgens mij.

dsc02157s.webp

Toen was het tijd om de wax aan te brengen. Dit is de Natty's Paste Wax Red, aangebracht met een CCS handapplicator en afgenomen met een Fantastic Fur. De volgende morgen geen grote dikke druppels op de auto, want het had niet geregend, maar wel kleine druppeltjes van de mist.

dsc02159gg.webp

dsc02162u.webp

De zwarte kunststof delen en de rubbers zijn nog afgewerkt met PB Trim Restorer. Het interieur heb ik (met hulp van de kinderen) ook een beetje netter gemaakt. Er zijn nog een paar dingetjes die ik moet nalopen, maar over het algemeen ben ik wel tevreden.

Ik heb niet veel foto's gemaakt, maar plaats degene die ik heb gemaakt hier wel.

Kras op voorbumper voor.
dsc00941a.webp

En na.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Verminderde swirls.
dsc02146bf.webp

Panelen zonder EX-P en met.
dsc02148w.webp

De gebruikte spullen:

Carclean.com - emmers 19L
Carclean.com - Hi-Tech Foam Applicator
CSF Delirium
Poorboy's World - APC
Poorboy's World - Super Slick & Suds
Poorboy's World - Professional Polish
Poorboy's World - Black Hole
Poorboy's World - EX-P
Poorboy's World - Natty's Paste Wax Red
Poorboy's World - Trim Restorer
Poorboy's World - Spray & Wipe
Poorboy's World - Deluxe Mega Towel groen
Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System
Mothers Wax - Detail Brushes
Monello - Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
Monello - White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator
Cobra - Yellow All Purpose Microfiber Towel - 40x40cm
Dodo Juice - Fantastic Fur
Sonax - Velgenreiniger
Diverse goedkope wash-mitts en mf doeken

Ik heb al gemerkt dat ik toch nog wat doeken tekort kom, ook wil ik graag een betere velgenborstel en zo zijn er nog wel wat dingetjes die i kin de toekomst ga aanschaffen.

Bedankt voor het lezen en kijken. Tips, commentaar, opmerkingen etc. zijn van harte welkom!

Bart

Ik zie op de 4e foto (beading) wit spul gemengd met de druppels.... Enig idee wat dat is of is dit puur een vertekend beeld?
Ziet er in ieder geval weer super uit !

Keurig gedaan en ziet er weer prima uit.
De kras op de voorbumper krijg je denk ik ook weg met een DAP, maar dat misschien voor een volgende keer.

Bedankt voor de reacties mensen!
@Chicco_Himself: Dat witte spul wat jij bedoelt is de reflectie van de wolken.
@Aficior: Ik denk ook wel dat het met een DAP te doen is, maar die heb ik niet. Komt misschien ooit nog wel. Zou het ook met de hand te doen zijn (met de juiste middelen)?

Mooi gedaan Bart! En nu bijhouden en niet meer door de wasstraat natuurlijk... :|~*

Als je wilt, kunnen we samen mijn DAP wel eens een keer los laten op die kras. Voor de afstand hoef je het in ieder geval niet te laten ;)

Dank je Robert. Ik ben zeker van plan hem nu bij te houden! Het zou heel mooi zijn als jouw DAP die krassen weg kan krijgen.
Het verbaasde me nog hoeveel steenslagschade er op die auto zit. Als je zo met je neus bovenop zit zie je veel meer natuurlijk, wel confronterend.

Ik kan niks beloven natuurlijk maar proberen is een kleine moeite en zal op z'n minst een verbetering opleveren. Laat maar ff weten via PM hoe of wat :-)^

Mooi resultaat voor een (handjob rofl ) Je schrijft dat de swirls verminderd zijn, ik vermoed echter dat ze gemaskeerd zijn door de Glaze, maar goed dat maakt het resultaat voor nu niet minder mooi! Als je de DAP er op los laat dan kun je ze echt verwijderen.

Na een lekker regenbuitje kan ik nu ook de beading van de Natty's Paste Wax Red laten zien. Die is toch wel beter dan de EX-P.

dsc02166rt.webp

Die van EX-P wijkt behoorlijk af van mijn vroegere resultaten met EX-P, niet lang genoeg laten curen?

Mooie detail, mooie kleur!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet meer weet hoelang ik de EX-P heb laten curen. Ik dacht ongeveer een uurtje, maar weet het niet zeker. Ach, de volgende keer gaat het vast beter :) . Bedankt voor het compliment!

Hallo!! ,

Netjes gedaan hoor :cool

De swirls zijn idd "minder" geworden door de BH , weg of kleiner zijn ze niet hoor,maar toch een mooi resultaat.

Die bumper komt wel goed hoor , ziet er niet al te erg uit(zeker 85% weg minstens, zou ik zeggen op de foto afgaande)

@velgenborstel: ik kan je de ez-familie aanraden(groot en klein),of je moest redelijk veel plaats hebben overal dan is de grote genoeg.

Groeten Danny

over extra aankopen kan ik meespreken hoor,heb deze week mijn 8e bestelling geplaatst(en aangekregen met extra washandschoen(soort wookie met lange "haren" )

deze keer zelfs zonder verzendkosten :jippie