• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mini detail octavia combi

dennisdennis-12

Detailing guru
4 dec 2013
561
150
Omdat ik ga werken bij een nieuwe werkgever, krijg ik ook de beschikking over een leaseauto.
Helaas zal ik het tijdelijk moeten doen met een shortleaseauto (een echte octavia station, nee dat is zeker niet mijn eerste keuze, maar het rijdt op zich prima), voordat ik mijn voorkeursauto in ontvangst mag nemen. Maar als detailer kan ik het natuurlijk niet laten om die auto er ook wat fatsoenlijker uit te laten zien.

Het is zeker geen volledige detail. Bij een tijdelijke auto vind ik dat namelijk niet echt de moeite waard en zo'n skoda is ook niet echt bepaald mijn favoriete auto.
Helaas ben ik vergeten vooraf foto's te maken, maar beeld je de typische paar jaar oude krasstraatauto in en je krijgt een best goed beeld.

Laten we beginnen bij het exterieur:
Wat heb ik gedaan:
exterieur:
1. ingespoten met een touchless wash
2. afgespoten met hogedruk
3. gewassen met gyeon restart en velgen gewassen met een velgenreiniger (niet bij carclean verkrijgbaar)
4. ramen ingespoten met nanolex sisplash
5. afgedroogd
en zie hier de prachtige beading :rolleyes: (het kleine beetje beading is overspray van de sisplash)

IMG_1652.jpg
IMG_1653.jpg


vervolgens heb ik het exterieur gewaxed met sonax profiline speed protect, om in ieder geval wat glans en bescherming te krijgen. En de plastics gevoed en beschermd met cartec vinyl.


IMG_1658.jpg
IMG_1664.jpg
IMG_1665.jpg



het interieur zag er op zich netjes uit, maar het kan natuurlijk altijd wat beter.
Vooraf:
IMG_1648.jpg

IMG_1651.jpg


behandeling:
bekleding en plastics gereinigd met een microvezeldoek i.c.m. kenotek interior cleaner
de plastics vervolgens gevoed met autoglym vinyl en rubber care
het display gereinigd met turtle hybrid interior detailer
het stuurwiel gereinigd (niet verkrijgbaar bij carclean)

resultaat:
IMG_1666.jpg


IMG_1667.jpg
 
Nou prima auto vind ik hoor, weinig mis mee. Liever deze voorloop auto dan een van de franse merken.
Welke auto heb je wel op je shortlist staan?
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
@Altos . Het is zeker een prima auto, en ik zal er ook zeker niet over klagen. Maar ik mis toch wel het comfort van een sterkere motor met automaat. Daarnaast is het toch wel een stapje minder vergeleken met de auto's op mijn shortlist.
Ik twijfel namelijk voornamelijk tussen een benzine en elektrische auto. Als benzine een ford puma st (de echte st, met performance pack) of een rijk uitgeruste 1 serie, en als elektrische auto zou ik het echt nog niet weten (veel elektrische autos vind ik namelijk niet zo mooi, maar ze zijn natuurlijk wel erg interessant).
 
ik snap je. Heb 14 jaar BMW gereden en vind naast BMW, Mercedes, Lexus en sommige Audi’s een gevoel geven qua aandrijving en interieur wat de rest niet haalt voor mij (Rolls, Bentley enz. tellen even niet mee).
Elektrisch lijkt me idd lastig kiezen, zowel qua gebruik en range maar ook de afwerking van bijv. VW en Tesla zijn niet echt TOP te noemen. Verder vind ik elektrisch rijden wel leuk hoor maar wel wat saai. Doe mij maar een mooie 6 of 8 cilinder (of mijn V2 motor uiteraard) met een goede wegligging en minder kilo’s…heerlijk.
Ik vind de Skoda modellen prima voor wat ze zijn, ruim, comfortabel, zuinig en prijsbewust (voor zover dat nog te zeggen is voor de huidige nieuwe automarkt).
Ford ben ik niet zo bekend mee de laatste jaren, za ook vast goed zijn.
 
Ja dat probleem qua afwerking heb ik ook met veel elektrische auto's. Ik vind een golf bijvoorbeeld prima afgewerkt, maar een id3 is echt een forse stap minder naar mijn mening. Elektrisch zou ik dan eerder gaan voor een e-mustang of een bmw i4, maar ik twijfel of een mooi uitgeruste binnen mijn budget blijft vallen.

Daarnaast mist een elektrische auto naar mijn mening toch wel wat rijbeleving (al moet ik eerlijk zeggen dat een lexus l600h je ook niet echt betrekt bij het rijden, maar die auto compenseert dat naar mijn mening met zijn enorme niveau aan comfort en rust). Maar ik mis het sportieve gevoel toch ook wel een beetje in mijn huidige lexus. Dus voor een leaseauto wil ik uiteraard nog steeds wel comfort, maar wat minder comfort in ruil voor meer sportiviteit vind ik niet erg (dat mis ik nu toch wel een beetje vergeleken met mijn voormalige tt). Dat is bijvoorbeeld waarom ik zo'n puma st toch wel erg leuk vind, hij is net wat hoger en daardoor niet te hard, maar tegelijk is dat wel een echte rijdersauto. Aan de andere kant ben ik wel bang dat ik het comfort van een automaat en adaptive cruise ga missen (een st kan geen acc, i.t.t. een normale puma).
 
  • Leuk
Reactions: Altos