• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mishandelde Mercedes C-klasse

jordybema

Detailing rookie
13 apr 2013
15
0
Een zwaar mishandelde Mercedes C klasse stond vandaag op het programma .

De hele auto zat vol met krassen , swirls en steenslag maar dat mag ook wel na 210000 km .
We zijn natuurlijk begonnen met de auto goed te wassen en te ontdoen van de dikke zand en smurrielaag .
IMG_0618.webp

IMG_0619.webp

DSC01647.webp

Steenslag aangetipt en netjes gemaakt met Langka chip repair

Na het goede wassen met 2 emmersysteem ben ik begonnen met de claypad van cartec .
DSC01648.webp

Hierna heb ik de mercedes in 2 stappen gepolijst : met normfest fine soft en normfest fine plus . eerste stap met de oranje pad en de tweede stap de zwarte wafel finishpad .
DSC01650.webp

Na het polijsten heb ik de lak verwend met meguiars Techwax 2.0 . Ben zeer tevreden met de wax , zeer goed in en uit te wrijven .

Het interieur heb ik gereinigd met Interieur cleaner van Cartec en gevoed met dash fresh ook van cartec .
Motorruimte eerst gereinigd en daarna met motor fresh ook van cartec .
Zwarte lijsten behandeld met Vynil van cartec

Het uiteindelijke resultaat mag er zijn . Geen swirls en de meeste krassen zijn weg .
Interieur is netjes schoon ( auto was voorheen van schilder ) .

DSC01651.webp

DSC01654.webp

DSC01655.webp

DSC01658.webp

DSC01660.webp

DSC01661.webp

DSC01662.webp

Op naar de volgende klus .

Tips of tricks hoor het graag . :-)^

Die is er goed op vooruitgegaan. De producten die je gebruikt heb ikzelf nog nooit gebruikt, maar het werkt goed zo te zien.

Klopt zijn ook niet heel bekende merken .
Normfest is een grote leverancier uit Duitsland . Ze zaten vroeger ook in Nederland maar zijn failliet gegaan .
Maar in de toekomst zou ik graag de polijstlijn van Monello willen aanschaffen .

Mooi opgeknapt deze C-klasse! :-)^ Swirls zijn flink verminderd en de glans is terug. Een volgende keer misschien een aparte glaze en een (pure) wax?

Het heeft voor en nadelen .
Er is inderdaad meer kans op marring , goed wassen en drogen haalt al veel weg . En de bijgeleverde vloeistof maakt volgens mij ook een heel verschil . Heb zelf gemerkt op daken motorkap deuren is het heel beperkt maar onder de lijsten vooral ze zijkanten merk je het meer .

Voordeel :
Veel sneller
je zou er tot wel 80 auto's mee kunnen doen
Ligt makkelijker in de hand . zit een klittenbandpad bij .
Haalt makkelijk teer eraf
Haalt makkelijk stickerresten eraf

Nadeel :
Meer kans op marring
Prijs is hoger dan klei maar je doet er wel meer auto's mee dus uiteindelijk goedkoper .
Het is heel onwennig in het begin maar het resultaat mag er wezen.

Conclusie ik ben er wel tevreden mee .

@ibizaSigno Een volgende keer misschien een aparte glaze en een (pure) wax?
Inderdaad een goede opmerking . Had meerdere reviews gelezen en vele raden de meguiars nxt 2.0 wax aan maar deze gaat weer niet icm met een glaze . Maar voor in de toekomst eens checken voor een glaze en aparte wax , welke raden jullie aan .
Ik moet wel een allrounder hebben , voor alle kleuren en type lakken ??

Mooi resultaat behaald zo!
Al heb ik wel het idee dat de gebruikte producten de nodige fillers zullen bevatten. Van oranje naar zwart met een rotary en zonder hologrammen? Dat lijkt mij sterk.

De NXT 2.0 is wel een prettige wax om te verwerken, alleen toch niet echt een hoogvlieger wat duurzaamheid betreft, en het is een All In One product, dat is vaak een compromisproduct. De meeste waxen zijn gewoon geschikt voor alle kleuren, kijk eens naar de waxen van Mothers bijv. Ik zou toch gaan voor een pure wax en geen AIO product zoals de NXT 2.0.

Dankjewel voor de tip , bruikbaar voor in de toekomst .
Maar er zitten echt geen hologrammen in de lak , heb vanmorgen in het zonlicht foto's gemaakt en nergens niks te zien .
Werk allanger met deze combo , enige auto waar lichte hologrammen in zaten was een zwarte vw golf , en daarna een zwarte audi tt gedaan en daar zat helemaal niks in . Pads zijn ook van normfest weet niet als ze een andere nummering hebben van pads maar deze heb ik me laten adviseren . Maar als deze op is zou ik graag willen overstappen op de polijstlijn van monello .

De hologrammen ga je ook niet zien nu.... deze zie je pas als de fillers weer van de lak verdwenen zijn.
Doe alle polijststappen maar eens en ontvet de lak eens met alcohol of C.Pro Eraser oid en zet m dan maar eens in de zon. Ik denk dat je dan wel hologrammen gaat zien.

stimpy68;324117 zei:
Ik zou toch gaan voor een pure wax en geen AIO product zoals de NXT 2.0.

Dan had ie nu de hologrammen gezien en dat was voor het resultaat niet beter geweest. Maar zoals gezegd, eens de fillers weg zijn......

Maar hij is er in ieder geval al behoorlijk op vooruit gegaan. Wellicht nog een DAP aanschaffen om te kunnen finishen zonder een product met fillers te gebruiken.

Voor het waxen stond hij vol in het tl licht en ook geen hologram te zien . Maar wel een aandachtspunt voor in de toekomst .

Zoals ik al zei, na het polijsten zul je het misschien ook niet zien, omdat polijstolieen ook het nodige verbergen. Je gaat ze pas echt zien als je na het polijsten de lak ontvet.