• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

MINI Clubman Cooper S

320iA

Detailing chief
20 apr 2017
69
78
Zuid-Holland
Sinds gisteren zijn wij in het bezit van een MINI Clubman Cooper S. De technische staat van de auto is dik in orde, maar de staat van de lak is echt om te huilen! Mijn handen jeuken, en ik zit gedurende mijn werkdag alleen maar te bedenken waar ik vanavond mee ga beginnen! De metallic zwarte lak is behoorlijk mishandeld door de krasstraat en vogels hebben ook behoorlijk hun best gedaan om de lak wat brandmerken te geven, de rubbers aan de buitenkant zijn groen uitgeslagen, het zwarte kunststof is behoorlijk verweerd, ruiten zijn vies. Kortom, een heerlijk project voor de komende tijd.

Gisteravond na het ophalen de auto met de hand een wasbeurt gegeven, dit maakte al een behoorlijk verschil. Maar de auto was amper droog te krijgen zo schraal is de lak. Met behulp van Monello Perfetto wilde zelfs niet lukken. Uiteraard ook nog even de ramen schoongemaakt. Toen werd het helaas te donker.
Vanochtend om half 7 nog even de vegen van het in- en uitstappen behandeld met Vinyl Cleaner. :p

Wat ga ik de komende dagen doen?
* Allereerst de vervuiling en de staat van de lak proberen te fotograferen en met jullie delen ;)
* Het interieur stofzuigen, stoomreinigen, lederen bekleding schoonmaken en daarna voeden met Gyeon Leathercoat.
* Sponningen van deuren en motorruimte reinigen en ontdoen van blaadjes, spinnewebben en andere zooi.
* Kunststof in het interieur reinigen met Gyeon Vinyl Cleaner en daarna voeden met Preserve.
* Ruiten, incl panoramadak, reinigen, ontvetten en behandelen met Rain X(restjes opmaken :) )
* Trims reinigen en ontvetten en daarna behandelen met Gyeon Trim.
* Lak inspecteren en per paneel kleien, polijsten, ontvetten en behandelen met een wax(Fusso Coat) of coating(Cancoat).
* Velgen grondig reinigen, polijsten en met Poorboys Wheelsealant behandelen.

Daarnaast zitten er 2 deukjes in de deuren, dus ik moet ook nog een afspraak maken voor wat uitdeuken zonder spuiten.

Ik ga hier de komende dagen hopelijk veel updates plaatsen. Hieronder alvast een fotootje van de staat van de auto momenteel. Ik zal vanavond vooral foto's maken van de vervuiling en staat van de lak.

Clubman.jpg
 
Ik ben wel benieuwd naar die vervuiling. Onlangs een grondige poetsbeurt gegeven aan de zwarte Mini van een vriend; die leek ook mooi van ver... maar was eigenlijk ver van mooi :p
 
  • Leuk
Reactions: Micha D.
Dit model velgen heb ik nu een paar keer mogen wassen en in de wax (geen pbw) gezet. Ze gaan glimmen als een malle, echt hele mooie diepe glans in die kleur.
 
Vanavond alvast een testspot op de motorkap gemaakt. Paarse scholl pad met S20 gaf na 2 hits nog niet het resultaat waar ik naar op zoek ben. Hopelijk deze week nog even verder testen. Kleien bracht wel behoorlijk resultaat Dit was na een stukje van 20 bij 20cm al..
8CB7DA0F-8342-475D-BE1B-CE9734357957.jpeg

Zo zien de sponningen er momenteel uit:

52994F0E-715D-4E4B-9FD5-EDACADF66209.jpeg

2FD05FB3-B900-4D6E-900E-948021DF91A1.jpeg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Doktor Klean
Leuk project.
Mijn vrouw heeft sinds vorig weekend een Clubman Cooper D, bouwjaar 2009.
Was redelijk netjes afgeleverd door de autohandelaar maar zal er eerstdaags eens moeten werk van gaan maken.
Vooral de spatborden hebben last van afbleken. Daar weet ik niet goed welk product het beste zou voor zijn dus benieuwd naar de Gyeon Trim ervaring bij jouw Mini.
 
Leuk project.
Mijn vrouw heeft sinds vorig weekend een Clubman Cooper D, bouwjaar 2009.
Was redelijk netjes afgeleverd door de autohandelaar maar zal er eerstdaags eens moeten werk van gaan maken.
Vooral de spatborden hebben last van afbleken. Daar weet ik niet goed welk product het beste zou voor zijn dus benieuwd naar de Gyeon Trim ervaring bij jouw Mini.

