Hallo medepoetsers,
Vond het wel eens tijd worden voor een show-off van mijn kant.
Nadat ik een paar weken geleden een blauwe Punto van een maat van mij gedaan had,
kwam al gauw de vraag of ik zijn moeders Punto ook een keer onder handen wilde nemen want die kon nog wel de nodige liefde gebruiken :ja vooral exterieur want interieur zou netjes zijn.
Afgesproken dat de Punto vrijdagavond gebracht zou worden zodat ik er zaterdagochtend gelijk aan kon beginnen.
Bij afleveren ff bakkie gedaan en samen een rondje om de wagen heen gelopen en het viel mij allersinds nog mee hoe hij erbij stond maar niks was minder waar. Kom er straks nog op terug…
Lak was wel erg dof en zat totaal geen diepte meer in.
Zaterdag vroeg uit de veren om lekker te gaan beginnen
Eerst maar eens begonnen met afspuiten en wassen met PB Super Slick & Suds.
Daarna begonnen met kleien
Klei van het schildpad icm Born Slippy.
Daar begon de ellende…
Na een nog geen kwart van de motorkap gedaan te hebben, wat erg moeizaam verliep was dit al het resultaat
De lak was net schuurpapier zooooooo stroef liep de klei!
Dit was dus echt een pain in the ass!!!
Het heeft me de hele ochtend in beslag genomen om de auto rondom aan te pakken.
Na het kleien maar eens de lak geïnspecteerd en dit was een waar Swirl-hala!
Niet normaal meer!
Krasjes achterklep
Portierschade
Inmiddels was het al 13.00 uur en maar eens begonnen met alles af te plakken om een testspotje te maken.
Ben uitgekomen op Inizio op oranje, Mezzo op wit en Finale op groen en dit alles met de DAP900.
Hier al een heel verschil op de motorkap en voorscherm na polijsten
Al een hele verbetering dacht ik zelf!
Daarna nog ff in de Black hole gezet en daarna afgetopt met een laagje Collonite
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Met dit als resultaat vond ik het wel welletjes voor de zaterdag en met nog de trims, rubbers, binnenkant van de deuren bij de deurvangers en alle kiertjes van de polijstrestanten te ontdoen in het verschiet dit lekker doorgeschoven naar de zondag!
Zondagochtend weer fris begonnen met het afwerken van de Punto.
Begonnen met de wagen eerst af te spuiten zodat ie weer lekker fris was want het had namelijk flink geregend in de nacht.
Daarna alle trims in de AF Revive gezet
Heb 1 laagje gezet omdat ze niet zoveel opnamen.
Bandjes in de AF Gloss gezet.
Alleen het weer zat echter niet meer mee zondag want dan scheen het zonnetje en dan kwam het weer met bakken uit de lucht maar uiteindelijk toch alles netjes af kunnen maken tussen de buien door.
Eindresultaat
Jammer genoeg alle piccies genomen met een Iphone
Volgende keer zal ik ff een normaal fototoestel pakken zodat de piccies wat betere resultaat zullen geven.
In ieder geval bedankt voor het lezen.
Vond het wel eens tijd worden voor een show-off van mijn kant.
Nadat ik een paar weken geleden een blauwe Punto van een maat van mij gedaan had,
kwam al gauw de vraag of ik zijn moeders Punto ook een keer onder handen wilde nemen want die kon nog wel de nodige liefde gebruiken :ja vooral exterieur want interieur zou netjes zijn.
Afgesproken dat de Punto vrijdagavond gebracht zou worden zodat ik er zaterdagochtend gelijk aan kon beginnen.
Bij afleveren ff bakkie gedaan en samen een rondje om de wagen heen gelopen en het viel mij allersinds nog mee hoe hij erbij stond maar niks was minder waar. Kom er straks nog op terug…
Lak was wel erg dof en zat totaal geen diepte meer in.
Zaterdag vroeg uit de veren om lekker te gaan beginnen
Eerst maar eens begonnen met afspuiten en wassen met PB Super Slick & Suds.
Daarna begonnen met kleien
Klei van het schildpad icm Born Slippy.
Daar begon de ellende…
Na een nog geen kwart van de motorkap gedaan te hebben, wat erg moeizaam verliep was dit al het resultaat
De lak was net schuurpapier zooooooo stroef liep de klei!
Dit was dus echt een pain in the ass!!!
Het heeft me de hele ochtend in beslag genomen om de auto rondom aan te pakken.
Na het kleien maar eens de lak geïnspecteerd en dit was een waar Swirl-hala!
Niet normaal meer!
Krasjes achterklep
Portierschade
Inmiddels was het al 13.00 uur en maar eens begonnen met alles af te plakken om een testspotje te maken.
Ben uitgekomen op Inizio op oranje, Mezzo op wit en Finale op groen en dit alles met de DAP900.
Hier al een heel verschil op de motorkap en voorscherm na polijsten
Al een hele verbetering dacht ik zelf!
Daarna nog ff in de Black hole gezet en daarna afgetopt met een laagje Collonite
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Met dit als resultaat vond ik het wel welletjes voor de zaterdag en met nog de trims, rubbers, binnenkant van de deuren bij de deurvangers en alle kiertjes van de polijstrestanten te ontdoen in het verschiet dit lekker doorgeschoven naar de zondag!
Zondagochtend weer fris begonnen met het afwerken van de Punto.
Begonnen met de wagen eerst af te spuiten zodat ie weer lekker fris was want het had namelijk flink geregend in de nacht.
Daarna alle trims in de AF Revive gezet
Heb 1 laagje gezet omdat ze niet zoveel opnamen.
Bandjes in de AF Gloss gezet.
Alleen het weer zat echter niet meer mee zondag want dan scheen het zonnetje en dan kwam het weer met bakken uit de lucht maar uiteindelijk toch alles netjes af kunnen maken tussen de buien door.
Eindresultaat
Jammer genoeg alle piccies genomen met een Iphone
Volgende keer zal ik ff een normaal fototoestel pakken zodat de piccies wat betere resultaat zullen geven.
In ieder geval bedankt voor het lezen.