• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn nieuwe 2de hands Toyota velgen...

koperos12

Detailing rookie
23 nov 2009
96
0
Aangezien ik in December 4 nieuwe winterbanden om de stalen velgen van onze nieuwe 2de hands auto
had laten leggen, was ik op zoek naar een setje velgen.

Kwam zaterdag per toeval een setje 2de hands originele Toyota velgen tegen met nog knappe Michelin bandjes
eromheen!

Prijs was redelijk dus dat was snel rond :party:

In de auto gekieperd en van Ermelo weer terug naar Purmerend.
Gelukkig vond vrouwlief ze ook mooi... moesten natuurlijk nog wel even schoongemaakt worden.

Ben dus meteen aan de slag gegaan.... in de douchebak.... vond vrouwlief iets minder geslaagd :klap
maar na de plechtige belofte alles weer netjes achter te laten mocht ik aan de bak.
Gelukkig want nu hoefde ik niet buiten in de kou te knoeien en had de beschikking over warm water 8d


Even een idee hoe ze eruit zagen:

toyota003.jpg


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Het eerste wiel in de douchehoek gezet en royaal ingespoten met PB's APC (1:5 ofzo).
Het meeste vuil (95%) komt er na even inweken met de vrij zachte Mothers Wheel borstel erg makkelijk af.

Flink met het hele arsenaal aan borstels aan het boenen en schrobben geweest en daarna afgespoeld.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
toyota007.jpg

toyota008.jpg


Hierna de velg opnieuw ingepoten maar nu met Dodo's Mellow Yellow.
Even laten inweken en weer aan de boen. Er kwam wederom dropwater af maar het was wel duidelijk dat het vuil dat er nu nog zat (voornamelijk remstof neem ik aan) het niet makkelijk op zou geven.

Bij de volgende velg (heb er immers 4...) direct de Mellow Yellow gebruikt.
Ook nu kwam het meeste vuil erg makkelijk los.
Conclussie: zowel de APC als de velgenreiniger verwijderen het gros van de eerste vervuiling met hetzelfde gemak.

Na een paar schrobsessies was dit het resultaat:

toyota009.jpg

toyota010w.jpg


Even drogen:

toyota011.jpg


En toen maar eens aan het kleien gegaan.

toyota012.jpg


Had helaas alleen de grijze zachte klei van Meg (bevalt me op autolak normaal gesproken best goed) maar bleek
voor deze klus inderdaad te zacht.
Kwam evengoed nog een hoop vuil af...

toyota013.jpg


Dit soort vervuiling (zie foto hieronder) wilde er na al het schrobben met de velgenreiniger en de klei toch nog
niet af:

toyota014.jpg


Vervolgens vanmorgen de DAP meer even tevoorschijn gehaald.
Mezzo op oranje voor de binnenkant van de velg.
Mezzo op wit voor de voorkant en afwerken met Finale op groen.

toyota039.jpg

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Vooral aan de binnenkant trok de oranje pad toch nog redelijk wat van spikkels weg die nog hier en daar zaten.

Daarna goed schoongewreven met divers MF doeken en in de PB's Wheel Sealant gezet:

toyota040.jpg


Eindresultaat:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
toyota042.jpg

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Met dank aan het borstelteam!
De Mother detail borstel (heb er 1 gebruikt uit de set van 2) vond het overigens geen fijne ervaring.
Zag er naar afloop uit als een 100 jaar oude tandenborstel... :p

De High-Tech Wheel brush van Auto Glym was fantastisch!!! :cool:
Kostte een paat centen maar zag er na de kloppartij nog als nieuw uit!

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]



Vervolgens alle pads, doeken en ook borstels maar in de wasmachine gedaan
(vrouwlief was toch al niet zo blij meer) ]d~^

Beetje Micro restore erbij:

toyota047.jpg



En alles weer fris en fruitig!

Vooral de Mothers Wheel borstel die - zelfs na grondig uitspoelen - een soort van verkleving leek te vertonen...

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

was erna weer zo goed als nieuw...

schoon002.jpg


Tot slot een plekje in de schuur vrij gemaakt en bandjes lekker weggelegd en toegedekt voor het voorjaar...
 
De velgen zien er weer perfect uit!
Maar....is moeder de vrouw tevreden met je badkamergebruik:roll
 
Deze valt voor mij in de categorie Dibbuz-shop
Gaat geweldig goed werken bij discussies
In de badkamer, ik zou niet durven :klap

Hans
 
@ThaMystery: was eerst wel de bedoeling ja maar deze Michelin bandjes zitten nog ruim in het profiel.
Wil even de prijs afwachten voor de groupbuy maar anders heb ik ze dus niet meer nodig. We wachten even af...

@Redcat: zou het normaal ook niet snel hebben gedaan hoor maar badkamer is een beetje.... :confused: ..... en willen er dit jaar
toch wat anders in zetten.
 
Lekkere klus zeg, ik hoef niet aan te komen in de douchebak. Ik doe dat gewoon als ze er niet is :D