• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Acquafobia vlekken

Crocky

Detailing addict
21 mrt 2015
41
65
Beste forumleden,

Telkens als ik Monello Acquafobia gebruik krijg ik doffe vlekken op de lak, glas, rubbers en kunststof. Ik breng deze aan als volgt:
  • Auto wassen
  • Afspuiten en meteen Monello Acquafobia aanbrengen
  • Meteen terug afspoelen
Ik dacht hier eens tijdje geleden gelezen te hebben dat je best het ingespoten deel na het afspoelen meteen droogt. Dit heb ik, nadat bovenstaand stappenplan vlekken gaf, geprobeerd maar ik krijg nog steeds doffe vlekken. Deze krijg ik enkel weg door goed op te poetsen met een microfiber doek.

Klopt er iets niet in mijn stappenplan?

Alvast bedankt!
 
Ik kan twee oorzaken bedenken:

1. Te veel product. 1-2 pufjes per paneel moet genoeg zijn.
2. Te veel tijd tussen aanbrengen en afspuiten. Ik zou maximaal 20 seconden wachten met afspuiten. Hoe veel tijd zit hier nu tussen?
 
Ik heb nog nooit vlekken gehad.
Ik spuit een paar panelen in en spuit meteen in met een gewoon krachtige tuinslang sproeier.

Eerste keer dat ik het gebruikte liet ik het enkele minuten intrekken voor het afsluiten en had toen ook geen vlekken.
 
Waarschijnlijk te veel product dan.
Tussen inspuiten en afspuiten maar een paar seconden tijd.
 
Te-veel kan geen nadeel hebben. Ik heb dit al eens getest met verschillende hoeveelheden, nooit problemen mee gehad. Echter wel Gyeon Wetcoat. Nu weet ik niet hoeveel verschil er is kwa product inhoud.

Wat bedoel je precies met jouw stap 2? Afspuiten en meteen Acquafobia, weet je zeker dat alle zeep resten weg zijn? Het lijkt mij dit of dat het toch ergens te snel droogt.
 
Het lijkt mij dat ik alles correct doe (goed afspuiten, motorkap inspuiten, meteen afspuiten en drogen). Volgend weekend nog eens een poging doen. Langer afspuiten en beter drogen.
 
Nog een vraag, ik ga volgende week mijn wagen nog eens in de wax zetten. Is het nuttig om de wax na de waxbeurt nog eens in te spuiten met Acquafobia? Eventueel omgekeerd, eerst Acqua, dan waxen?
 
Nog een vraag, ik ga volgende week mijn wagen nog eens in de wax zetten. Is het nuttig om de wax na de waxbeurt nog eens in te spuiten met Acquafobia? Eventueel omgekeerd, eerst Acqua, dan waxen?
Wax altijd aanbrengen op een schone ondergrond. Dus geen Acquafobia en dan pas wax!

Acquafobia pas lekker gebruiken wanneer je wax een stuk minder is geworden.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Het lijkt mij dat ik alles correct doe (goed afspuiten, motorkap inspuiten, meteen afspuiten en drogen). Volgend weekend nog eens een poging doen. Langer afspuiten en beter drogen.

Je kan het beter doen, na afspuiten niet gelijk drogen. Werk eerst heel de auto af, en pas na 10 minuten de auto gaan drogen.
Acquafobia of Wetcoat moet na het aan brengen even toto rust komen / uitharden.