• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello klei als nieuw!

DarthVader

Detailing addict
8 nov 2016
148
70
51
Hallo Forumleden,

Ik had gisteren een stuk van mijn klei eens goed doorgekneed!
De klei was erg vies om te zien en ik dacht, deze gebruik ik voor of de onderzijde, of misschien alleen nog voor de voorruit.
Nu had ik zoiets van, is kijken wat ik kan doen! Dus klei in behoorlijk heet water gelegd en toen na enige tijd wachten (klei was erg zacht geworden) gaan kneden. Nu kreeg ik de klei zo makkelijk gekneed, dat deze weer helemaal wit werd! Nu mijn vraag, kan je te ver gaan? Dus de klei ziet er schoon uit, maar heeft nog steeds de vervuiling die ik eerst zag, of is de vervuiling toch echt wel veilig in de klei weggekneed en kan ik deze zonder problemen gebruiken?

groeten Quint
 
Met een stuk klei kun je 5 tot 7 auto's doen, afhankelijk hoe vuil deze zijn geweest na het kleien.

Belangrijk is het om het stuk klei iedere keer goed te kneden door deze een paartikel keer om te vouwen zodat het vuil wordt ingekapseld.

Grove(re) stukje's vervuiling zoals een brokje hars of teer spetter kun je er gemakkelijk uit halen en deze weg gooien.

Als het gebruikte stuk klei na een paar sessies significant grijzer/donkerder/ smoezelig uit ziet dan een nieuw stuk kleiner, dan wordt het tijd voor een vers stukje.

De oude hoef je niet meteen weg te gooien, die zou je nog een keer op de velgen kunnen gebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: bros
Als je met schone handen werkt blijft de ene kant van de klei schoon
De vuile kant vouw je tegen elkaar aan en dan kneed je hem weer op formaat
Voor de zekerheid kan je het stukje dan nog een keer dubbelklappen
Je krijgt dan een bladerdeegeffect, het viuil zit in laagjes binnenin de klei

Ik veeg het stukje altijd af voordat ik het dubbelklap
Dan ben je en wat vuil kwijt en hij plakt beter

Vooral niet teveel kneden en willekeurig dubbelklappen
Dan gaat het vuil verspreiden en is de klei (theoretisch) eerder op
 
+1 voor de eerdere reacties!

Persoonlijk klei ik nooit een auto die ik daarna NIET meer polijst. Ik let ben dus nogal onvoorzichtig met de klei, haha. Uiteraard vouw ik 'm wel dicht wanneer hij vervuild raakt, maar let er niet heel strak op. (Moet daarna toch nog polijsten en hele diepe defecten veroorzaak ik nooit)

Bij auto's die na het kleien in de LSP gaan, daar zou ik zeker een nieuw stuk klei voor pakken of zeker zijn dat ik het vuil steeds ingekapseld heb.



Greetz
 
Oké. Dus ik had in eerste instantie dus nog beter door kunnen kneden, wat ik dus nu had gedaan.


Thanx....

groeten Quint
 
Ik pak standaard altijd alleen een hoeveelheid klei die voldoende is om mee te werken, maar niet meer. Als de klei niet teveel vervuild is na afloop, bewaar ik de klei apart in een plastic zakje zodat ik 'm later voor andere doeleinden nog kan gebruiken (normaal gesproken niet meer voor de lak), en dat ie de schone klei in de doos niet kan vervuilen.