• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn starterskit, feedback...

Matsu

Detailing guru
2 aug 2018
416
153
49
België
Ik heb mij hier al wat ingelezen en heb een poging gedaan om mijn starterskit samen te stellen voor het exterieur.
Graag jullie feedback, commentaren, tekorten, ....
WASSEN
- 2 emmers + grit guards
- Shampoo: California gold car wash Mothers
- Foam lance Monello kit met artico magico
- Washandshoen: Gyeon Q2M acqua
- Droogdoek: 1x Monello senza acqua 70x80 en 1x piazza 45x45
- Foam lans: Monello voordeelpakket
- Velgen: Poorboy's iron remover + spray and rinse wheelcleaner
- Kunstof-motorruimte-uitlaat: Poorboy's world APC+D

CLAY
- Mothers kit

POLIJSTEN/CLEANEN
- Ontvetter: Gyeon Prep
- DAP900 V3 2-step scholl concepts-monello starterskit
- Peluche bianco's
- Peluche Verde's
- Geyon Prep

WAX
- Sollinite 845 (om machinaal aan te brengen)

Trim
- Autoglym Vinyl & rubber

GLASS
- Cleaner: Monello Cristalino
- Turtle wax rain clear

Interieur
- Maguiars Ultimate interior detailer
- Maguiars Ultimate leather balm
- Maguiars Gold class rich leather cleaner and conditioner

Iets vergeten?
Omdat ik alles ineens moet kopen heb ik een beetje prijs/kwaliteit proberen uit te zoeken afgaande op de commentaren hier.
 
Laatst bewerkt:
Hey Matsu je hebt al een leuk starters setje zie ik! Ik zou echter van shampoo de dodo juice born to be mild aanbevelen of de poorboys slicks & suds deze zijn allebij ook erg goed van prijs/kwaliteit, van droogdoek kun je ipv 3x kleine monello's ook 1 grote nemen en 1 kleine voor de lastigere plekjes. de APC die jij voor kunststof voorzien hebt is echter alleen voor te reinigen daarna moet je het kunststof voeden met een dressing bv poorboys natural look voor het interieur. Als paint cleaner is de poorboys proffesional polish ook een goed allround product, voor een glas reiniger is de dodo juice clearly menthol goed, ook de gyeon glas reiniger of de monello variant ook al goede commentaren over gehoord maar dat is persoonlijke keuze. ipv rain X zou ik de turtle wax rain kleer pakken deze blijft namelijk langer. Ik hoop dat je een beetje wijzer bent geworden veel van de merken/spullen is namelijk een persoonlijke keuze.
 
  • Leuk
Reactions: Matsu
Shampoo: Mothers wax
Waarom een shampoo met waxtoevoeging als je daarna toch gaat polijsten?
Je kan deze wel gebruiken maar dan zou ik het achteraf doen om de reeds aanwezige bescherming te boosten.

Droogdoek: 3x Monello senza acqua
Waarom 3 stuks? Neem 2 grote zoals de Gyeon Silk Dryer XL of de Waxaddict Rapid XL Drying Towel.

Paintcleaner: Dodo juice lime prime lite
Waarom een paintcleaner als je een starterspakket hebt? Na goed foamen, wassen en kleien is vaak een paintcleaner overbodig als je gaat polijsten.
Een paintcleaner is vooral handig als je de lak tussendoor wilt opfrissen of de voorgaande bescherming wilt strippen voor een verse laag wax en/of sealant.

Iets vergeten?
- Ontvetter zoals Gyeon Prep of Nanolex EX
- doeken om polijst residu enz. af te nemen. Doeken kun je niet genoeg hebben.

Omdat ik alles ineens moet kopen
Tip :idea:
Wacht nog even tot 1 September met bestellen want dan is namelijk de Summer Super Sale
 
  • Leuk
Reactions: Matsu
Waarom een shampoo met waxtoevoeging als je daarna toch gaat polijsten?

Ik weet niet welke shampoo de TS bedoelt, maar Mothers heeft een aantal shampoos dus het zou kunnen dat hij een shampoo bedoelt zonder toevoegingen. 'Mothers Wax' is de slechts de merknaam zoals die op Carclean staat. Ik heb de California Gold Car Wash en dat vind ik overigens een prima shampoo, voor een hele goede prijs (mits je de grote verpakking neemt).

Prima lijstje verder, denk ik. Lime Prime zou ik niet bestellen. Na het polijsten goed ontvetten en de EX-P aanbrengen.
 
Daar had ik even niet bij stil gestaan @Jansen.

Op de een of andere manier heb ik dat altijd als ik "shampoo" en "wax" zie staan, ik veronderstel dan dat het shampoo mét waxtoevoeging is.
 
