• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

MINI-Davy

MINI-Davy

Detailing rookie
2 nov 2011
11
0
Goedeavond poetsfanaten!

Mijn naam is Davy, 26 jaar oud en sinds twee jaar fanatiek lid van de NewMINIclub.
Ik rij zelf een R53 Cooper S die de afgelopen twee jaar een heuse metamorfose heeft ondergaan van zowel de binnenzijde als de buitenzijde. Echter, de grootste veranderingen hebben plaatsgevonden op motorisch gebied. Het beestje is van 163 pk's op papier naar 280 echte PK's gegaan met een koppel van 300 NM zonder de motorinhoud van 1598 cc aan te passen.

Ik begon destijds wat te poetsen met een basis van spullen van Meguiars maar langzaam aan toch steeds meer spullen aangeschaft; Ik ben momenteel aan het wachten op de laatste spullen van CarClean maar heb inmiddels al nuttige informatie in kunnen winnen hier!

Met name op het vlak van polijsten kan ik nog veel leren!

Tot slot enkele foto's van mijn wagentje!

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
099-1.webp

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
DSC_0130-1.webp


En een klein filmpje;

 
Gave mini en erg leuk dat de afkorting "C" "C" gelijk veranderd in Carclean.com. Of heb je echt 1598 Carclean.com onderdelen in je mini liggen?

Is het een originele works of achteraf door de dealer works uitgevoerd?

Cyril
 
Nee nee, het zijn 1598 c c's

Een hoop mensen die dachten dat het een vrouwenwagen was schrokken ervan hoe snel het ding is, en hoe hard je er mee door een bocht heen kan.. IK steek mn handen er voor in het vuur dat ik tot de 200 aardig dicht in de buurt blijf van een leuke sportwagen ;)

Het is bij lange na geen Works meer.. Er lag een origineel MINI blokje in, dat ging stuk, waarna er een Works GP blok in werd gelepeld en daar zit inmiddels een Sprintex Supercharger met kleinere pulley, een Thumper cylinderkop, custom software, Janspeed/Milltek uitlaatsysteem, een grote IC en een Newman nokkenasje in/op :)
 
Ik heb laatst nog enkele filmpjes online gezet :)

Dyno-run tijdens het schrijven van custom software voor de setup in Engeland, bij 1320 Mini in Cambridgeshire om precies te zijn

Flyby bij de Foodstrip in Amsterdam
 
Inmiddels is zo'n beetje de halve cat gesmolten en er door de uitlaat naar buiten komen blazen :)

Hopelijk is dat zo'n beetje het laatste.. Ben wel klaar met die vervelende kleine reparaties heel de tijd :)

Ik wil poetsen! Haha
 
Katvervanger plaatsen, meer vermogen en geen last van een smeltend binnenwerk! Enige nadeel is dat je hem elk jaar er weer tussen weg moet halen voor de APK keuring.
 
Daar heb ik ook al aan zitten denken, maar het nadeel is dat het op een auto met compressor een vermogensverlies (kan) geven omdat een compressor vaak beter presteert met wat tegendruk..

Ik ga sowieso een catvervanger bestellen en die er onder zetten, al is het maar voor de eventuele vlam bij overschakelen :)

Het vervangen is geen punt, dat is 4 boutjes los maken aan de onderzijde van de auto en er een cat tussen zetten
 
Fantastisch wagentje :) Moet super rijden he!
0-100 tijd al opgenomen?

Heb zelf 3 kennissen met 3 Mini's met rond de 200pk
 
Rijdt inderdaad super, snel en stug dus gaat ook vies hard door en bocht heen :)
Combineer dat met klappen uit de uitlaat en je bent klaar ;)

0-100, geen idee - nog nooit opgenomen, een Works GP zou het af fabriek in 6,5 moeten doen dus ik hoop ergens tussen de 5 en de 6 te bengelen..
Maar goed, volgend jaar is het doel de 300 grens te doorbreken en eigenlijk ver overheen te gaan - en dan gaan we eens zien wat ie dan doet :)