• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mini Review: Chemical Guys - Blitz Acryl Spray Sealant

Sven S8

Detailing rookie
15 mei 2008
1.372
0
Gisteravond maar van de nood een deugd gemaakt, en de Blitz Acryl Spray Sealant even getest.

Ik was bezig met de SSR, en het plan was eigenlijk om daarna de Black Hole en EX-P erop te zetten, eventueel nog gevolgd door Dodo Juice Purple Haze. Maar goed, ik redde het dus bij lange na niet qua tijd, en ik moest vanmorgen vroeg op pad met de auto, dus wat te doen...

De Blitz pakken dus. Want met een onbeschermde auto op pad, nou nee...

Even schudden, en met de verstuiver op het dak gespoten. Daarna met een Meguiar's foam applicator gelijkmatig verspreid. Easy-peasy... En het ruikt heerlijk naar carnauba wax!

Je kunt 'm eigenlijk wel vergelijken met een UQD of QD+ denk ik, alleen heb je hier nog een pad bij nodig om het te verspreiden, maar dat gaat moeiteloos. De bescherming zou langduriger moeten zijn dan die van een UQD, maar daar kan ik op dit moment nog niet echt veel over zeggen, na één vrijwel onbewolkt dagje.

De glans is voor het oog minder dan die van de EX-P (die al op de motorkap zit), maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat daar ook Black Hole onder zit. Wat niet wegneemt dat de glans zeker niet tegenvalt, voor een snelle easy on/off spray sealant.

Voorlopige conclusie: handig spul om erbij te hebben, als je even geen tijd hebt om je werk af te maken.

Je kunt 'm natuurlijk ook gewoon als sealant gebruiken... ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Werkt idd wel fijn he Sven. Had ik ook al geconstateerd en gemeld in mijn review hierover. Ik heb hem onlangs ook nog aangebracht en 2 dagen later een flinke autorit naar rotterdam en terug gemaakt. Nu een week later hangt er nog steeds een mooie glans over de auto terwijl ik geen wax heb gebruikt naderhand.
Ik zie trouwens dat jij het meteen op de auto sprayed. Pas je het dan niet te dik toe? ik spray het op mijn apllicator pad en dan breng ik het aan op de auto en dan nog heb ik af en toe een beetje last van stof als ik het residu wegpoets.

Gr Patrick
 
Ik heb meteen m'n pad erbij gehouden en het verspreid hoor. Dus meteen een dunne gelijkmatige laag aangebracht en die eventjes laten curen (rondom de auto gewerkt) daarna uitgewreven. Ik heb de spray juist gebruikt om te zien hoe dat werkt, er vanuit gaande dat het niet voor niets Blitz Spray Sealant heet. ;)

Heb inmiddels de auto gewassen. Je ziet het effect van de beschermende laag goed, maar de beading is (uiteraard) minder dan die van een carnauba wax. Ook tegen de sheeting van de CG Butter Wet Wax die op de motorkap zit (vorige testprojectje) moet hij het afleggen. Maar goed, dat is ook te verwachten. Daar zit Black Hole + EX-P plus Butter Wet Wax op, op het dak zit alléén Blitz Spray Sealant. Desalniettemin, zeker een handig product, vooral als je de lak snel even wat extra bescherming wilt geven.

Terzijde: we hebben het hier al vaker gehad over het belang van voorbereiding, maar het was opvallend dat het deel van het dak dat ik met de SSR's behandeld heb gladder aanvoelt met wassen dan het deel wat niet behandeld is, terwijl (uiteraard) wel het héle dak met Blitz is behandeld. En we hebben het hier toch niet over een slecht onderhouden auto!