• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn eerste project Fiat 500 VEEL FOTO'S UPDATE!!!!!! & EINDRESULTAAT!!!

Edwin-GTV

Detailing addict
26 jun 2010
46
52
Hallo allemaal,

Ik ben vandaag begonnen aan mijn eerste project, een Fiat 500 1.5 jaar oud en 30000km op de klok.

De wagen had in alle opzichten groot onderhoud nodig, dus ben eerst begonnen met:
Nieuwe banden,
Nieuw olie en oliefilter,
Nieuw bougie's,
Nieuw luchtfilter,
Nieuw polenfilter.
En dat polenfilter was geen overbodig luxe :klap

Daarna de airco nog even gecleand met Motip airco cleaner, en klaar is het onderhoud.

Nu het poetsen,

Tja waar zal ik eens beginnen, het is mijn eerste project maar wordt gelijk voor de leeuwen gegooid.

De buitenkant valt nog mee:

Maar dan nu de binnenkant ]-0

De bekleding is zeer besmettelijk, dit is het resultaat van regenwater
Op de achterbank is tijdens de hittegolf een blikje cola geexplodeert

Heb de auto eerst met een HD in een wasbox ontdaan van het grove vuil, en vervolgens thuis gewassen met PB Super Slick en Suds met het 2 emmer systeem.
Om hem vervolgens naar binnen te rijden, en te beginnen aan deze helse klus.

Ik ben maar eens begonnen bij de achterbak.
De bekleding er uit gehaald, en onder het reservewiel eerst schoongemaakt.
Foto van na het schoonmaken ben ik vergeten, deze houden jullie tegoed;-)

Meteen maar mijn nieuwe aanwinst ingezet de Kacher Puzzie 200, samen met lekker warm water en SetHud bekledingreiniger.

Morgenavond ga ik weer verder met deze klus.

Groeten
Edwin

Hier ga je nog wel een aantal uurtjes werk aan hebben, denk ik zo. Je bent op de goede weg, heb je dat water wel naar de milieustraat gebracht?:lol

Dat is al een enthousiastmerende vooruitgang zo. Maar wat moet je nog veel.
Hoop dat de velgen een beetje mee gaan vallen, want dat zijn niet echt soepele velgen om even netjes te maken.
Zie je weer bij volgende update...

Succes man!

Zow he , hier ga je nog aardig wat uurtjes in steken8o

Maar ga dit wel in de gaten houden om te zien wat er tussenuit gaat komen:jippie 8-)

Ahum, wat een zwijn die daar in rijdt zeg, ben benieuwd hoe het binnenshuis is ........
Maar dat maakt het wel weer leuk om schoon te maken en te poetsen, dankbaar werk dat wel.

Roeland zei:
Ahum, wat een zwijn die daar in rijdt zeg, ben benieuwd hoe het binnenshuis is ........
Maar dat maakt het wel weer leuk om schoon te maken en te poetsen, dankbaar werk dat wel.

Het gekke is dat juist niet zo is:)

Ik ken de eigenaren van deze wagen heel erg goed, en ze zijn eigenlijk best netjes op hun spullen.
Je hebt natuurlijk ook wel een paar problemen met deze bekleding.

1 De bekleding wordt abnormaal snel vies, die voorstoel is alleen zo vies geworden door wat regen door een openstaand raam.
2 Kinderen, ik had persoonlijk als ik 2 kinderen had NOOOIIT een auto gekocht met witte bekleding.
En dat blikje cola wat ontpolft is, tja da's gewoon vette pech.

Ze hebben ook nog een VW Passat en een VW kever (oldtimer) en die zien er keurig uit, niks van te zeggen.

Ik heb nu 5 uur in het interieur zitten, en het begint er op te lijken, de achterbak, achterbank en vloer, rechter voorstoel, dashboard en de 2 deurpanelen zijn schoon, althans dat denk ik, kan het morgen pas zien als alles weer droog is.

Groeten,
Edwin

Witte bekleding is sowieso zeer besmettelijk, ook als je geen kinderen hebt.
Tja een ontploffend cola blikje is een regelrechte ramp .......................

Hallo allemaal,

Nou nou, ik ben weer een paar avonden verder en inmiddels staat de teller op 9 uur alleen al voor het interieur.

Maar wat een ongelovelijke K.. kwaliteit is die bekleding zeg]-0 , ik kan wel aan de gang blijven,
Heb ik de ene stoel mooi schoon netjes een nachtje laten drogen, blijkt dat er met het nat sproeien van die stoel op de achterbank wat spetters zijn gevallen, en wat denk je weer bruine kringen.
Ik weet niet wat Fiat met die bekleding heeft uitgespookt maar het is een regelrechte ramp, er hoeft maar een spatje water op te komen en hup je hebt weer een vieze bruine kring in je bekleding:-&

En jammer genoeg krijg ik lang niet alles weer helemaal goed schoon.

Ben inmiddels aan de buitenkant begonnen, ik hoop dat het allemaal gaat lukken, hij moet namelijk zondag avond klaar zijn:-"

Binnenkort weer foto's

Groetjes
Edwin

flinke eerste klus! Heb in iedergeval met plezier je eerste write-up gelezen. Blijven ook kekke wagentjes die 500's

Mooi werk!

Volgende keer misschien even een handdoek oid leggen op de stoffen delen die je klaar hebt, heb je ook geen last meer van de spetters.

Suc6!

Hallo allemaal,

Nou het begint er nu wel op te lijken.
Jammer genoeg krijg ik de bekleding niet helemaal goed schoon, maar ik heb gedaan wat ik kon, elke zitting is minimaal 3 keer gedaan.

Interieur:
HEEEEL VEEEEL champorellen,
al het harde kunstof schoongemaakt met Ajax proffesional cleaner (gewoon van de supermarkt, werkt geweldig)
alles afgewerkt met PB naturel look

Ben nu ook lekker bezig met de buitenkant van de wagen, ik heb nu 1 kant helemaal af, dus kan hem morgen omdraaien en de andere kant gaan doen.

De lak behandel ik nu met een exentrische machine met een zachte pad en PB SSR2.5
Ik durf het nog niet aan om met een roto te gaan werken, zeker niet op zwart.

Exterieur
Gewassen met PB super slick en sud, 2 emmersysteem.
het kleien was alleen op de liggende delen nodig, en de sitescirts
exenctr met PB SSR2.5
Daarna PB Black Hole,
En finnish/sealer PB carnouba,
De velgen met SSR.2 met handpad, en finnish PB carnouba

Hier maar weer eens wat foto's
Ik zeg er wel bij dat deze binnen zijn genomen met ledlicht, de bekleding ziet er op de foto minder mooi uit dan in het echt.
Als ik er nog tijd voor heb, en het weer laat het toe, dan maak ik nog een zooi goede foto's bij echt daglicht.

De klei viel mee (denk ik) dit is alleen motorkap en dak!

Binnenkort meer foto's bij daglicht.

Groeten
Edwin

Chemical Guys Fabric Guard ( net gekeken, whoops niet bij CC ( nog ) te krijgen, wellicht iemand een goed alternatief ?
Anders stiekem voor deze ene keer vreemdgaan :(