• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn eerste show-off Fiat Punto

Marv77

Detailing rookie
11 mei 2012
164
0
Hallo medepoetsers,
Vond het wel eens tijd worden voor een show-off van mijn kant.

Nadat ik een paar weken geleden een blauwe Punto van een maat van mij gedaan had,
kwam al gauw de vraag of ik zijn moeders Punto ook een keer onder handen wilde nemen want die kon nog wel de nodige liefde gebruiken :ja vooral exterieur want interieur zou netjes zijn.
Afgesproken dat de Punto vrijdagavond gebracht zou worden zodat ik er zaterdagochtend gelijk aan kon beginnen.
Bij afleveren ff bakkie gedaan en samen een rondje om de wagen heen gelopen en het viel mij allersinds nog mee hoe hij erbij stond maar niks was minder waar. Kom er straks nog op terug…
Lak was wel erg dof en zat totaal geen diepte meer in.
Zaterdag vroeg uit de veren om lekker te gaan beginnen
img1801cm.webp

Eerst maar eens begonnen met afspuiten en wassen met PB Super Slick & Suds.

img1802x.webp

img1808mh.webp

Daarna begonnen met kleien
Klei van het schildpad icm Born Slippy.
Daar begon de ellende…
Na een nog geen kwart van de motorkap gedaan te hebben, wat erg moeizaam verliep was dit al het resultaat

img1810n.webp

De lak was net schuurpapier zooooooo stroef liep de klei!
Dit was dus echt een pain in the ass!!!
Het heeft me de hele ochtend in beslag genomen om de auto rondom aan te pakken.
Na het kleien maar eens de lak geïnspecteerd en dit was een waar Swirl-hala!
Niet normaal meer!

img1819u.webp

img1829jb.webp

Krasjes achterklep
img1816i.webp

img1817po.webp

Portierschade
img1815ey.webp

Inmiddels was het al 13.00 uur en maar eens begonnen met alles af te plakken om een testspotje te maken.
Ben uitgekomen op Inizio op oranje, Mezzo op wit en Finale op groen en dit alles met de DAP900.

Hier al een heel verschil op de motorkap en voorscherm na polijsten

img1826r.webp

img1830ef.webp

Al een hele verbetering dacht ik zelf!
Daarna nog ff in de Black hole gezet en daarna afgetopt met een laagje Collonite

img1844ks.webp

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

img1847c.webp

Met dit als resultaat vond ik het wel welletjes voor de zaterdag en met nog de trims, rubbers, binnenkant van de deuren bij de deurvangers en alle kiertjes van de polijstrestanten te ontdoen in het verschiet dit lekker doorgeschoven naar de zondag!

Zondagochtend weer fris begonnen met het afwerken van de Punto.
Begonnen met de wagen eerst af te spuiten zodat ie weer lekker fris was want het had namelijk flink geregend in de nacht.

img1854ys.webp

Daarna alle trims in de AF Revive gezet
Heb 1 laagje gezet omdat ze niet zoveel opnamen.

img1853zo.webp

Bandjes in de AF Gloss gezet.
Alleen het weer zat echter niet meer mee zondag want dan scheen het zonnetje en dan kwam het weer met bakken uit de lucht maar uiteindelijk toch alles netjes af kunnen maken tussen de buien door.
Eindresultaat

img1860re.webp

img1856e.webp

img1857j.webp

img1870ib.webp

img1862qt.webp

img1859rg.webp

Jammer genoeg alle piccies genomen met een Iphone
Volgende keer zal ik ff een normaal fototoestel pakken zodat de piccies wat betere resultaat zullen geven.

In ieder geval bedankt voor het lezen.

• Leuk
Reacties: vndk
Die denkt dat ze een overgespoten punto terugkrijgt ;-)

Over het algemeen helemaal je eer aan behaald!

Wow wat krijg je dan veel hersteld zeg! Ik moet dat echt eens gaan leren want ik zie soms krasjes op m'n auto waarvan ik zeker weet dat ik ze zelf makkelijk zou kunnen herstellen. Zijn al die krasjes op de achterklep echt allemaal verdwenen?

Heel mooi resultaat!

Ben uitgekomen op Inizio op oranje, Mezzo op groen en Finale op wit en dit alles met de DAP900.
UNQUOTE

Moet dit niet zijn:
Inizio op oranje
Mezzo op Wit
Finale op Groen?

Erg mooi resultaat behaald en zeker de moeite waard geweest. Ziet er weer prachtig uit!

Aficior

Mooi resultaat, had je geen last van zachte lak? Heb ook ooit zo'n punto gedaan en vond hem erg makkelijk corrigeren. Ik had met mezzo op wit al voldoende om swirls weg te halen..

Aficior zei:
Ben uitgekomen op Inizio op oranje, Mezzo op groen en Finale op wit en dit alles met de DAP900.
UNQUOTE

Moet dit niet zijn:
Inizio op oranje
Mezzo op Wit
Finale op Groen?

Erg mooi resultaat behaald en zeker de moeite waard geweest. Ziet er weer prachtig uit!

Aficior

Thnx
Moet idd zijn Mezzo op wit en Finale op groen, my bad.
Zal gelijk ff veranderen.
Bedankt voor de oplettendheid!

@ Emiel10

Verwachte idd zachte lak maar dat viel met de testspot toch anders uit.
Mezzo op wit deed niet veel en vervolgens opgeschaalt naar mezzo op oranje wat na 2 passes correctie gaf
Toen gekozen voor Inizio op oranje wat na 1 pass alles weghaalde...

PeterAudi zei:
Wow wat krijg je dan veel hersteld zeg! Zijn al die krasjes op de achterklep echt allemaal verdwenen?

Thnx.
Krasjes op de achterklep waren erg oppervlakkig dus die vielen reuze mee.
Lijkt op de foto veel erger.
Heb vrijwel alles eruit gekregen.
Zelfs de portierschade is volledig weg :-)^

Daar mag de eigenaresse méér dan tevreden mee zijn.
Ben je erachter kunnen komen wat voor soort vervuiling ervoor zorgde dat het kleien zo moeizaam verliep? Kan het ook zijn dat je misschien te milde klei had?
Misschien had het geholpen als je de auto eerst met Iron X behandeld had. (dit natuurlijk alleen als de vervuiling van de lak uit ijzerdeeltjes had bestaan)

Reden voor een feestje denk ik zo...:party
Althans, als ik de eigenaresse zou zijn wel dan. Wereld van verschil. Complimenten hoor!

Iedereen bedankt voor de complimenten :)

@BlackPassat

Ben er inmiddels wel achtergekomen wat de lak zo stroef maakte ja.
Auto wordt blijkbaar vaak onder een boom geparkeert dus ga er vanuit dat het boomsappen (hars) is geweest!
Als ik de kleur van de vervuiling op de klei zo zag klopt dat ook wel.
Aan de klei kan het echt niet hebben gelegen denk ik want de klei van de schildpad staat nou niet echt bekend om zijn mildheid.

@Maaike

Heb vernomen dat de 65 jarige eigenaresse ook zeer in haar nopjes was met haar weer zeer nette Punto :-d

@grandscenicman

Heb die maat van mij natuurlijk wel even duidelijk uitgelegd
hoe hij op de goeie manier de auto mag bijhouden voor zijn moeder :lol