• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mini 1000 '85 ontwaakt na winterslaap

Hanz

Detailing trainee
14 apr 2009
16
47
Eindelijk de zon schijnt zo nu en dan weer wat betekend dat: Mijn Mini weer ontwaakt mag worden. Zo vond ik hem in mijn schuur waar hij een droog nestje had voor de winter.

010420101149.jpg


Wakker worden had hij echter geen zin in dus dan maar reanimeren m.b.v. wat startkabels. Dit resulteerde in een flinke kuch en met een ochtend humeur deze ketting roker naar de oprit gereden om hem daar te ontdoen van het stof en ander vuil. Vooral de wielen en vlakke delen (motorkap en dak) waren erg vuil. Hij is afgelopen zomer volledig gekleid en gedapt dus zaak was de glans weer op te halen. De volgende stappen heb ik doorlopen:

• Voor het eerste mijn Foam lans gebruikt met SSF
• Vervolgens gewassen met 2 emmers en Poorboys Super Slick & Suds
• Autotje gedroogd en wielen ontvet met APC (stonden in de vaseline voor de winter).
• Daarna de lak en hart van de wielen in de Poorboys Black Hole.
• Als laatste een laagje Natty’s .
• De velgranden en al het chroom heb ik behandeld met de All Metal Polysh van Meguiars.
Veder de gebruikelijke doeken e.d. , Ruiten gedaan met spray en Wipe en banden in de Bold en Bright.

Foto’s:
Voor
IMGP5426.jpg

Nog wel glans maar kan beter
IMGP5422.jpg

Het dak
IMGP5424.jpg

Velgen

Tijdens:
IMGP5434.jpg

(Check de motorkap van de buren)

IMGP5428.jpg


Na:
IMGP5436.jpg

IMGP5437.jpg

IMGP5438.jpg


Voor een oud beestje met niet al te beste lak toch niet slecht dacht ik.
 
mooi gedaan:cool:

Die van je buur smeeeeeekt om je tussenkomst om die te detailen :s