• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn stappenplan (beter vaak vragen dan 1 keer fout doen)

Martijn-GTi

Detailing rookie
20 sep 2009
274
0
Heeeeeel wat afgelezen op het forum en vorige week mijn nieuwe bestelling binnengekregen.
Hier volgt mijn stappenplan waar in iedergeval de XM binnenkort zal ondergaan.

Motorruimte reinigen met Autoglym - Engine Cleaner en Autoglym - Vinyl & Rubber Care.

Wassen met Autoglym - Bodywork Shampoo Conditioner en
Poorboys World - Mega Plush Mitt Large.
Drogen met Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel.
(Velgen met Ecostar reiniger)

Kleinen met Poorboys World - Poly - Elastic Clay - 200gr,
Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml als glijmiddel (niet doordenken:-" ) en
Poorboys World - Deluxe Mega Towel

Cleanen met Autoglym - Super Resin Polish, inwrijven met
Autoglym - Perfect Polishing Cloth, uitwrijven met Dodo Juice - Fantastic Fur - Microfibre Buffing Cloth.

Interieur reinigen met Autoglym - Car Interior Shampoo, frisse geur met
Autoglym - Autofresh, Leder behandelen met Autoglym - Leather Care Cream.

Overige als kunststof delen behandelen met Autoglym - Bumper Care,
Ruiten reinigen met Autoglym - Fast Glass

Waxen met Poorboys World Natty's Paste Wax Red en Carclean.com - Hi-Tech Foam Applicator.

Mis ik wat? Zijn er afraders? Roept u maar!:grinning:

Groetjes Martijn.
 
ik heb 1 suggestie.

haal die perfect polishing meuk weg, dit is echt zonde, hiermee kan je echt je lak be-swirl-en..
neem een gewone zwarte lake country CCS pad! zo heb ik reeds een 500ml fles srp opgemaakt (1 van de weinige producten die ik opmaktte).

ik zou persoonlijk na srp wel gewoon natty's gebruiken, dit, omdat er al een sealant in srp zit, en deze al een maand duurzaamheid heeft, onder zomerse condities.
natty's voegt daar een maandje of 2 a 3 bij (voorzichtig gezegd) dus 3 maanden duurzaamheid moet je er wel uit kunnen krijgen, niet verkeerd lijkt mij?
 
Dus bij de volgende bestelling maar eens een pad bestellen voor de SRP.

aron225 zei:
ik zou persoonlijk na srp wel gewoon natty's gebruiken, dit, omdat er al een sealant in srp zit, en deze al een maand duurzaamheid heeft, onder zomerse condities.
natty's voegt daar een maandje of 2 a 3 bij (voorzichtig gezegd) dus 3 maanden duurzaamheid moet je er wel uit kunnen krijgen, niet verkeerd lijkt mij?
Fijn dat ik dat ook weer weet!:ja
 
juist! die bedoel ik.

rood vind ik persoonlijk te zacht voor srp.. wit kan, maar dan heb je er weinig tot geen sealant meer van..
zwart werkt voor mij het beste, ook op de dap doet srp het fantastisch (nog beter als met de hand)
ik heb toen ik mijn renault net ophaalde, ook alleen gewassen, en een laag srp erop gedaan, dus alleen met de srp sealant gereden, en die hielt het 3 weken uit, totdat ik hem eraf klei-de.. dus een maandje voor de sealant is best reeel, en goed te noemen voor een all in one!

zoiezo is srp goed spul, voor wat het hoort te doen, doet hij het super
 
Een sealant die 3 weken houd noem ik geen sealant :roll ..Voor het verbergen van swirls is ie echter perfect..
 
Ga nog wel eens een keer een sealant proberen.
Heb ik nog nooit mee gewerkt, maar dat is ook weer zo mooi aan Autoglym Super Resin Polisch het is
een goed product dat gelijk meerdere dingen doet!
 
@mcshine..

een sealant is een synthetisch beschermend product, dus hoe je het noemt maakt niet uit, het IS een sealant, alleen niet de beste..

gewoon een wax a'la natty's erop is prima