• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mini Review - Interieur bekleding reinigen (APC+D)

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
14.919
193
34
Leersum (Utrecht)
Heya GlimKezen & GlansPopjes,

Ik zag de laatste tijd nogal wat vragen voorbij komen wat betreft het reinigen van het interieur. Ik heb toen zelf ook mijn interieur maar eens aangepakt. Hierbij heb ik recent mijn kunststof gereinigd met APC+D van Poorboys en in een dressing gezet van AutoGlym. Ook heb ik de hemelbekleding ingespoten met APC+D en in/uitgewreven met een MF-doek.


Vandaag heb ik met APC+D de stoelbekleding, vloerbekleding en matten aangepakt om te kijken hoe dit zou gaan.
Ook ben ik qua foto's posten een beetje aan het stunten om niet een topic vol te laden met veel grote foto's, maar met overzichtsfoto's.


Hemelbekleding --> Een week geleden al gedaan. Simpelweg de boel ingespoten, even inweken en daarna in/uitgewreven met een Peluche Verde. Het dak was vies en bruin van het roken.

conv_2648.jpg



Matten & vloerbekleding -->

De mat is uitgeklopt en gestofzuigd. (Before)
(1) = Ingespoten met APC, laten weken, met een fijne staalborstel geborsteld en weer gestofzuigd.
(2) = De mat leek al schoon, maar na opnieuw borstelen schiet het vuil je tegemoet.
(3) = Close-up van hoeveel vuil er nog steeds in zat.

Stap 2 heb ik nog een keer gedaan, deze keer met de mat al staand tegen mij aan. Vuil naar beneden geborsteld.
Als laatste nog een keer met een fijnere borstel. (Paardenhaar)

Ik brand met een waxinelicht-aansteker de randen, met beleid, af als deze aan het pluizen zijn. Werkt en ziet er strakker uit.
Deze keer niet gedaan.

conv_2649.png



Stoelbekleding -->

(1) = ingesprayed en laten inweken.
(2) = Resultaat na borstelen.
(3) = 2de keer ingesprayed.


conv_2650.jpg

conv_2651.jpg



Ondanks dat het prima werkt op deze manier, zou ik toch de bekleding nóg natter willen spuiten en vervolgens ook willen afzuigen.
Puur om meer vuil eruit te kunnen halen. Nu borstelde ik het vuil los en nam het daarna af met een MF-doek.

Maar, de stoelen, hemelbekleding en matten zijn schoon


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: tamer
In mijn eerstvolgende bestelling gaat de APC+D ook mee, ongelooflijk wat je er allemaal mee kan. En mijn interieur kan ook wel een opfrisbeurt gebruiken.
 
Ik ben al redelijk snel door een halve literfles heen. Ik ga binnenkort de grootverpakking bestellen.

De helft van een literfles... Voor de duidelijkheid, haha!
 
Weer een nette rebieuw Quantoxx , houd zelf toch meer van de grote foto's, maar dat komt miss. Omdat ik altijd via mijn telefoon het forum volg ;)
 
@Tobasco - Hey hallo! :D

Poef, het is al weer 1,5 jaar verder. Dat weet ik niet meer, hoor! :p

Ik ben nogal gulzig met de APC+D. Maar, meestal pad ik voor vieze motorruimtes een verhouding van 1:4. Voor stoffen bekleding kan je kiezen voor 1:10 - 1:15.
Ik heb het ooit eens té sterk gemaakt en op stoffen bekleding gespoten, maar zodra je dan begint te borstelen, begint het flink te schuimen. Dan weetje dus dat de verhouding te sterk is. (Maakt de bekleding wat vettig/glibberig aanvoelen en je verspilt product)

APC+D is best wel geconcentreerd en wanneer jouw mengsel er heel licht uitziet, en je denkt dat het niet meer goed zal werken, werkt het nog steeds erg goed.

(Inmiddels heeft mijn vrouwtje een fles APC+D ergens gevonden en gebruikt het nu in huis, haha! :p )