Ik heb nog geen eerdere ervaring met Gyeon Trim, maar heb hier een hele hoop goeds gelezen over het product. Andere producten die je voor de trims kan gebruiken hebben vaak last van regen, en blijven dus niet heel lang zitten. Ik hoop hiermee dat te voorkomen. En omdat de Mini nogal wat kunststof delen heeft vind ik het wel belangrijk dat deze er altijd goed uitzien. Nu zijn ze inderdaad al behoorlijk gebleekt, met name aan de voorkant. Zonde!
 
Wellicht weet iemand hier raad; ik heb gister getracht wat rubbers te ontdoen van hun groene laag. Ook de rubbers van de voorste zijruiten. Maar de binnenkant van deze rubbers. Die dus tegen het raam zitten blijven zwart afgeven. Dus als je nu het raam opent en sluit wordt het glas ontzettend goor. Iemand een idee hoe je deze rubbers het makkelijkst schoon kan maken?
 
Even dat ik het goed begrijp; Je hebt last dat het zwart afgeeft, nadat je hebt schoongemaakt @330E ?
Gast het om de rubbers aan de binnenkant of buitenkant van de auto?

Dus je groene aanslag is weg?
Heb je goed gespoelt, zodat alle viezigheid weg is? Oftewel, wat voor zwarte troep heb je nu op de ramen?
Waar heb je mee schoongemaakt? Het is toch niet dat je rubber “oplost”??
 
  • Leuk
Reactions: 320iA
Dus je groene aanslag is weg?
Heb je goed gespoelt, zodat alle viezigheid weg is? Oftewel, wat voor zwarte troep heb je nu op de ramen?
Waar heb je mee schoongemaakt? Het is toch niet dat je rubber “oplost”??

Uhm, ik vermoed dat er nog behoorlijk wat APC aan het rubber vast zit. Nu je het zegt..
Het residu dat op de ramen achterblijft lijkt sterk op APC namelijk. Dom-dom-dom.
Morgen maar eens goed spoelen en nogmaals borstelen.
Rubbers lossen niet op, maar zijn erg droog. Wellicht dat ze daarom ook wat zwart afgeven. Maar de vervuiling in en op de lak is ook behoorlijk serieus dus ik neem aan dat dit op de rubbers niet anders zal zijn. Morgen weer verder met doek en borstel(thanks for the tip @m@rio )
 
Inmiddels de raam rubbers voldoende schoongemaakt zodat ze geen vuil meer afgeven aan het glas bij open/dicht doen

Ik kan momenteel de auto niet binnen behandelen en moet het dus van de avond uren hebben en de bewolkte dagen. Afgelopen zaterdagochtend was het behoorlijk bewolkt en dus de auto gewassen, daarna de rechter zijkant gekleid en dat maakte al een wereld van verschil op de een of andere manier.

Vorige week al een testspot gemaakt en daar kwam ik er al achter dat de metallic lak van MINI net zo hard is ongeveer als die van BMW.
De DAP 900 opgetuigd met een witte spiderpad. Ben begonnen met Scholl S3 en dat gaf op zich best wel wat correctie. Ik heb geen foto's gemaakt voor ik begon helaas. Echter na 2 hits kwam ik niet verder dan onderstaand resultaat, en toen begon de zon te schijnen en ben ik gelijk gestopt. Tussendoor hielp ik de schakelaar van de DAP 900 ook nog om zeep en die heb ik uiteindelijk provesorisch gerepareerd, hetzij zonder vergrendelknop.

Hopelijk snel weer verder
IMG_0123.jpg
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Vanavond alvast een testspot op de motorkap gemaakt. Paarse scholl pad met S20 gaf na 2 hits nog niet het resultaat waar ik naar op zoek ben. Hopelijk deze week nog even verder testen. Kleien bracht wel behoorlijk resultaat Dit was na een stukje van 20 bij 20cm al..
Misschien een microfiber pad proberen? Gaf op een Mini (beige kleur) een heel goed resultaat (ik gebruikte een microfiber cutting pad samen met Monello Veloce, omdat deze combinatie meteen goed resultaat gaf, heb ik de fles Scholl er niet bij gehaald).