• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mogelijke sinaasappelhuid, kan dit worden gepolijst of moet het opnieuw gespoten worden?

Moen

Detailing rookie
11 jul 2016
12
2
35
Hallo allemaal. Ik heb via de zoekfunctie veel geprobeerd op te zoeken maar niet een gelijkwaardige situatie tegengekomen. Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Ik heb een zwart Toyota Prius uit 2009. Zie mijn avatar...

Deze is door een spuiter gespoten nadat er schade was gemaakt aan de bumper en voorscherm. Helaas is het resultaat zeer slecht gebleken. De onderlaag van de lak was helemaal nat en er ontstonden allerlei ribbels. Hieronder een foto van het resultaat.

qn0do8.jpg


Erna teruggegaan naar de prutser. Hij heeft en opnieuw geschuurd en gespoten maar nogmaals bagger resultaat met mogelijk sinaasappelhuid met zakkers?(corrigeer me als ik verkeerd ben)

v6llld.jpg


2hz0o0j.jpg


Het vorige resultaat was het zeker niet te polijsten. Nu is mijn vraag, is dit nu nog wel te polijsten? Of moet het opnieuw gespoten worden.

De spuiter weigert om dit te polijsten. Is er met andere woorden met mijn geld ervandoor. Dus ben op zoek naar een andere oplossing... hopelijk weten jullie wat!
 

Bijlagen

  • 20160711_112804.jpg
    20160711_112804.jpg
    308,8 KB · Weergaven: 1.099
Waardeloos werk heeft die afgeleverd zeg! Ik kan je helaas niet helpen met het antwoord op je vraag maar wilde toch even mijn medeleven tonen.

Succes met het herstellen!
 
Waardeloos werk heeft die afgeleverd zeg! Ik kan je helaas niet helpen met het antwoord op je vraag maar wilde toch even mijn medeleven tonen.

Succes met het herstellen!
Thanks. Hopelijk kan iemand mij helpen of aangeven of dit met wetsanden te verhelpen is. Ik woon zelf in Den Haag....
 
Met polijsten ga je hier niet veel aan redden.
Het is ook maar de vraag of wetsanden of andere grove behandelingen hier gaan helpen. Als je zo de structuur van de lak ziet, lijkt het wel alsof de lak moeite heeft met de laag eronder.
Als dit een professionele spuiter is die bij een branche organisatie is aangesloten: teruggaan en indien niet naar behoren geholpen een vette klacht indienen. Dit is prutswerk. Dat kan ik ook met een rollertje....
 
Wat je op de middelste foto op het onderste plaatdeel ziet aan structuur noemen we sinaasappelhuid, maar dat andere deel...
Da's inderdaad PRUTSwerk eerste klas.
Desbetreffende spuiter moet zich DIEP schamen dat ie dit überhaupt af durft te leveren...
Hoe op lossen? Zie reactie van Soepergrover...
 
lijkt eerder op afstoting van de ene laag op de andere...

en zo'n druiper voor een professionele spuiter?

lijkt er meer op dat het door een peuter in een of ander schuurtje met een spuitbus is gedaan...

teruggaan en klacht indienen! alle kosten die je nu zou doen om te corrigeren zijn er te veel aan, en 100% krijg je dit niet meer.
 
Schandalig! Indien aangesloten bij een branche- organisatie een formele klacht indienen. Zo niet, dan nogmaals vorderen een goed resultaat af te leveren en indien je die hebt rechtsbijstand inschakelen. Dit is echt prutswerk. Ik haal met een spuitbus betere resultaten.

OT: helemaal goed ga je dit waarschijnlijk niet krijgen. Met wetsanden en polijsten waarschijnlijk wel wat beter, maar er is ook een reële kans dat je de lak er zo afveegt.
 
Onderlaag is niet goed geweest, niet goed geschuurd en zeker niet goed ontvet.
Heeft een professionele spuiter dit gedaan? Ongelooflijk! Mijn zoon van 13 zou dit nog beter doen.
1 oplossing: geld terug vragen en opnieuw laten doen bij iemand anders.
Is er nog een andere spuiter in de buurt? Laat die er eens naar kijken.
 
Rij eens langs bij ABS den Elzen op de Saturnusstraat of bij Care schadeservice op de Binckhorst voor een second opinion.

Dit is prutswerk eerste klas.
 
ls dit een professionele spuiter is die bij een branche organisatie is aangesloten: teruggaan en indien niet naar behoren geholpen een vette klacht indienen. Dit is prutswerk. Dat kan ik ook met een rollertje....
Dit is geen professionele spuiter, hooguit een wannabee spuiter. Ik krijg met een rollertje beter resultaten.
Opnieuw laten spuiten door een andere spuiter.
 
dat is inderdaad prutswerk.
Had je dat niet gezien bij het ophalen, alvorens te betalen?
Nu soit, het is te laat vermoed ik.

Ik zou het sowieso eens wetsanden en dan polijsten, slechter gaat het niet worden denk ik?
Indien het niet lukt wordt het toch herspuiten

succes alvast.
 
Teruggaan naar hem heeft geen zin. Hij heeft de garage waar hij de sluitcabine huurde niet eens volledig betaald. En dit werk is alles behalve in een spuitcabine gedaan.

Ik ga hem voor de zoveelste keer in gebreke stellen en erna vorderen. Maakt mij njet uit wat dat mij kost maar gaat me meer om hem een lesje te leren.


Nu wil ik dit wel hersteld krijgen. Zelf gaat het mij nooit lukken. Wat is een reeele bedrag om dit opnieuw te laten schuren en te spuiten? En enige ideen waar ik langs kan gaan?
 
ok, dat het een prutser is dat lijkt me wel duidelijk, de lak die hij gespoten heeft is op de lak eronder ingevreten waardoor je het ernstige rimpel effect krijgt, enige oplossing is laten overspuiten door een goede spuiter.
 
ok, dat het een prutser is dat lijkt me wel duidelijk, de lak die hij gespoten heeft is op de lak eronder ingevreten waardoor je het ernstige rimpel effect krijgt, enige oplossing is laten overspuiten door een goede spuiter.
Geldt dit ook voor de tweede keer? Dus niet de eerste foto maar de tweede
 
@Moen

Een echte goede spuiter zal eerst grondig alle delen waar het probleem zich voor doet, schuren, indien nodig tot op het kale staal.
Daarna zal hij/zij gaan primeren, gronden, lakken en blanken.

Even licht opschuren en overspuiten zal op den duur weer problemen geven.

Rij met een grote boog om die prutser heen, neem je verlies en ga op zoek naar een echt bekwaam bedrijf.
 
  • Leuk
Reactions: opelmark