• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mitsubishi Colt '99 (het beest)

Zo de knetter. Die dodo velgen reinigers hebben die velg behoorlijk aangetast zeg ;)

Maar zien er nu wel stuk beter uit. Zelf had ik ze wel opnieuw zilver gespoten. Maar dat is persoonlijk.
 
Zo de knetter. Die dodo velgen reinigers hebben die velg behoorlijk aangetast zeg ;)

Maar zien er nu wel stuk beter uit. Zelf had ik ze wel opnieuw zilver gespoten. Maar dat is persoonlijk.

Tja harde werkers die Dodo Sapjes.... Ze waren vlak voordat wij de auto kochten door iemand met een spuitbusje eventjes snel gespoten zonder voorbereiding dus dit liet los. Ik wilde eens wat anders. Zilver was al en mij leek zwarte velgen (mat) wel sportief staan.... Weet zelf nog niet hoe het staat.

En de volgende keer je geen stikstof aan laten smeren. Dat geld kan je beter in die dodo verslaving stoppen

Dit is mij niet aangesmeerd. De velg was dusdanig slecht dat de band erin is gelijmd en daarvoor moest er de eerste keer stikstof in om geen vocht erlangs te krijgen. Had vrouwlief allemaal geregeld en kostte niks meer, het lijmen ook niet en voor 2 nieuwe banden met montage en balanceren betaalde ze alleen dat en niet meer.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: RoyR
Sorry, betere uitleg. Gewone lucht bevat vocht en dat kan dan contact maken met de lijm vanuit de binnenkant dan. Stikstof bevat geen vocht waardoor de kans kleiner is dat er vocht vanuit de binnenkant band in de lijm wordt geduwd...
 
Vandaag de zelf gespoten zomervelgjes er op gezet. En een Gyeon beurt gegeven.

Winterwielen : Gyeon Iron (niet op foto)
Foamen : Gyeon Foam
Wassen : DJ Born to be Mild
Bescherming : Gyeon WetCoat
Drogen : Gyeon Silk Dryer
Ruiten : DJ Clearly Menthol
Bescherming : Gyeon Cure

De spulletjes van Gyeon vallen zeker niet tegen. Eigenlijk heel erg goed zelfs. De Iron is qua reiniging en kracht vergelijkbaar met de Non-Ferro en Ferrous Dueller maar dan zonder de shampoo toevoeging. De Foam viel qua dikte erg tegen (1:10 verhouding) in vergelijking met Apple iFoam maar de reiniging is erg goed. Dit is belangrijker dan een dikke schuimlaag en daarom krijgt deze ook een goed cijfer. De WetCoat is wat het zegt. Simpel, makkelijk en goed resultaat. Gebruikt op het lakwerk en de velgen. Opspuiten, heel eventjes intrekken en afspuiten met de hoge druk. Hierna gedroogd met de Silk Dryer. Een erg vreemd aanvoelde droogdoek. Alsof ie ruw en erg weinig zuigend is maar eenmaal in gebruik, geweldig. De boel afgetopt met Cure en een Bald Wipe voor uitwrijving. De Cure is mijn lievelings product op dit moment. Verwerkt makkelijker dan makkelijk, sneller dan snel en erg zuinig in gebruik. De Bald Wipe is daarentegen een duizend uit 1 doos doekje. Een standaard kortharige microvezel. Niet slecht maar ook niet erg bijzonder.

Gyeon Iron (9), Gyeon Foam (9), Gyeon WetCoat (10), Gyeon Cure (11), Gyeon Silk Dryer (10), Gyeon Bald Wipe (6).
 

Bijlagen

  • WP_20170408_13_40_53_Pro.jpg
    WP_20170408_13_40_53_Pro.jpg
    294,6 KB · Weergaven: 212
Morgen lekker het beestje effe wassen en waxen.

Wie o wie kan mij helpen. Wil de CandyGloss, Edition 18 of Edition 19 gaan smeren. En neej niet alle drie, gewoon eentje ;)
Wat is het verschil? Ik weet dat CandyGloss een Show Wax is maar is de standtijd dan ook meteen erg kort? Het beestje wordt namelijk erg weinig gewaxed of gewassen....
 
Ik heb van die drie alleen de 18 geprobeerd. Erg makkelijk te verwerken. Super makkelijk eigenlijk. Standtijd topper. Het is naar mijn idee meer een sealant ivm de kunstmatige ingrediënten.

@Ric325i heeft de 19 geprobeerd dat ik weet en kan jou daar meer over vertellen.

Als die niet vaak word gewaxt zou ik de 18 of 19 smeren.
 
Hahaa! OK, I get it. :)

Vandasg is het bijna perfect Detailing-weer hiero in hartje Nederland, maar word al de hele dag opgehouden, haha! Ik wilde beginnen aan de Full Detail ZomerPrep en de Quartz nogmaals proberen, maar hoor net dat we uit eten gaan....

Morgen hetzelfde weer, hoop ik!
 
Wie o wie kan mij helpen. Wil de CandyGloss, Edition 18 of Edition 19 gaan smeren.
Wat is het verschil? Ik weet dat CandyGloss een Show Wax is maar is de standtijd dan ook meteen erg kort? Het beestje wordt namelijk erg weinig gewaxed of gewassen....
Ik vond de 19 erg makkelijk dun aan te brengen en erg makkelijk af te nemen. Standtijd kan ik niks over melden want ik heb em toen op een Q5 gesmeerd.
Ik heb ook de Candygloss Special en die cured vrij snel ,breng deze aan wanneer het wat koeler is buiten. Standtijd onbekend bij mij.
De "gewone" candygloss en de 18 heb ik niet.
De Custom Show wax heb ik gesmeerd op eigen auto en daarvan viel de standtijd mij niet tegen voor een showwax en hou dat op een maand of 2 a 3 .
Quartz heeft mijn auto heel goed door de winter heen geholpen de opgegeven 12 mnd vind ik wat optimistisch maar 6 mnd zeker minimaal. Pekel is gewoon troep en dus merk je op een gegeven moment dat de lager liggende delen worden aangetast. Motorkap haalt wellicht zomaar 8 mnd (gok ik).
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Wat is ongeveer de stantijd van al deze populaire WaxAddict waxen? Er moet toch iets zoveel beter zijn als mijn "simpele" Collinites, maar wat? :)
Collinites zijn wereld waxen en zeker voor het geld maar het lijkt erop dat mijn auto echt langer wat "schoner" blijft met waxaddict waxen.
De hydrofobische eigenschappen zijn echt heel goed en een regenbui spoelt al veel vuil weg.
Met de Sio2 gedragen uitvoeringen/waxen al helemaal! Vuil krijgt de kans niet om te hechten lijkt wel!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: tembaco en Blade
Misschien dat als ik de Quartz tóch erg prettig vind, ik toch meer interesse ontwikkel voor een wat hoger segment waxen. ;)

Recent een zwarte Seat Arosa in de avonduurtjes gewassen - gekleid - gewaxed met de 915 en blijf het toch een donders-mooie wax vinden. Door de temperatuur momenteel kan ik hem aanbrengen en de curetijd is lekker kort en retesimpel uit te wrijven. :) Op de Arosa, waarvan de lak zeker wel een polijstbeurt kan gebruiken, zag je tijdens het aanbrengen de lak duidelijk donkerder worden alsof je een glaze aanbracht. Lekkah!
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i

Vergelijkbare onderwerpen