Het is idd zoals Jansen aangaf dat het de shampoo is die de wax niet aantast. Maar het merk noemt Mothers wax.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom een shampoo met waxtoevoeging als je daarna toch gaat polijsten?
Je kan deze wel gebruiken maar dan zou ik het achteraf doen om de reeds aanwezige bescherming te boosten.


Waarom 3 stuks? Neem 2 grote zoals de Gyeon Silk Dryer XL of de Waxaddict Rapid XL Drying Towel.


Waarom een paintcleaner als je een starterspakket hebt? Na goed foamen, wassen en kleien is vaak een paintcleaner overbodig als je gaat polijsten.
Een paintcleaner is vooral handig als je de lak tussendoor wilt opfrissen of de voorgaande bescherming wilt strippen voor een verse laag wax en/of sealant.


- Ontvetter zoals Gyeon Prep of Nanolex EX
- doeken om polijst residu enz. af te nemen. Doeken kun je niet genoeg hebben.


Tip :idea:
Wacht nog even tot 1 September met bestellen want dan is namelijk de Summer Super Sale
Misschien beter wachten dan want de rekening tikt aan. Het is al een hele lijst en dan moet ik nog aan het interieur beginnen ;)
 
Die paintcleaner is bedoeld om tussenin eens te gebruiken als ik niet polijst of is dit nutteloos?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom dan de comment dat ze op mijn lijstje staat, is toch de bedoeling om deze te gebruiken voor je een nieuwe laag wax erop zet dan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even voor de goede orde:

Je citeert steeds teksten die luttele centimeters erboven gepost zijn. Je hoeft deze dan niet te citeren ómdat ze er boven staan. ;)

Wat betreft het ''Mothers Wax''-verhaal: Een shampoo met toevoegingen, zoals wax of andere extra's die een laagje achterlaten, die gebruik je niet wanneer je toch nog gaat polijsten of na het gebruik ervan gaat waxen. @nicknameless nam aan dat de shampoo die jij ging gebruiken dus een extraatje bevatte, omdat er dus ''wax'' in de tekst/naam stond. :p Het was dus een goede heads-up om dit even aan te halen. That's all! ;)

Echter heeft ''Mothers Wax'' het merk meerdere shampoos in haar assortiment, dus het zou ook een shampoo kunnen zijn zónder extra's. Check dus even of de betreffende Mothers Wax - shampoo er één is met toevoegingen of een pure shampoo is.


Een paint cleaner gebruik je om de lak te reinigen. Deze breng je aan en neem je weer af. Een polijstmiddel is in principe een paint cleaner met daarin een korrel om naast het reinigen ook te kunnen slijpen. (Polijsten) Deze gebruik je dus om de lak te reinigen, nadat je bijv. de auto gewassen en gekleid hebt. :D
 
Ok, duidelijk.
Als je hier op reageer drukt quote je blijkbaar ook de tekst. Op andere fora is dit anders. Ik zal het nooit meer doen;)
Paintcleaner heb ik dus niet onmiddellijk nodig.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ipv de Mothers clay set zou ik Ddj supernatural medium of fine clay nemen en een fles born slippy concentrate. Zo ben je uiteindelijk voordeliger uit. Mothers set is goed maar die 500ml clay Lube is er zo doorheen en die clay kan niet goed overweg met andere soorten/merken Lube want dan verkruimeld ie...
 
  • Leuk
Reactions: Matsu
Net als @nicknameless verbaas ik me over 3 Monello Senza Acqua doeken, tenzij het de kleinere Piazza versie is, dan is 3 een redelijk aantal voor een flinke auto zoals de Tesla. Andere optie die ik zou overwegen: 1 grote Senza Acqua en 1 Piazza versie, dan kun je voor de lastigere plekken de Piazza pakken.

Verder niet zoveel commentaar op je lijstje, behalve dat je misschien nog wat extra microvezel doeken nodig hebt, en voor de ruiten is een microvezeldoek met wafelstructuur wel heel prettig, bijvoorbeeld de Monello Vetro Bianco.

Ipv de Mothers clay set zou ik Ddj supernatural medium of fine clay nemen en een fles born slippy concentrate. Zo ben je uiteindelijk voordeliger uit. Mothers set is goed maar die 500ml clay Lube is er zo doorheen en die clay kan niet goed overweg met andere soorten/merken Lube want dan verkruimeld ie...

Bij sommige lubes misschien wel, maar jarenlang Mothers Gold Clay gebruikt in combinatie met Poorboys Spray&Wipe als lube, en nooit een probleem gehad met verkruimelen. Daarnaast is S&W zeer breed inzetbaar voor diverse zaken.
 
  • Leuk
Reactions: Matsu