• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Mini Review] Nanolex Nano One

Juffer1

Detailing guru
Tester of Bling
27 okt 2008
3.015
193
45
In de lijst met reviews kon ik nog niets terug vinden over de Nanolex Nano One.


Volgens de beschrijving zou dit een creme achtige nano-coating op waterbasis zijn.
Op het flesje staat dat het een op water basis gebaseerde sealant is dit reinigt. voedt en beschermd. Als je de beweringen mag geloven zelfs tot 6 maanden.

Linkje naar de webshop


De hobby auto van Wilma is niet in een professionele spuitcabine is gespoten en deze zachte lak verkleurt best snel.
Omdat de lak zo zacht is hebben we ook veel last van invloeden van buitenaf die op de lak hechten en invreten.

We hebben al diverse middelen geprobeerd waaronder Dodo waxen, de Prime & Mohs coating van Gyeon en de CanCoat van Gyeon.
Ook met deze middelen verkleurt de auto helaas erg snel. We moeten de auto dus 3x per jaar helemaal polijsten en met de Gyeon coating's erop is dat een best dure grap,


Ditmaal dus gekozen voor een nieuw product : Nanolex Nano One.
Flesje van 200ml kost nog geen € 22,- Op de hele auto heb ik 10-15ml verbruikt dus prijs technisch erg interresant.

De lak is vooraf gepolijst en 2x ontvet met gyeon prep.
Temperatuur in de overdekte en dichte garage was 15 graden.

De Nano One heb ik 10 minuten na ontvet te hebben aangebracht met een zwarte pad op een DAP500 op standje 3.
5 drupjes ter grote van een erwt was genoeg om de hele motorkap te doen.
Na een minuutje zie je het aangebrachte product dof uitslaan op de plekken waar je het hebt aangebracht.
IMG_5685.jpg


IMG_5686.jpg



Na een 20 minuten te hebben laten zitten de coating afgenomen met een microvezeldoek (niet de doek van de foto).
Het product laat zich enorm makkelijk afnemen, het is niet nodig om veel kracht te zetten.
IMG_5690.jpg


IMG_5692.jpg


Na het afnemen kwam er direct een hele mooie diepe glans tevoorschijn en de lak voelde spiegelglad aan.
Voor de oudgedienden onder ons : het heeft wel iets weg van Wolfgang DGPS3 / Fuzion qua verwerking.

Op de kofferbak heb ik de Nano One een uur lang laten zitten. Na dat uur was het nog steeds af te nemen als moest ik daar wel meer kracht voor zetten.
Ik heb ook expres een stukje raamrubber meegepakt en het sloeg daar niet wit op uit.
De auto heeft na het afnemen van de Nano One 4 uur droog binnen gestaan.


Tot dusver ben ik enorm tevreden over de verwerking en het resultaat van het product. Nu is het afwachten wat de standtijd van dit product zal zijn en hoe goed het is opgewassen tegen de natte bladeren, insecten, vogeluitwerpselen, zand ed.



Wel alvast een beading foto van vanmorgen. De auto zit hier al wel iets onder het zand ivm bestratingswerkzaamheden die momenteel plaats vinden :
IMG_5718.jpg
 
Best interessant... Bedankt voor deze review!

ik begin Nanolex steeds interessanter te vinden... Ik denk dat ik ook maar een beetje ga experimenteren ;)