• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Minder bekende waxen

jim

Detailing rookie
14 sep 2009
523
0
Iemand ervaring met deze wax?

- Pinnacle’s Signature Series II Carnauba Paste Wax

Zoek een wax, niet overdreven duur en iets waar ik nog geen 20 reviews van gelezen heb.
Duurzaamheid maakt me niks uit, periode van lente tem herfst komt er toch minimum om de 2 weken een dun laagje wax op de wagen.
Wax moet wel boterig zijn en dus vooral heel easy on - easy off.
Ook geen vloeibare wax, want werk liever met een zachte vaste wax.

Heb de pete's 53 hier staan, die blijf ik een topper vinden maar de pot is al dik half dus tijd om andere opties te bekijken.

Denk niet dat er hier veel zijn die de souveran hebben.

Nu zoals ik je ook al gemeld had op een ander forum. De souveran is:
- easy on en easy off: smeert heel makkelijk,
- moet niet curen, volgens de handleiding is het één paneel behandelen met de wax en daarna meteen afnemen. Je kan echter ook de hele wagen behandelen en daarna afnemen
- afnemen gaat vlot, wel gebruik ik liever niet de mf-doek die bij de set is geleverd. Ik vind deze wat dun, geef mij maar een fantastic fur.
- Glans: mooi diep en nat! (zoals we het graag hebben)
- duurzaamheid: maximum drie weken (maar dat is geen probleem voor jou)
- geur: niet onaangenaam maar ook niet overweldigend lekker zoals bij bijvoorbeeld een Dodo wax.

|-)zzz ik was precies niet goed wakker toen ik hier kwam antwoorden ...
:|~*

Met deze heb ik dus geen ervaring.

Ach kan geen kwaad jan.

Ja ik wil een wax die wat anders is dan het dagelijkse wat ik op forums zie voorbijkomen.
Dodo valt al af voor mij, teveel keuze in waxen en ga dodo niet in mijn collectie opnemen (gewoon persoonlijke keuze, heb niks of niks tegen het merk want heb er ook geen ervaring mee)
Swissvax vind ik dan weer een beetje aan de dure kant, wil zo tot -+75€ spenderen aan een wax voor veel te gebruiken.
Moet ééntje zijn die echt easy on - easy off is, die ik bv snel op een meeting/indoor show kan aanbrengen zonder bv een uur te laten curen enz...

Geuren en kleuren weet mij niet te boeien, is voor mij enkel een leuke optie maar hoeft totaal niet.
Als ik de wagen na het waxen nog is naloop met een detailer ruikt die ook lekker genoeg.

Die pinnacle souveran kan kwa budget ook nog net door de beugel denk ik.
De fuzion net niet tenzij ik die ergens 2dehands kan vinden, maar heeft die geen langere curetijd nodig?

CG 50/50 ken ik al, heeft mijn dealer me al eenz laten bekijken/ruiken enz.
SmartConcours lijkt me ook zeer goed, maar al wat kennissen van me hebben die dus die zal ik binnenkort ook wel is kunnen bekijken.
Verder zou CG een nieuwe wax op de markt gaan brengen, maar weet er nog niet veel over.
Voorstelling zou pas dit weekend op essen motorshow gebeuren, dus dat ga ik daar ter plaatse eens bekijken.

Sorry als ik zaag voor "maar" een wax, maar ben iemand die niet snel tevreden is :-"

dutchcardetailing zei:
Deze wax blijft een stuk langer zitten dan de Souveran. Daarnaast werkt hij heel makkelijk.

Heb je de wax?
Anders mag je wat uitleg geven over de verwerking, dingen die misschien wat anders zijn dan andere waxen.

Pinnacle waxen zijn erg mooi om te proberen, Fuzion blijft natuurlijk ook een topper. Wij hebben een klant die alles geprobeerd heeft, maar zweert bij de Signature series II (zit ook op dit forum!)

Ik geloof niet dat de SmartConcours veel anders zal zijn dan de 50/50 en/of de Pete's.

Beetje hetzelfde als de R222 (P21S vroeger).

Mooi waxje, maar een echte zomerwax. Verwerkbaarheid is wel een groot +punt.

Zoals reeds vermeld, zijn dit waxen die geen hoge stand tijd hebben.

In de winter heb je minder kans om een vers laagje aan te brengen en hebben de meeste dus liever iets wat goed tegen vuil-aanhechting kan. En een wax die ook een hoge stand tijd heeft.

In de zomer heeft de wax laag minder te verduren, en heb je ook meer de gelegenheid om de laagjes bij te houden.
Dan maakt het dus minder uit hoe lang je laag blijft zitten.

Ja zo is dat.

In de zomer wax ik zowiezo om de 2weken ongeveer, doe veel tuning meetings dus wagen moet er steeds netjes bijstaan.
Dus standtijd is van geen groot belang in die periode, maar glans wel.
De winter kom ik door met enkel een paar lagen sealant op de wagen, en moest ik de kans zien na een wasbeurt zet ik er nog een wax of extra sealant laag bovenop.
Heb geen garage, dus tijdens de winter komt er van echte detailing weinig in huis.

Heb al enkele aanbiedingen gekregen van bepaalde mensen die hun "dure" wax kwijtwillen, dus dat ga ik eens bekijken.

Voor mij is de meest ideale combinatie (ik doe alles handmatig) na alles geprobeerd te hebben op de lichte kleur van mijn auto :
White Diammond (PB)
Deep Gloss Paint Sealant 3.0 (Wolffgang)
Signature Series II Carnauba Paste Wax ( Pinnacle)
Ga wel binnenkort de Wolffgang Fuzion Concours wax uitproberen.

Vandaag Swissvax Shield, Signature series II,wolffgang deepgloss sealnt 3.0 en Wolffgang Fuzion opgebracht.
Ik en anderen zien geen verschil, zowel droog als nat !
Het blijft een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Zijn allemaal top !

Ja het verschil zien van een wax is bijna onmogelijk denk ik.
Als de voorbereiding goed is heb je met elke wax een mooi resultaat.
Manier van aanbrengen en uitbuffen spreekt mij meer aan.

Maar maandag op de DAP kortingsdag gaat de pinnacle wax mee in het mandje
Dus CC crew hou die alvast opzij aangezien er een oranje teken naast staat :ja

Ik heb ze beide en het werk fantastish , de souv werkt net iets dieper af vooral op zwart.:-)^ de souv is ook een gerafineerde wax oogt ook wittig en de series II is wat geel van kleur. De duur is hetzelfde ongeveer een maand. Maar het uit buffen is hetzelfde als de fuzion ( die ik ook heb). Zeer leuk spul om mee te werken.