• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mohs vragen!

ALFIrE

Detailing chief
12 sep 2008
262
100
Hey,

In de zomer 2016 heb ik onze auto's in de si3d gezet.
Dit is zeer goed gelukt, alhoewel het mijn 1e keer met een coating was.
De coating wordt bijgehouden met bathe+ en wetcoat. Nog steeds is er op de auto van de echtgenote (7000 km/jaar, staat altijd buiten) een sublieme sheating.

Deze zomer denk ik er echter aan om de mohs te proberen.

De si3d kon ook op plastic gebruikt worden , werd duidelijk iets donkerder en gaf mooie beading.
Standtijd was wel beperkter. Restje van de fles heb ik voor de velgen gebruikt. Ook daar duidelijk mindere standtijd.

Kan de mohs eventueel op plastic en velgen gebruikt worden? Of is enkel rim en trim daarvoor geschikt?
 
Op velgen kan het in ieder geval. Dat is zelfs volgens mij zelfs beter dan Rim. Of het ook op kunststof kan weet ik niet.
 
Eigenlijk het zelfde antwoord... op velgen werkt het perfect, en ik weet niet van kunststof. Nog nooit geprobeerd!

Ik adviseer wel altijd om een laagje Cancoat over de Mohs te doen, dan blinkt hij toch meer uit in beading en sheeting.

Ik top eigenlijk alle coatings het liefst af met Cancoat. Mohs, Prime, Rim... allemaal :)

Anyway.. Cancoat doet het zeker weten perfect op onbehandeld kunststof!

Boost de kleur en blijft goed lang zitten.
 
  • Leuk
Reactions: Sequel77
Ik snap mijn eigen bericht niet zo.

Maar Cancoat kan zeker wel op ongespoten kunstof delen.

Doet het daar heel goed op.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Idd Can Coat kan wel op ongespoten kunststof, Mohs niet. Dan gebruik je beter Trim.
 
Als je voor glans wil gaan zou ik toch voor het syncro pakket gaat geeft meer glans en toch de hardheid van mohs. Daarnaast gebruik ik p&s beadmaker als drying sealant. Voor plastic trims zou ik het niet weten. Ik gebruik gewoon carpro perl.
 
Mocht je nog geen actie ondernomen hebben is het wellicht interessant om onderstaand filmpje van Forensic Detailing te bekijken.

Of deze van XaronFR:
Deel1:
Deel2:
Deel3 volgt nog.