• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Milieusticker verwijderen van de voorruit

P@sc@l

Detailing trainee
10 aug 2018
14
25
Groenlo
Hoi allen,

Ik zit met het volgende. Op mijn voorruit zit een Milieusticker die volgens mij al jaren geleden opgeplakt is (niet door mij). Ik wil hem er graag afhalen maar dat ding zit muurvast. Ik denk door de zon. Hebben jullie tips hoe dit er af te krijgen is?
FEE3410E-8217-45F5-928F-DC6BE9B85A85.jpeg
59B7B228-50EC-46B2-ABD3-E66F72BB4CB2.jpeg
 
zo eentje, merk Unger heeft dat geschikt voor ruiten
 

Bijlagen

  • shopping.jpg
    shopping.jpg
    18,2 KB · Weergaven: 222
Ik zou het eerst warm maken met een fohn ofzo en dan met je vingers pulken. Als dat niet werkt zou ik naar andere middelen kijken. De restjes van de lijm haal ik altijd wel met Valet Pro tar and glue remover.
 
het mesje moet je wel goed schuin houden (niet recht erop) en korte bewegingen, dan "snijdt" je niet in het glas
 
Even fohnen of afsteken met een mesje. Daarna met een tar/sticker verwijderraar erover of heel simpel met een in olie (olijf/slaolie) gedrenkte lap er in rondjes overheen wrijven.
 
  • Leuk
Reactions: P@sc@l
Wat zijn dit voor tips?

Hebben de “oma weet raad tips” die je dagelijks op Facebook ziet ook hun weg naar het forum gevonden?

Zullen we de Stanley mesjes en de krabbers allemaal lekker in de gereedschapkist laten liggen? En de sla olie in de keuken!

Ik weet dat glas hard is... maar ook hier kan je krassen krijgen.

Caramelschijf en föhnen zijn de enige veilige opties. En de eerste zou mijn voorkeur hebben.
 
Laatst bewerkt:
Wat voor tips dit zijn ? Nou tips voor als je niet alles in huis hebt. En die olie tip is ook heel handig voor op krasgevoelige of plastic ondergronden. Maar goed, stoor je vooral niet aan mij hoor.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Als je niet alles in huis heb kan je beter naar de locale auto materialen zaak rijden en Eem 10tje uitgeven aan een caramelschijf dan dat je met een mesje of een krabber de krassen in je voorruit gaat zitten harken.

Als je dat bij je eigen auto doet moet je dat lekker zelf weten, maar als je dat een ander gaat adviseren ben je in mijn opinie verkeerd bezig.
 
Als die sticker met lijm op de ruit zit is het wellicht een goed idee om Gyeon Tar of Valet pro Tar&glue te proberen?
Zijn beide goede producten en ik heb ook bv al tegel lijm (dat denk ik dan) kunnen verwijderen van mijn tegelvloer met wat geduld. Gyeon Tar is sowieso niet weg dus het valt te proberen.
 
Ik krijg niet elke keer een melding bij een nieuwe reactie en heb de laatste dagen dus even gemist.
Maar: vandaag de caramelschijf uitgepakt en geïnstalleerd. Dashboard even afgedekt (bleek verstandig ) en binnen 10 minuten was ik van die sticker af! Het leek alsof hij uit twee delen bestaat, een soort hard plastic aan de buitenkant en op het glas een dunner laagje met kleur en tekst.
Het buitenste raakte los door de caramelschijf waardoor ik er stukjes af kon plukken. Het binnenste + de lijm ging met de caramelschijf heel snel weg. Daarna het geheel even met glasreiniger schoongemaakt en je ziet er werkelijk niets van terug.

Allen bedankt voor de tips!