• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Artico foam in foamlans wordt niet mooi stevig

kelvin1990

Detailing chief
6 jun 2011
278
85
Dag allen,

Ik heb sinds vorig jaar een monello foamlans met de bijbehorende monello artico foam. Alleen ik krijg op geen enkele manier de foam mooi dik. Ik heb al diverse verhoudingen gebruikt, in heb de lans al versteld en verschillende kleuren opzetstukken gebruikt.

Als ik het foamkanon rechthoud is het een soort schuimachtig water, en ik moet er enorm mee gaan zwaaien wil het iets dikker worden maar dan loopt het er nog veel te snel vanaf.

De hamvraag: wat doe ik verkeerd?

Heb je het buisje gemonteerd onder de foamlans?
Dit omdat je aangeeft dat het dikker wordt als je ermee schudt.

Welke Lancia heb je, de 1ste versie met de rechte fles of de 2de versie met de fles die van onderen breder is als van boven?

Ik gebruik een hogedruk reiniger van 125bar. De stelschroef bovenop op de Lancia zet ik helemaal naar links dicht.

In de Lancia versie 1 deed ik 650ml water en 50ml foam. In de Lancia versie 2 doe ik 900ml water en 75ml foam.

Met bovenstaande krijg ik altijd een dik pak scheerschuim.

Deze heb ik. Ik heb zowel met de knop bovenop als de lans aan de voorkant verschillende standen geprobeerd. De laatste mengverhouding was 500ml water en 50ml foam, dus een relatief sterke verhouding.

Waar zou dat buisje eventueel moeten zitten?
17760.webp

Oke dankjewel heb nu het slangetje erop geschoven. Dit icm met 1:4 mengverhouding en dan de knop volledig naar rechts zou nu een goede mengverhouding moeten geven?

Zijn er eventueel nog andere tips?