• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mix 60% Sonax BSD en 40% Kenotek Showroom Shine.

Morpheus02007

Detailing guru
6 sep 2021
550
125
Welle, Oost-Vlaanderen, Belgium
Ik heb op verschillende fora al gezien dat sommige mensen Sonax BSD mixen met andere gelijkaardige producten om een gladder finish te bekomen. Ik denk dat dit wel eens de perfecte combo zou kunnen zijn. Showroom Shine is heel glad en makkelijk aan te brengen met een zeer mooie glans...terwijl de BSD wel zeer goede bescherming en beading heeft

Goed idee? Ik ben niet echt voor het mixen van producten, maar je weet nooit.
 
Ik heb t ook al uit geprobeerd, met meerdere combi s.
Het haalt allemaal weinig tot niets uit.
Ik ben er mee gestopt, en gebruik nu de BSD , als ik het gebruik, gewoon zoals het is,
zo uit de fles, zonder poespas!
 
Nu zal het met detailsprays wel meevallen, maar houd er rekening mee dat er bij sommige 'mixen' een (ongewenste) chemische reactie zou kunnen plaatsvinden.
Er zijn nu eenmaal bestanddelen/stofjes die mekaar niet zo lief vinden..... ;)
 
Ik gebruik BSD 1:1 verdund met gedestilleerd water. Daardoor is het minder stroef. Gebruik het overigens zelden, heb liever een spray wax met gladde finish. Ben gek op meguiars d156. Dan maar iets mindere beading.

Je kunt BSD met van alles mengen, zie Engelstalige fora.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Het scheelt volgens mij ook of je de oude versie hebt of de nieuwe. De oude versie heb ik nog en heb ik 1:1 gemengd met Spray & Wipe.
 
De oude en de nieuwe verschillen alleen in kleur las ik toen der tijd. Toch lijkt de blauwe veel dikker.
 
Ik heb BSD tot nu toe alleen puur gebruikt. Enkel wegens de waanzinnig goede bescherming die je ervan hebt.
Zou eigenlijk ook eens een moeten verdunnen (1:1).
 
De nieuwe versie niet gebruikt maar qua gebruikersgemak moet er wel verschil in zitten. De eerste versie was fantastisch qua resultaat maar was niet de makkelijkste om te verwerken. Daarom ging men mengen met allerlei producten.
 
Ik weet niet precies hoelang ik het nu al in huis heb, maar als ik het ook nog ga mengen.. :joy: En het is al een goedkoop product.
 
Ik weet niet precies hoelang ik het nu al in huis heb, maar als ik het ook nog ga mengen.. :joy: En het is al een goedkoop product.

Het is een zeer goed product en zeer zuinig. Ik wou gewoon dat het minder grippy aanvoelde. Kenotek Showroom Shine is super makkelijk aan te brengen, super glad en zeer mooie glans...maar is belange zo duurzaam niet als BSD. Daarom dat ik dacht dat een mix van beide misschien wel het beste zou zijn. BSD wordt ook soms aangebracht met een licht vochtige pad/doek voor vlotter aan te brengen. Ook als drooghulp in 1 op 3(1 deel BSD en 3 demi water) heb ik al gelezen.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en ArnoutdB