• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Milwaukee introduceert nieuwe acc polijstmachines

Juul

Detailing chief
2 mei 2019
68
75
Via reddit bij een aankondiging uitgekomen van (volgens mij 2) nieuwe milwaukee 'random orbital polishers' die werken met het M18 batterij systeem van Milwaukee. Als je die al hebt (zoals ik) kan dat mogelijk interessant zijn als je naar een accu machine wilt, gezien de accu's duur zijn. Ik heb echter onvoldoende verstand van polijstmachines om te kunnen beoordelen of dit iets zou kunnen zijn. Over het algemeen maakt Milwaukee erg goed gereedschap. Ik heb nu de lichtste DAP van carclean, is uit de specificaties af te leiden hoe dit zich verhoud tot de meer bekende machines? Het is geen dual action maar random orbital, wat merk je daarvan in de praktijk?

Het reddit topic: Link naar de 21mm uitslag: https://www.ohiopowertool.com/brand...lwaukee-m18-polishers/milwaukee-tools-2685-20
Link naar de 15mm uitslag: https://www.ohiopowertool.com/brand...lwaukee-m18-polishers/milwaukee-tools-2684-20
 
Dual action wil zeggen dat het naast roteren ook uitslaat. Dit heb je in een vrije vorm (Random Orbital/Free Spinning) en aangedreven vorm (Forced Rotation). De milwaukee is dus qua werking precies hetzelfde als je DAP. Je DAP en dus ook deze Milwaukee is een Free Spinning/Random Orbital Dual Action Polisher.

Bij deze vorm van machines is een stelregel hoe groter de uitslag, hoe groter de correctiekracht. Dus de 15mm uitslag zal een fors grotere correctiekracht hebben dan je 8mm DAP. De 21mm nog meer, zoveel zelfs dat die standaard met 150mm pads werkt.

De 15mm is de gangbare uitslag bij de serieuze merken. 21mm is leuk voor grote oppervlaktes.
 
Stond laatst voor dezelfde keus, de DAP van 14 jaar stukgevallen en veel 18V gereedschap van Makita.
Logische stap was een accu machine te overwegen.
Uiteindelijk niet voor een accu machine gekozen maar dezelfde machine maar dan op 220V.

Makita met 6A accu doet het 27 min, ik heb 5A accu’s en die worden ook ouder. Denk dat je al snel terug gaat naar 15 a 20 min op vol power.
Accu machine is langer. (Ook de 220V machine is al een stuk langer dan de DAP, de 18V nog langer)
Gewicht, de 220V machine 500gr zwaarder als je DAP, voor de 18V komt daar nog 400 tot 700 Gr bij afhankelijk welke accu je gebruikt.

Vermoed dat het ongeveer vergelijkbaar is bij de Milwaukee machines.