• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Mezzo en Finale - vraag ivm gebruik met DAP

DrLaxus

Detailing rookie
2 mrt 2010
15
2
Ik heb nog geen ervaring met de DAP noch met de Monello producten. Ik wil binnenkort eens aan de slag gaan op mijn Scirocco en daarom heb ik een vraagje.

Hoe lang werk je best het product in alvorens het te verwijderen om de resultaten te evalueren?
Waaraan 'zie' je dat het product voldoende is afgebroken?

Volgens mij zodra het residu kleurloos is, dus enkel een 'vettig' laagje
Ik heb echter nog nooit met de Monello's gewerkt, maar bij de SSR serie en Menzerna's is dit het geval.

Inderdaad doorwerken tot het wat wazig wordt, niet te lang want dan kan het gaan stoffen/gummen.

Goed dat dit hier ter sprake komt! Ik heb zelf sinds kort menzerna intensive polisch en menzerna Super finish (die is iets aggresiever dan final finisch maar geeft klaarblijkenlijk al een hele goede glans cut/gloss 2,5/5) en vroeg mij dit ook al af hoe je dit kon zien.

Kan ik hieruit concluderen dat menzerna ook diminisching abbrasieves gebruikt (waarbij de slijpkorrel afbreekt en dus steeds fijner werkt?) en betekend dit ook dat het niet maar blijft werken maar dat je dus met verschillende passes moet werken als het niet ineens lukt? En finished de Super finish net zo goed als de final finish? (met als verschil dat de een aggresiever begind dan de andere).

Groeten GdV

nicknameless zei:
Menzerna = Monello :-"
shhht ;)
Wist van de 'geruchten' (zwak uitgedrukt), maar kon toch dat het net even anders werkte ;)

@GdV42: inderdaad, Menzerna heeft diminishing abrasives en zal dus tijdens het inwerken fijner afwerken.
Over de afwerking van FF ten opzichte van SF durf ik helemaal niets te zeggen. Ik heb zelf de SF nano, en heb absoluut geen klagen over hoe hij afwerkt :)

Menzerna en Monello gebruiken inderdaad Diminishing abbrasives. De korrel breekt dus af en je zal meerdere keren opnieuw aan moet brengen.
De Super Finish bevat meer van DEZELFDE korrel als de Final Finish, deze zal dus wat langer doorgewerkt moeten worden.
Super Finish is dan ook bedoeld als 1-staps product.

Bedankt voor de info! Ik zal de Super finish binnenkort zeker eens gebruiken op de kleine lakdefecten die in heb aangetroffen. Nu lees ik ook dat het residu dat achter blijkt wat vettig is en dat om goed het resultaat te kunnen beoordelen ze vaak een IPA whipedown toepassen. Nu weet ik dat IPA Isopropylalcohol is maar waar kan ik dat kopen? ik heb het wel eens in de zoekfuntie van calclean ingevoerd maar kreeg geen hits. Heeft Carclean IPA?

Overigens is het niet de bedoeling dat ik dRLaxus zijn topic overneem. Maar ik hoop dat de antwoorden op mijn vragen hem ook ten goede komen.

Bij Apotheken of labstuff.nl kan je het kopen. Ik heb het zelf verdunt 1:1 met water.
Je kan ook Spruzzo gebruiken.

Bedankt Dibbuz! Gave site trouwens dat Labstuff. Mijn zoon vind expirimenten altijd heel leuk maar ze verkopen niewt overal van die sets ervoor. Op deze site hebben ze er heel veel dus niet alleen leuk voor mij! Maar nu weer on topic. Dat IPA is goedkoper dan ik dacht en als het 1+1 ook goed werkt is het zelfs goedkoop te noemen.

GdV42 zei:
Overigens is het niet de bedoeling dat ik dRLaxus zijn topic overneem. Maar ik hoop dat de antwoorden op mijn vragen hem ook ten goede komen.

Geen probleem hoor.

Aan de rest, bedankt voor de uitleg.

Afhankelijk van hoeveel polijstproduct er in de pad zit van eerder gebruik, kan je voor de werking voor een afwerkende pass soms volstaan met een beetje Poorboys Spay & Wipe op de gebruikte pad. Een beetje PB S&W op de schone pad voordat je het polijstmiddel aanbrengt zorgt er voor dat het product minder diep in de pad trekt. Dat is wat efficienter en makkelijker bij het schoonmaken.

Mezzo en Finale breken vrij ver af, Inizio laat wat residue achter wat je met een Speciale borstel tussendoor kunt verwijderen.

Het blijft persoonlijk of je op die manier prettig werkt, maar je kunt het eens proberen.

Hans