Gisteren ben ik in alle vreugde dan uiteindelijk de MINI mogen ophalen.
Al snel was het duidelijk dat niet alle herstellingen helemaal correct waren uitgevoerd.
- 1 lijst zat niet helemaal goed
- ik had gehoopt dat er een spotrepair op de voorbumper zou gedaan worden, dit paste echter niet meer binnen het budget dat zij hadden opgesteld.
- het dak heeft enkele diepe krassen, ze hebben geprobeerd dit eruit te schuren en vervolgens te polijsten, ik zie de schuurkrassen nog zitten.
...
Toch weerhield dit mij niet om de MINI mee te nemen, mijn geduld was op en zou de wagen absoluut meenemen.
Vandaag om 9u begonnen met het wassen van het exterieur en de motorruimte. De wagen was door de garage gewassen maar denk dat we allemaal wel een beeld kunnen vormen hierbij.
Het interieur is vandaag niet aangepakt, kleien en polijsten hoop ik morgen te kunnen doen.
Hieronder enkele foto`s en stappen die ik heb gemaakt:
1. Motorruimte ingespoten met APC en bewerkt met borstel, daarna voorzichtig afgespoten met HD en gedroogd met MF doeken [ik gebruik sets voor het interieur, sets voor het exterieur en sets voor het echte vuile werk zoals binnenkanten deuren en motorruimtes]
2. velgen en banden met P&S brake buster ingespoten, band met ruwere borstel bewerkt, velg met zachte borstel. Velgbed met korte Sam`s detailing borstel.
3. Auto + wielkasten ingespoten met BH auto foam, ik heb dit maal 300ml genomen, mocht BH echt zo agressief zijn zoals sommigen zeggen, dan zou dit ook eventuele laagjes verwijderen die de garages zou aangebracht kunnen hebben was mijn insteek. Alles met een zachte borstel bewerkt bv. emblemen, grills, binnenwerk tankklep...
4. afgespoten
5. spiegelkapjes en voorkant ingespoten van bug remover en enkele minuten laten inwerken [Carpro bug out]
6. Afgespoten
7. voorkant + onderste helft zijkanten en achterzijde ingespoten met tar remover en enkele minuten laten inwerken [Dodo juice tar & glue remover]
8. Afgespoten
9. Auto gewassen met neutrale shampoo [Gyeon essence], eerst 1 helft en qfgespoten en vervolgens de andere helft en opnieuw afgespoten, de zon kwam plots piepen.
10. Afgedroogd met Gyeon silkryer XL en de kleine broer voor de binnenzijdes ect.
11. Motoruimte dressing gegeven [Carpro perl]
12. Alle exterieur plastic dressing gegeven [Carpro perl]
13. Exterieur voorzien voor lichte LSP [Carpro elixir]
14. Uitlaat sierstukjes gedaan met een Foam pad en Valma chrome cleaner
Dat zal het zowat zijn vermoed ik. De ruiten en interieur heb ik nog niet aangeraakt, alsook nog niet gekleid o.i.d
Ik heb gekozen om toch enige vorm van bescherming te geven met gedachte dat ik morgen verder wil werken aan de lak en de wagen slaapt buiten.
De uitlaatstukjes zijn wat blauwachtig uitgeslagen zie ik, heeft dit een bepaalde reden? Iemand ervaring mee?
Tijdens het wassen bij enkele kleine deukjes, steenslagjes en krasjes uitgekomen, alsook een herstelling aan de motorkap. Als ik hiermee aan de slag ga, zal ik dit zeker delen met jullie.
Al snel was het duidelijk dat niet alle herstellingen helemaal correct waren uitgevoerd.
- 1 lijst zat niet helemaal goed
- ik had gehoopt dat er een spotrepair op de voorbumper zou gedaan worden, dit paste echter niet meer binnen het budget dat zij hadden opgesteld.
- het dak heeft enkele diepe krassen, ze hebben geprobeerd dit eruit te schuren en vervolgens te polijsten, ik zie de schuurkrassen nog zitten.
...
Toch weerhield dit mij niet om de MINI mee te nemen, mijn geduld was op en zou de wagen absoluut meenemen.
Vandaag om 9u begonnen met het wassen van het exterieur en de motorruimte. De wagen was door de garage gewassen maar denk dat we allemaal wel een beeld kunnen vormen hierbij.
