• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mini polijst bol of cone (voor op electrisch schroefmachine)

Skyravr

Detailing rookie
11 feb 2018
3
2
35
Goeiedag,

Ik zit met een klein probleempje.
Ik ben mijn velgen aan het opmaken en ik ben op zoek naar een zo klein mogelijke bol of cone om tussen de spaken en de rand van de velg te kunnen polijsten. Velg zie foto.
De ruimte tussen spaak en rand is namelijk maar enkele centimeters groot.

Iemand een idee welk item hier het beste voor past?
RC10-MACHINE-BLACK-1.jpg
 
Met een handpad en een doek en een vinger denknik dat je het beste in alle hoekjes komt. Een cone vormt makkelijk een puntje welke bij druk niet in de hoeken komt.
Een Autotriz 2.0 kan ook maar is budgettechnisch wat hoger in prijs.
 
Een cone komt in mijn ervaring juist wél in moeilijke hoekjes en dergelijk door de punt. :)

Ik kan momenteel niet een foto plaatsen, maar ik heb juist veel plezier gehad met een cone bij het poliksten van Porsche-velgen. (Veel boutjes en lastige hoekjes)
 
In mijn geval is de cone nog te dik. spatie tussen rand en spaak is in het begin 2-3cm en naar de binnenkant van de velg toe is de spatie kleiner.
De kleine punt van de cone is dus even dik als de groote opening. voor de rest van de rand waar spaken geen obstakel zijn is dat inderdaad perfect.
Maar ik heb gezien dat ik de mini cones van autotriz kan plaatsen op een dremel. En dat is denk ik perfect voor mij.
 
De "punt" van een cone is van zacht foam. Wanneer je hier druk op zet vormt er een klein puntje waarmee je ruimtes lan vullen van lukraak een centimeter. ;)

Als je de dremel kan gebruik is dan ook mooi, maar let wel op de snelheden waarmee de kop draait.
 
Heb ik geprobeerd met de cone. maar deze wou maar niet gaan waar ik hem wou.
Door het draaien ging de punt boller worden. Misschien had ik hem nog meer moeten in de opening duwen :(

In ieder geval ben ik blij dat ik die cones van autotriz heb ontdekt. hopelijk zijn die wat ik zoek.
En wat betreft de snelheden met een dremel, welke zijn aangeraden?