• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 22.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, PayPal, Credit Card, Mister Cash

Mijn lak wordt niet mooi (zelf gespoten)

Inferi0r

Detailing rookie
11 jun 2019
2
2
Goedemiddag allen,

Had wat stevige parkeerschade (alle lak helemaal weg) en dacht dit zelf op te kunnen lossen.

Heb de plek ruim en netjes geschuurd en daarna meerdere lagen lak dun geneveld (kleur: LC9X, deep black pearl). Na goed drogen meerdere lagen Standox mettalic lak 1K opgespoten.
Helaas blijft mijn plek dof (zie wel metallic glinsters tov zonder metallic, maar het is allesbehalve een spiegel zoals de rest van de lak). Heb al met met stevige hoeveelheid Autoglym Paint Renovator en Autoglym Super Resin Polish geprobeerd maar beiden veranderen 0,0 aan de lak.

Het hoeft van mij absoluut niet perfect te worden, ik ben maar wat aan het knutselen, maar wat heb ik nodig om het beter te krijgen? In ieder geval zodat de lak meer een spiegel wordt.

Note: ik heb al weer een dagje met de auto gereden dus het klopt dat er 'vuil' te zien is op de lak op de foto's.

Dank alvast.

Bijlagen

Doggy

Detailing trainee
17 feb 2019
29
25
28
Brunssum
Hi inferior, ik kan uit je verhaal niet opmaken of je een blankelak hebt gespoten over de kleur dit zorgt normaal voor de glans. Heb je dit wel gedaan zou ik de bus blankelak in warm water leggen dit gaat orangepeel tegen. Tevens ligt schuren met 1500 en daarna met 3000 en vervolgens polijsten.

Inferi0r

Detailing rookie
11 jun 2019
2
2
Hi inferior, ik kan uit je verhaal niet opmaken of je een blankelak hebt gespoten over de kleur dit zorgt normaal voor de glans. Heb je dit wel gedaan zou ik de bus blankelak in warm water leggen dit gaat orangepeel tegen. Tevens ligt schuren met 1500 en daarna met 3000 en vervolgens polijsten.
Doggy, heb zeker met blanke lak gespoten na de zwarte lak. Moet ik schuren met 1500 en 3000 na de blanke lak of tussen zwarte lak en blanke lak?

Doggy

Detailing trainee
17 feb 2019
29
25
28
Brunssum
Na het aanbrengen van de zwarte lak zou ik heel lichtjes schuren met 3000. Daarna de blanke lak aanbrengen. Maar in jou geval zou ik nu de blankelak schuren met 1500 tot het een glad geheel is en daarna met 3000 om de krassen eruit te halen van de 1500. En daarna polijsten zodat de glans weer terug komt.

Wellicht heb je iets aan het onderstaande filmpje.

TWA

Detailing trainee
14 mei 2018
25
35
Amsterdam
Na de blanke lak. Meestal 3 om 3 lagen, ofwel 3x kleur (steeds wat dikker) en 3x lak (idem met dikte). Daarna met natschuren idd 1500p en 3000p. Nadien polijsten voor het beste resultaat. Denk dat je nu weer de laklaag moet opschuren en opnieuw lak moet spuiten.

Greetz Emiel