• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn eerste lijstje.

Limara

Detailing rookie
27 mei 2012
22
0
Hoi Iedereen!

De eerste keer dat ik voor mijn auto boodschappen doe is aangebroken. Ik heb nog helemaal niets in huis (zelfs geen tuinslang!!) en ben dus erg benieuwd naar wat jullie van mijn lijstje vinden.

Mijn autootje staat in mijn avatar en ik ben er nog niet uit of ik hem nu donker of licht vind. Zit er voor mijn gevoel een beetje tussen in. Wat vinden jullie?

Hier dan mijn beginnerslijstje!

Poor boy's sample kit 4 step (Super Slick & Suds, Professional Polish, Black Hole, EX-P), vooral ook omdat ik nog helemaal niets in huis heb en me dit wel een leuke beginnerscombi lijkt.

Meguiars-Ultimate Wipe Wash Mitt
Monello-Piccolo Nero Trio
Monello-Peluche Verde Trio
Poor Boy's-Microfiber Applicator 5x
Klein meisje, kleine handjes en een klein autootje. Misschien dat ik later nog wat grotere doeken bestel, maar mij leek dit wel een goed begin.

Poor Boy's-Natty's Paste Wax Blue

Poor Boy's-Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser
Meguiars-Supreme Shine Protectant
Deze twee heb ik voornamelijk om de rubbers van mijn dak goed te beschermen. Ik wil liever niet dat mijn cabriodak gaat lekken.. En omdat ik van glans hou leek deze me wel goed.

Poor Boy's-QD+ Quick Detailer Plus
Voor de dagen dat hij wel gewassen, maar geen grote beurt nodig heeft.

Alvast bedankt voor de tips!
 
Zien er allemaal wel nette produkten uit , misschien voor een handschoen van monello gaan en een 2e voor de onderzijde ? (en een 3e voor de velgen, rastamodel el cheapo )

Enkele foam-applicators voor de wax/exp ?

Spray & Wipe ? (kan je gerust verdunnen 1/1)

QD+ : als het werkt: superprodukt , bij mij echter werkt deze voor geen meter ondanks allerhande verschillende werkwijzen :weetniet

@donker of licht : voor mij is dit donker :ja

Iets voor de velgen binnenin ?

Suc6 !
 
Je lijstje ziet er prima uit om mee te beginnen. De sample kit is inderdaad handig om eens wat te proberen en zeker de Professional Polish, Black Hole
en EX-P gaan best een tijd nodig hebben om op te geraken. Als ik je lak zou moeten indelen in 'licht' of 'donker', dan zou het wat mij betreft donker zijn.
Ik denk dat de Black Hole hier nog een mooi resultaat op kan achterlaten.

Doeken kun je nooit genoeg hebben. Dit is een mooi begin. Mocht je in de toekomst nog meer bestellingen doen, dan kun je nog weleens een doekje
'erbij' doen. Dan heb je op een gegeven moment meer dan genoeg zonder dat het ineens erg veel gaat kosten.

Wat betreft de microfiber applicators: voor m.n. EX-P en Natty's kun je beter foam applicators hebben. Kijk eens naar de Monello Edgeless
Soft Foam Hand Applicator of de Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator.

Misschien dat je de Supreme Shine Protectant kunt vervangen door iets anders (ik zat aan Trim Restorer te denken), maar als je het voornamelijk
gaat gebruiken voor de rubbers van je dak weet ik even niet zeker.

Mocht je nog budget overhebben voor een kleikitje, dan kan ik je de kleikit van Mother's aanraden.
 
@grandscenicman
Een tweede handschoen is inderdaad een goed idee. Vooral voor de onderkant. Ook aan de foam applicators had ik niet gedacht, misschien inderdaad wel handig en voor de prijs goed te doen. Bedankt!
Voor mijn velgen wil ik ter zijnerzijds meerdere producten in een keer aanschaffen. Een goede cleaner en sealant heb ik in gedachten.

@soepergrover
De foam applicators was ik inderdaad vergeten. Oeps.. Een kleikit wil ik ook nog graag aanschaffen, maar net als voor de velgen heb ik dat nog op mijn verlanglijstje staan. Bedankt voor de tips! :)

En mijn autootje is donker dus. Ik ben benieuwd hoe de Black Hole uit gaat pakken. :)^
 
Je bestellijst ziet er goed uit,met aanvullingen van mijn voorgangers zal het nog beter zijn en dan vooral de kleikit.Deze zal je gaan waarderen. Aan de Monello-Peluche Verde Trio doe je goed,deze heb ik zelf ook,ben er zeer tervreden over.Doeken heb je altijd te weinig,geloof me. Denk ook aan een goede droogdoek,erg fijn als je na het wassen je wagen streeploos droog krijgt toch?

Laat de fotos maar komen.

Cheers