• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello foam lance

Max35i

Detailing trainee
4 aug 2017
10
45
Hi allemaal,

Ik heb na mijn niet zo'n goede ervaring met de standaard foam lance van Nilfisk besloten om een monello foam lance te kopen/gebruiken -> Monello - Lancia Foam Kit. Dit weekend voor het eerst gebruikt, maar zoals ik bij andere lees. Er komt geen dikke schuim/foam uit op de "normale" manier. Uiteraard past het product, heb een max. 130 bar Nilfisk, Water komt uit een eigen waterbron. verhouding 1:10 gebruikt en warm water <60 graden gebruikt. Denk 40 graden of zoiets (om mee te mengen). In het begin kwam er wel foam uit, maar na zo'n 2 minuten helemaal niks. Zat ook geen schuim meer in de fles. uiteraard alles geprobeerd qua stel knoppen. Toen ik de foam lance op z'n kop gebruikte kwam er een dikke laag schuim. Heb nog nooit iemand zo bezig gezien, dus zoek een manier om het op een "normale" manier te gebruiken. Wat gaat er fout?
 
Kan het slangetje dan wel gewoon foamshampoo uit de fles opzuigen?
Met andere woorden: zuigt het slangetje zich niet vast aan de bodem bij gebruik?
Om dit te voorkomen zou je een V-vormige inkeping aan het uiteinde van het slangetje kunnen maken.
 
In het begin kwam er wel foam uit, maar na zo'n 2 minuten helemaal niks. Zat ook geen schuim meer in de fles.

Flessie leeg... :p

Dus 1:10 in de fles - eerst wél foam.
Na 2 minuten de fles leeg.
De fles op z'n kop houden - Wél foam.

Klinkt alsof je geen slangetje in de fles hebt hangen die het mengsel kan opzuigen. :D Of het filtertje aan het eind van het slangetje is verstopt.
 
Ow, @Soepergrover was mij nét voor. :D

Als het goed is hangt er een wit, kunststof filtertje aan het slangetje. Die kan zichzelf niet vastzuigen omdat er rondom aangezogen word. Onderaan het filtertje, de bodem hiervan, kan je ook weghalen. Is een klein, rond kapje. (Maar dan is je filterende werking natuurlijk ook weg, mocht je per ongeluk troep onderin de fles hebben.
 
Ow, @Soepergrover was mij nét voor. :D

Als het goed is hangt er een wit, kunststof filtertje aan het slangetje. Die kan zichzelf niet vastzuigen omdat er rondom aangezogen word. Onderaan het filtertje, de bodem hiervan, kan je ook weghalen. Is een klein, rond kapje. (Maar dan is je filterende werking natuurlijk ook weg, mocht je per ongeluk troep onderin de fles hebben.

Kan het slangetje dan wel gewoon foamshampoo uit de fles opzuigen?
Met andere woorden: zuigt het slangetje zich niet vast aan de bodem bij gebruik?
Om dit te voorkomen zou je een V-vormige inkeping aan het uiteinde van het slangetje kunnen maken.

Ik ga er aankomend weekend even naar kijken! klinkt logisch. Thanks
 
Wat is het probleem nu eigenlijk?
Je hebt twee minuten schuim gehad en toen was de fles leeg. Dus had je daarna geen schuim. Dat klinkt mij logisch.

Je had toen je de fles op de kop hield, dikkere schuim dan toen je hem recht hield? Klinkt ook niet raar, want er zal meer schuim aangezogen/minder lucht zijn.

Wat erg raar is, als je fles leeg is, je hem op de kop houdt en dan ineens dikke schuim hebt. Als dat langer dan tien seconden is, ben ik benieuwd hoe je dat doet, want dan hoef je nooit meer bij te vullen.
 
Als er inderdaad zo'n filtertje voor zit, dan lijkt me mijn voorgestelde knip-oplossing niet de meest nette. Dat filtertje wil je nog wel laten zitten namelijk.
Check in elk geval wel even of het slangetje zich niet aan de fles vastzuigt.
 
Eerst bepalen wat de kalkgraad van je bronwater is.
Heb je papiertjes voor, maar kan ook met een paar druppeltjes afwasmiddel
Klein flesje / potje dat dicht kan, wat water erin ( maat eierdopje) en één druppelafwasmiddel.
Dicht doen en kijken of het schuimt, druppel voor druppel proberen tot je schuim hebt
Als je meer dan vier druppels erbij moet doen heb je al hard water.

Dat hij schuimt als je hem op de kop houdt is omdat er dan een klein beetje foam met heel veel lucht mengt
Doet elke lans aan het einde van de vulling