• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Lancia 2.0 en Pistola Corta

RimmerH

Detailing rookie
20 okt 2022
9
15
Ik ben van plan de Monello Pistola Corta en de Lancia 2.0 aan te schaffen. Nu staat er bij de Pistola Corta dat je er voor de Lancia 2.0 een connector moet aanschaffen. Iemand die er meer verstand/ervaring mee heeft dan mij, en mij kan helpen? Mijn HD is een Kärcher K4 Compact.
 
Kies voor de Pistola Corta de Karcher aansluiting en voor de Lancia 2.0 een quick release type 3 aansluiting. Connector is alleen nodig als je al een foamlans hebt maar dat is hier niet geval.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Wat maakt de Pistola Corta van Monello 'beter' dan diverse Amazon/AE triggers die er (zo goed als) hetzelfde uit zien voor 1/5e van het geld?
Iemand die vergelijking wel eens gemaakt?
(ik hoop dat ik deze vraag 'mag' stellen op een carclean forum...)

Ik zoek ook een short trigger (nu voor mijn Nilfisk en hopelijk spoedig voor een Kränzle, omdat ik daar actief naar op zoek ben).
 
Kijk maar eens naar dat prul van die knul uit Best. Wat daar uit de foamer komt, is niet vergelijkbaar met die Monello. Daar komt een waterig zeepsopje uit, de Monello geeft dik schuim.

Tuurlijk wordt goed spul gekopieerd, maar vlgs mij is er nog geen gelijkwaardige kwaliteit beschikbaar voor minder geld.

Kunt het ook gewoon proberen en als het niet bevalt…
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik kan je zeggen dat er nagenoeg geen verschil in de short trigger gun van Monello of die van MJJC (op Aliexpres).

De ene is van Aliexpres [MJJC) en de andere van Monello. Zoek de verschillen ;)
pistola_corta_1.jpg


-283112771-120037819.jpg


MJJC maakt best kwalitatief goede producten en het zal voor sommige dan ook geen verrassing zijn dat bijvoorbeeld de Lancia en Pistola bij hun vandaan komen.

Bedenk wel dat Carclean deze apparaten in grotere aantallen moet bestellen, hieraan extra kosten zoals transport, inklaringskosten, invoerrechten, btw enz. zijn verbonden en deze doorberekend worden aan de eindgebruiker.
Dus ja, bij CC zijn ze een stukje duurder maar daarentegen is de service een stuk beter en sneller dan AE.

Daarbij is er niets mee om een product te re-branden want waarom zou je zelf opnieuw het wiel uitvinden als er al een goed product op de markt is.

Je kan 'em uiteraard ook zelf bestellen op AE bij MJJC, maar ik denk dat je nog van een zéér koude kermis thuiskomt wat 'ie dan gaat kosten...
Dit is in de officiële winkel van MJJC:
Screenshot_20230108_172757_AliExpress.jpg


En daar komen dan nog eens extra kosten bij zoals inklaringskosten dus reken maar uit wie er uiteindelijk goedkoper is ;)
Had ik trouwens als gezegd dat 'ie in onze favoriete webshop slechts € 59,99 kost? :D
 
Dat is een uitgebreid & duidelijk antwoord.
Voor zulke kleine verschillen idd beter bij CC bestellen. Net zoals ik daar oa ik mijn Lancia 2.0 vandaan heb.

En als je deze short triggers nou vergelijkt met andere AE modellen die je veel voorbij ziet komen, zoals deze?

Screenshot_2023-01-08-17-36-06-06_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
 
Gewoon proberen, niet alles wat daar vandaan komt is rotzooi. Kwaliteit zal vast wat minder zijn, maar daar is de prijs ook naar. Je mist bijv de schroefjes. Deze is “geplakt”. Dus later een ringetje vervangen is er niet bij.
Proberen kan altijd. Die onderkantwassers die enkelen hier gebruiken bijv, werken prima. Eentje probeerde het, daarna volgden er meer.

En mijn twee poortopeners (wifi en tel) doen het ook nog steeds.
Ik steun de lokale en nationale middenstand graag, maar een factor 12 duurder werd mij iets te gortig.
 
@Marcel.
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb ook zat producten van AE die me extreem goed bevallen (alle domotica zoals oa garage opener, verlichting. schakelaars ,etc).
Slimme opmerking mbt de schroefjes vs de geplakte versie short triggers. Had ik nooit bij stil gestaan.
 
Bij mij is dit weekend de Lancia 2.0 raar gaan doen. Na inspectie blijkt er een O ring van de adapter defect te zijn.
zijn deze los te krijgen? @Tim @Dibbuz ?
zie foto, het gaat om de ring welke om de schroefdraad gaat in de zwarte ring.
B72E4A6A-38EB-4EAE-A1E9-3F159A1BEAE4.jpeg
 
Ik vraag me af of die O-ringen niet van iets van een siliconevet zou moeten worden voorzien.. doorgaans heeft dat op rubber een positief effect..
 
  • Leuk
Reactions: Altos