• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello non ferro mengen in snowfoam

Jestar

Banned
Disaster of Bling
13 jan 2016
233
40
32
Leden,

Kan ik monello non ferro mengen met snow foam, om zo ook de ijzerdeeltjes uit de lak te krijgen?

Vandaag wil ik weer glaze en sealant aan gaan brengen.

Ik zou het niet doen.

De kans dat het een rare chemische reactie oplevert weegt niet op tegen de (minimale) tijdwinst
Overigens vandaag wel per paneel werken, het is warm en de lucht is wisselend droog en nat

• Leuk
Reacties: Soepergrover
Ik zou niet weten of het kan of niet, maar je kunt beter eerst je auto infoamen, afspoelen en dan non-ferro via sprayer over je auto kunnen verdelen. Even laten inwerken en dan afspoelen

Carpro heeft een iron x foam in het assortiment, volgens mij is dat precies wat jij zoekt.
Kun je trouwens niet (meer) bij Carclean kopen.
Lijkt mij trouwens ook geen slecht idee, zo weet je zeker dat je de hele auto hebt gehad, zonder een hele fles leeg te moeten sprayen.

Ik denk dat het te snel van de auto afloopt en dus niet werkt als je het met water mengt en in je foam Lance doet.

Ik denk dat het te snel van de auto afloopt en dus niet werkt als je het met water mengt en in je foam Lance doet.

Dit was ook mijn eerste gedachte. (Naja, eigenlijk vond ik het idee om te mengen ook wel geinig!)

Non-Ferro of andere ijzerverwijderaars spuit ik op een droog paneel die al enigszins gereinigd is. Zo kan de Non-Ferro meteen inwerken op de ijzerdeeltjes en niet eerst door vervuiling. Als de auto dus vies is én nat, dan vernaggel je de werking aanzienlijk, lijkt mij.

Greetz