Het interieur is vandaag niet aangepakt, kleien en polijsten hoop ik morgen te kunnen doen.
Hieronder enkele foto`s en stappen die ik heb gemaakt:
1. Motorruimte ingespoten met APC en bewerkt met borstel, daarna voorzichtig afgespoten met HD en gedroogd met MF doeken [ik gebruik sets voor het interieur, sets voor het exterieur en sets voor het echte vuile werk zoals binnenkanten deuren en motorruimtes]
2. velgen en banden met P&S brake buster ingespoten, band met ruwere borstel bewerkt, velg met zachte borstel. Velgbed met korte Sam`s detailing borstel.
3. Auto + wielkasten ingespoten met BH auto foam, ik heb dit maal 300ml genomen, mocht BH echt zo agressief zijn zoals sommigen zeggen, dan zou dit ook eventuele laagjes verwijderen die de garages zou aangebracht kunnen hebben was mijn insteek. Alles met een zachte borstel bewerkt bv. emblemen, grills, binnenwerk tankklep...
4. afgespoten
5. spiegelkapjes en voorkant ingespoten van bug remover en enkele minuten laten inwerken [Carpro bug out]
6. Afgespoten
7. voorkant + onderste helft zijkanten en achterzijde ingespoten met tar remover en enkele minuten laten inwerken [Dodo juice tar & glue remover]
8. Afgespoten
9. Auto gewassen met neutrale shampoo [Gyeon essence], eerst 1 helft en qfgespoten en vervolgens de andere helft en opnieuw afgespoten, de zon kwam plots piepen.
10. Afgedroogd met Gyeon silkryer XL en de kleine broer voor de binnenzijdes ect.
11. Motoruimte dressing gegeven [Carpro perl]
12. Alle exterieur plastic dressing gegeven [Carpro perl]
13. Exterieur voorzien voor lichte LSP [Carpro elixir]
14. Uitlaat sierstukjes gedaan met een Foam pad en Valma chrome cleaner
Dat zal het zowat zijn vermoed ik. De ruiten en interieur heb ik nog niet aangeraakt, alsook nog niet gekleid o.i.d
Ik heb gekozen om toch enige vorm van bescherming te geven met gedachte dat ik morgen verder wil werken aan de lak en de wagen slaapt buiten.
De uitlaatstukjes zijn wat blauwachtig uitgeslagen zie ik, heeft dit een bepaalde reden? Iemand ervaring mee?
Tijdens het wassen bij enkele kleine deukjes, steenslagjes en krasjes uitgekomen, alsook een herstelling aan de motorkap. Als ik hiermee aan de slag ga, zal ik dit zeker delen met jullie.
Bijlagen
-
bilt hamber auto foam 300ml.jpg53 KB · Weergaven: 247
-
bans dressing.jpg264,8 KB · Weergaven: 255
-
bilt hamber korrosol.jpg210,2 KB · Weergaven: 231
-
binnen 2.jpg192,1 KB · Weergaven: 256
-
binnen 3.jpg223,4 KB · Weergaven: 247
-
binnen.jpg285,3 KB · Weergaven: 232
-
brake buster.jpg333,4 KB · Weergaven: 248
-
carpro bug out.jpg260,3 KB · Weergaven: 254
-
dodo juice tar and glue remover 2.jpg299,4 KB · Weergaven: 240
-
dodo juice tar and glue remover.jpg267,5 KB · Weergaven: 275
-
dorpel half in dressing.jpg321 KB · Weergaven: 264
-
klaar 2.jpg430,2 KB · Weergaven: 285
-
klaar 3.jpg376,7 KB · Weergaven: 238
-
klaar.jpg436,9 KB · Weergaven: 277
-
krassen dak.jpg109,1 KB · Weergaven: 272
-
krassen stijl achter 2.jpg94,3 KB · Weergaven: 258
-
krassen stijl achter.jpg112,1 KB · Weergaven: 294
-
motorruimte na carpro perl.jpg351,2 KB · Weergaven: 300
-
steenslqg motorkap.jpg202,8 KB · Weergaven: 272
-
uitlaat na.jpg125,3 KB · Weergaven: 260
-
uitlaat voor.jpg172,4 KB · Weergaven: 267
Laatst bewerkt: