• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mini Showoff: Fiat 500 Blackjack showroomklaar maken

GWBoes

Detailing rookie
1 okt 2009
298
0
Vorige week maandag werd bij ons de 500 blackjack van de vrachtwagen gereden. Omdat ik toch best benieuwd was naar een matzwarte auto heb ik hem gelijk aan het eind van de dag maar even gewassen. Eerst ingespoten met Tutela bio decadante (ontvetter voor transportwax) en afgespoeld en daarna op de gebruikelijke wijze gewassen. Na het afdrogen met de delirium vond ik het wel genoeg voor die dag, waren weer 2 onbetaalde overuren :p

De volgende dag van de werkplaats, waar hij 's nachts lekker uitgelekt had, naar de showroom gereden waar ik verder kon gaan. Aangezien een matte lak natuurlijk niet gepolijst mag worden en in de instructies van fiat staat dat hij niet in de wax gezet mag worden moest ik eerst even bedenken wat ik ging doen. Uiteindelijk de regels toch maar lichtelijk gebroken en besloten de auto met Poorboys QD+ na te lopen. Moest wel meerdere keren de auto rond gaan voordat hij helemaal streepvrij was.

Vervolgens de ramen schoongemaakt met Poorboys S&W en de banden mooi gemaakt met Jemako Tiefen-Pflege (een keer achtergelaten door een vertegenwoordiger).

Als laatste het interieur uitgezogen en nagelopen met Poorboys APC 1:20 om de instapstrepen eraf te krijgen.

Helaas heb ik geen voor foto's gemaakt was ook niet erg interessant geweest aangezien hij helemaal ingepakt was.

Exterieur:
5349835557_00966eb98a.jpg

_IGP3753 by GWBoes, on Flickr
5349834091_1b0934b6fc.jpg

_IGP3754 by GWBoes, on Flickr
5350452822_ce49590684.jpg

_IGP3763 by GWBoes, on Flickr
5350451276_9852dde649.jpg

_IGP3762 by GWBoes, on Flickr
5350449606_61631af194.jpg

_IGP3760 by GWBoes, on Flickr

Interieur:
5350457094_8b76c30faf.jpg

_IGP3759 by GWBoes, on Flickr
5350448488_3c2a0dbd1a.jpg

_IGP3756 by GWBoes, on Flickr

Er hangt ook standaard een instructiekaart in voor de niet detailers :D
5349843303_0b0c491e0f.jpg

IMGP3780 by GWBoes, on Flickr

Bedankt voor het lezen. ,^^
 
Ik heb eerlijk gezegd niets met kleine auto's, maar dit vind ik toch een leuk ding om te zien. De velgen passen er goed onder. Vind hem wel vragen om verlaging.
Netjes aangepakt.
Het kaartje aan de spiegel zou standaard in elke auto moeten hangen. Vooral het wasstraatverbod.... :)^
 
Mooie auto, wat was het effect van de QD+ ?, gaf hij daarna meer glans ?

Idd dat kaartje aan de binnenspiegel, geweldig :)^ , heb je daar een duidellijke foto van aub ;)
 
@ Walter
De QD+ gaf niet veel glans, de kleur werd over het algemeen wel wat donkerder en dieper.

Ik heb geen duidelijker foto van het kaartje, moet ik dan even maken. Ik heb wel een link naar een supplement van het instructieboekje.

leuk weetje: er zit een contract bij de auto die getekend moet worden bij aflevering die verklaart dat de klant vanaf dan zelf verantwoordelijk is voor het onderhoud en staat van de lak. :D
 
Aparte verschijning.. mooie combi met dat rood lederen interieur.
Is de 500 gewraped in folie ? als ik het goed zie zijn de deurstijlen ook matzwart ..
 
Sportline zei:
Is de 500 gewraped in folie ? als ik het goed zie zijn de deurstijlen ook matzwart ..

Nee geen wrap, het is echte mat zwarte lak. mat zwart metallic om precies te zijn maar dat zie je alleen maar als je met je neus er bovenop gaat.
 
500 schoolbordenlak...........Idd erg leuk, maar ik zou zoiets nooit en te nimmer kiezen..................dan maar later mat-wrappen ! (heb je tenminste nog glans eronder zitten)


zie de kinderen in de straat al voor me (met een tas vol stoepkrijt) :D
 
GWBoes zei:
@ Walter
De QD+ gaf niet veel glans, de kleur werd over het algemeen wel wat donkerder en dieper.

Ik heb geen duidelijker foto van het kaartje, moet ik dan even maken.

Als je dit voor mij zou willen doen heel graag

Ik heb de QD+ ook staan zal dan een gaan kijken wat hij op mat zwarte folie doet....eigenlijk nooit aan gedacht tot jij dit schreef.......thx
 
Vragen om verlaging?

Dat ding had niet eens uitgepakt mogen worden zonder schroefset......:rules

Heel erg zonde......wel leuk bakkie voor de rest.......(als het een abarth was geweest.....:D )

D.
 
Op verzoek van Lexusfreak een betere afbeelding van het kaartje, gelijk goed gedaan en onder de scanner gegooid.

CCF28012011_00000.jpg