• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn eerste detailing

Juultje16

Detailing chief
13 dec 2018
77
90
Beste mede detailers. Er werd mij gevraagd om een Metrcedes 250 C 1970 te detailen. Voor mij een geweldige uitdaging. Had nog nooit gepolijst !!Was een beetje bevreesd
of ik dit wel zou kunnen. Wel heb ik erg veel gelezen en filmpjes bekeken omtrent het polijsten ( Quantox) Geoefend op een sloopmotorkap. Ben het project aangegaan met
een tas vol vertrouwen. Totaal tijd dat ik eraan gewerkt heb is 38 uur. Ben begonnen uiteraard met wassen. PB Born to be Mild. Daarna de wielen. Deze zagen zwart van het
remstof en ingevreten. Met APC +, Sonax extrme velgenreiniger, meleminespons en wielborstel de velgen aardig schoon gekregen. 11/2 uur per velg. Daarna begonnen met de
auto te kleien. Supernatural en Dodojuice lube. Omdat ik de auto tweemaal zeer grondig had gewassen kwam er niet echt veel vuil meer af. Daarna nog een keer gewassen
om er zeker van te zijn dat alles verwijderd was en geen extra swirls zou maken met het polijsten.Begonnen met oranje Mezzo. Dit gaf niet het gewenste resultaat. Wel was de glans
meteen terug. Overgegaan op geel Veloce. Dit was de juiste combinatie. Swirls eruit en een mooi glans. Polijsten gaf mij geen problemen ! Wel waren er veel verschillen in lakdikte.
Koffer varieerde van 312 tot 381 um, dak 323 tott 392 um, motorkap 343 tot 683. Zijschern 682 tot 1575 um. aatste waarden gaven mij te denken. Wist niet hoe de warmte afgifte
zou gaan tijdens het polijsten van dit scherm. Plamuur ? Maar totaal geen probleem ondervonden. Het polijsten heeft mij 1 1/2 dag gekost. Vond het erg leuk om te doen. Daarna de
auto gewassen met heet water om er zeker van te zijn dat alle rest polijst weg zou zijn. Interieur gedaan. Gestofzuigd, dashboard met APC en nabehandeld met Natural Look.
Alles gereinigd en geprobeerd om ook de hemel zuiver te krijgen met APC 1: 15 maar zag niet veel resultaat. Dit zomaar gelaten. Banden Meguiar's endurance. Na het polijsten de
auto behandeld met Black Hole. Wellicht iets meer diepere glans ? Niet echt nodig denk ik, maar toch gedaan. Daarna afgetopt met Collinite 915. Auto ziet erg geweldig uit.
Ramen gepolijst met Nanolex glass polish en MF polijstpad, nabehandeld met Dodo clearly menthol. Kraakhelder ! Vrijdagmorgen begonnen aan de motor. Duur 4 uur.
Gebruikt : APC + gecombineerd met Meguiar's engine cleran en engine derssing. Vrijdagmiddag om 14.00 klaar. Auto ziet er geweldig uit. Ben blij dat de eigenaar het geweldig
vind, ben blij dat ik het er zo goed heb afgebracht. Mijn eerste detailing en met dit resultaat. Als bijlage foto's van voor en na de detailing. Ik hoop dat het leuk was om dit te volgen.

Juultje 16
 

Bijlagen

  • P1030526.JPG
    P1030526.JPG
    387,4 KB · Weergaven: 0
  • P1030525.JPG
    P1030525.JPG
    202,4 KB · Weergaven: 0
  • P1030532.JPG
    P1030532.JPG
    380,5 KB · Weergaven: 0
  • P1030540.JPG
    P1030540.JPG
    337,3 KB · Weergaven: 0
  • P1030541.JPG
    P1030541.JPG
    243,4 KB · Weergaven: 0
  • P1030560.JPG
    P1030560.JPG
    250,8 KB · Weergaven: 0
  • P1030557.JPG
    P1030557.JPG
    263,9 KB · Weergaven: 0
  • P1030565.JPG
    P1030565.JPG
    300,6 KB · Weergaven: 0
  • P1030563.JPG
    P1030563.JPG
    313,3 KB · Weergaven: 0
Heel mooi gedaan hoor! Jaloers dat jij je eerste echte detail hebt gedaan, daar moet ik mezelf nog toe zetten want durf het nog niet met polijsten haha!

Heb je de koplampen niet gedaan? Of is dit een vertekenend beeld op de foto?
 
Ziet er uit als een zeer gedegen detail en een mooi resultaat. Proficiat! En de trots en het plezier stralen van je bericht af, leuk.
 
Heel mooi gedaan hoor! Jaloers dat jij je eerste echte detail hebt gedaan, daar moet ik mezelf nog toe zetten want durf het nog niet met polijsten haha!

Heb je de koplampen niet gedaan? Of is dit een vertekenend beeld op de foto?

Koplampen zijn glas, misschien dat dat een ander beeld geeft?
 
Mooi resultaat, zeker voor een eerste detail. Wel erg hoge lakdiktes, dus waarschijnlijk is de hele auto minstens 1 keer overgespoten.
Zoals nova_niek al aangeeft, koplampen zijn gewoon glas, dus weinig aan te polijsten, en een doffe reflector verhelpen, is meestal een kwestie van sleutelen (tenminste bij oude koplampen die nog open kunnen).
 
  • Leuk
Reactions: Fireworkfanatic
Beste Ric 325i

Grill/chroom heb ik eerst gepolijst met Prof Polish en witte pad, daarna behandeld met Valma chrome cleaner. Deze had ik liggen ! Ik had liever de Belgom chrome gebruikt maar deze was niet voorradig bij CC. Wel moet ik erbij zeggen dat het chroom van de grill er nog goed uit zag. Ik hoefde alleen te zorgen voor
de glans. Groeten Juultje 16
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
Beste BKM, beste Martin,

Ik heb helaas geen 50/50 foto's. Wellicht moet ik volgende keer daar aan denken !! Groeten Juultje16