• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Misschien als vloeken in de kerk

hebikdat

Detailing rookie
2 dec 2017
5
2
48
Ik Ben benieuwd of er detailers zijn die ervaring hebben met ecosmart van chemical guys ik west DAT dit misschien Al's vloeken in de kerk is omdat er over het over het algemeen graag met water end verschillende wordt gewassen even voorwassen met veel water daarna even foamen, afspoelen, met de hand wassen twee emmer's een met water een met shampoo en jawel weer afspoelen end he gebruik maar zo 250 tot 300 liter water en DAT is nu net mijn probleem hier in Portugal dus wil ik waterless gaan wassen
 
Geen ervaring mee, maar er zijn hier wel meer topics geweest over waterless, dan wel rinseless, wassen. Als ik het watertechnisch zuinig aan zou moeten doen dan zou ik in elk geval heeeeeeeel veel doeken pakken en de auto regelmatig schoon maken, want een hele vieze auto ga je niet krasvrij schoon krijgen zonder water lijkt mij.

Enneh, ik zou me geen zorgen maken over vloeken in de kerk. Als jij een manier vindt om je auto veilig te wassen zonder al te veel water te gebruiken lijkt me dat handige informatie voor ons allemaal.
 
  • Leuk
Reactions: iichel en hebikdat
Ik heb vroeger de hogedrukreiniger (HD) uit een metselkuip het water aan laten zuigen
Met 40 liter kwam ik een heel eind voor foamen en naspoelen
Ik denk dat je met een HD met 60 - 70 liter een middenklasser kan doen
 
  • Leuk
Reactions: hebikdat
Ben vooral geintreseerd in het ecosmart product maar kan hier niet veel over vinden en Allen op de reactie van chemical guys afgaan Dan heb je niks anders meer nodig maar dat is het zelfde als wij van WC eend adviseren WC eend
 
Dodo Juice heeft er 2 producten voor.
Basics of Bling Detailing Spray
Low on Eau Rinseless Wash

De eerste is opsprayen en afnemen de tweede is een shampoo maar hoef je niet af te spoelen.
 
Ik gebruik zelf af en toe Low on Eau Rinseless Wash van Dodo Juice als ik een of een paar panelen moet afdoen op het moment dat ik niet in staat ben om de hele auto 'gewoon' te wassen.
Werkt best aardig, maar het is misschien wat aan de prijzige kant. Ik heb een literfles die destijds in de aanbieding was. Misschien is het in grootverpakking wat voordeliger per liter.
Ook weleens ONR (Optimum No Rinse) geprobeerd. Dat wordt in de UK nogal gebruikt (daar hebben ze regelmatig een 'hosepipe ban', dus daar zijn rinseless washes wat populairder).
ONR kon me niet echt bekoren. Je zou dat ook met een fijne 'grout sponge' moeten gebruiken. Bij gebruik met een microvezel mitt leek ik het vuil niet echt uit de mitt te krijgen.
Low on Eau doet het wat dat betreft beter.
Ecosmart heb ik geen ervaring mee.
 
Ik heb nog een reststand ervan staan (Ecosmart RTU gallon) na lang lezen en kijken over hoe en wat eens een gallon aangeschaft en gaan testen.

Het product bevat ook “klei” en een wax. Dus een alles in een product. Conclusie was voor mij dat het product zijn werk gewoon goed doet. Laat bescherming achter en de lak voelt glad aan erna. Daar weinig op aan te merken en dat voor CG

Echter zijn swirls onvermijdelijk als je op deze manier een auto schoonmaakt. Ik heb dit een 3 maanden zo getest op een gepolijste swirls vrije auto. Met lichte vervuiling zal het vrij effectief zijn maar als je het wilt overnemen mag je een PB sturen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Zluytr