• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Mezzo en Finale - vraag ivm gebruik met DAP

DrLaxus

Detailing rookie
2 mrt 2010
15
2
Ik heb nog geen ervaring met de DAP noch met de Monello producten. Ik wil binnenkort eens aan de slag gaan op mijn Scirocco en daarom heb ik een vraagje.

Hoe lang werk je best het product in alvorens het te verwijderen om de resultaten te evalueren?
Waaraan 'zie' je dat het product voldoende is afgebroken?

Volgens mij zodra het residu kleurloos is, dus enkel een 'vettig' laagje
Ik heb echter nog nooit met de Monello's gewerkt, maar bij de SSR serie en Menzerna's is dit het geval.

Inderdaad doorwerken tot het wat wazig wordt, niet te lang want dan kan het gaan stoffen/gummen.

Goed dat dit hier ter sprake komt! Ik heb zelf sinds kort menzerna intensive polisch en menzerna Super finish (die is iets aggresiever dan final finisch maar geeft klaarblijkenlijk al een hele goede glans cut/gloss 2,5/5) en vroeg mij dit ook al af hoe je dit kon zien.

Kan ik hieruit concluderen dat menzerna ook diminisching abbrasieves gebruikt (waarbij de slijpkorrel afbreekt en dus steeds fijner werkt?) en betekend dit ook dat het niet maar blijft werken maar dat je dus met verschillende passes moet werken als het niet ineens lukt? En finished de Super finish net zo goed als de final finish? (met als verschil dat de een aggresiever begind dan de andere).

Groeten GdV

nicknameless zei:
Menzerna = Monello :-"