• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn Vw Jetta.

tamer

Detailing guru
4 jan 2009
3.371
193
42
Utrecht
Hoi medeforummers.

Zoals een aantal van jullie weten heb ik een aantal maanden geleden mijn golf 4 verkocht en daarvoor in de plaats is een jetta gekomen.
De golf heeft 7 jaar lang zijn werk goed gedaan, alleen was ik er op uitgekeken, vooral nadat ik deze matzwart had laten spuiten.

Ik wist al wat mijn volgende auto zou worden en zo begon de zoektocht naar een leuke jetta. Na een tijdje heb ik er een gevonden die naar mijn smaak was.
Het is er een geworden uit 2007 met 140 pk, 2.0tdi dus. Interieur zag er echt netjes uit, al heeft het exterieur wel wat aandachtpuntjes.

Wat heeft de auto oa:

Automatic airco
Mistlampen
Navigatie
PDC
Multifunctioneel stuur
Sportstoelen
CC etc,

eigenlijk heeft de auto de meeste opties alleen geen xenon, stoelverwarming en leer.

Bij de aanschaf uiteraard gelijk een grote beurt laten doen en helaas moest de tandempomp vervangen worden op advies van mijn vaste monteur.

Vervolgens heb ik de 17 inch velgen verkocht en een setje wintervelgen aangeschaft voor tijdelijk. Op het forum ben ik een poll begonnen over welke velgen het mooist zouden staan onder de jetta. Ik heb echt lang moeten zoeken en nadenken over de velgen. Ik heb a8 stars gehad, bbs calito, bbs speedline.
Het was het net niet. Ik wilde toch voor een VW velg gaan en het liefst origineel.
Ik ben op zoek gegaan naar omanyt velgen, maar er niet uit kunnen komen met de verkopen. Uiteindelijk een leuke set Vancouvers gevonden met goede Continentals. Deze set zit er nu ook onder. Ik heb er ook een setje verlagingsveren onder laten gooien icm nieuwe dempers van Monroe.

In de tussentijd heb ik niet stil gezeten en heb ik het interieur wat aangepast:

Chrome lichtschakelaar
Chrome raamschakelaars
Chrome stuurclip
Golf 6 GTI pedalen
Golf 6 GTD pook
Golf 5 GTI asbak.

Wat ik nog wil doen maar ik niet weet of alles haalbaar is:

Privacy shades/ ramen blinderen
Binnenverlichting vervangen voor ledjes
Golf 5 GTI tellerklok
Golf 6 aircopaneel
Golf 6 GTD stuur
Golf 6 GTD handremhoes
Golf 6 GTD stuur
Golf 5 xenon koplampen OEM

Met de aankomende vrije dagen wil ik een full detail doen, interieur is al gedaan.

Ps, ik ben al een lange tijd niet met de laptop op het forum geweest. Kan iemand mij zeggen hoe ik bij het 'nieuwe' forum foto's kan plaatsen?
 
qz3thz.jpg

j9ykg8.jpg

24o7v43.jpg
 
Toch gelukt met de foto's:) Ik zal later in de week wat foto's van het interieur plaatsen, eerst even stofzuigen.
 
Mooie jetta tamer, golf 6 clima is er makkelijk in te zetten ;) teller is ook goed aan te passen. Mocht je hulp nodig hebben met vagocm mag je langskomen ;)
 
Dank je Marko, ik ben aan het kijken wat ik eerst ga doen, want het kost al genoeg allemaal. Als ik vagcom nodig heb tzt neem ik wel contact op, bedankt hiervoor.
 
Ik wilde nog even wat foto's delen. Ik had al het een en ander veranderd aan het interieur de afgelopen tijd, zoals de golf 6 gti pedalen, golf 6 raam-en lichtschakelaar, stuurclip, golf 6 gtd pook en golf 5 gti asbakomlijsting. Geen voorfoto's helaas, maar toen was alles in een standaard uitvoering. Iets meer details en staat toch net iets mooier:)

hu3vyp.jpg

10x4i35.jpg

6p215y.jpg

2qjm0xe.jpg

im1fz6.jpg
 
en het flesje Spray & Wipe mag natuurlijk ook niet ontbreken zie ik :D knappe wagen!
Ander schoeisel nog?
 
@unusualkid, dank je. Ik ben wel tevreden met de vancouvers icm deze verlaging;). Ik heb nog wel een setje stars in de schuur liggen, maar die ga ik verkopen denk ik.
 
Toch maar voor een andere radio gegaan. De rns300 verveelde een beetje en de rns310 is een leuk alternatief. Bewust niet voor een rns510 gekozen. De bedoeling is dat de radio afdekpaneel en het bovenste deel ook wordt vervangen origineel zilver.
24d0qk6.jpg
 
Rns510 heeft sowieso een groter scherm etc en wat ik heb aangeschaft is een 310. Voldoet meer dan zat voor mij. De volgende stap wordt denk ik de climacontrol vervangen voor een van een golf 6. Daarbij wil ik de radio omlijsting etc in zilver hebben:ja
 
Zo vandaag weer even bezig geweest met een vriend. De bedoeling was om een golf 6 climatronic in mijn jetta te plaatsen. Ik had hiervoor ook nog een omlijsting nodig van een jetta uit 2010 om alles passend te krijgen. Ik vind het een zeer geslaagde upgrade voor de jetta vergeleken met eerdere situatie:)
Ik moest alleen ompinnen, pin 16 zou gaan naar pin 20 en deze zou dan vervallen. Dit was nodig zodat de climatronic zijn geheugen onthoudt en voor de weergave op de rns.
zj9ym8.jpg

5d09du.jpg
 
Dank je Marc, het is in ieder geval niet moeilijk om te plaatsen, half uurtje werk. Leuk detail is ook dat wanneer je handmatig de temperatuur aanpast het gelijk wordt weergegeven op de rns.
 
Heb jij evt het onderdeel nummer van de omlijsting? Ik neem aan dat deze voor een golf 5 en Jetta gelijk is?
 
Hey kerel, dit is inderdaad hetzelfde. Je moet een omlijsting hebben van een jetta uit 2010. Het onderdeelnummer is 1K0 858 069 M 1QB. Ik heb eventueel ook nog het onderdeelnummer van de climatronic. Alleen is dat afhankelijk of je stoelverwarming hebt of niet. TIP, betaal niet te veel voor de climatronic, ze komen af en toe wel langs in nette staat voor 50 euro op MP, terwijl sommige het dubbele vragen.