• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello non-ferro

M135

Detailing chief
22 nov 2014
257
85
Beste detailers,

Ik heb een vraag. Sonax wheelcleaner werkt perfect om je velgen te reinigen. Logisch het is een velgenreiniger.
Nu gebruik ik vaak ook Monello non-ferro, en jongens jongens, wat werkt dit ook goed! Wat ik niet begrijp is waarom dit zo goed werkt. Het is toch een pure ijzeroplosser? Natuurlijk zit er op je velgen wat ijzerpartikels, maar het meeste zal toch remstof en ander vuil zijn. Waarom werkt het dat toch zo goed?

Dank!
 
En de werking van Monello Non-Ferro en Sonax Velgenreiniger ligt dicht bij elkaar.

De Non-Ferro is een ijzerverwijderaar met als bonus een goede reinigende functie.
De Sonax is een velgenreiniger met als bonus een ijzerwijderende functie.
 
Non-Ferro is meer dan een ijzerverwijderaar er zitten veel andere reinigende componenten in. Die vullen elkaar goed aan en daarom werkt het zo briljant.

De exacte formule verklappen we natuurlijk niet. :no
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Hey Tim ; Is mijn vergelijking niet correct..? Als ik er naast zit, correct me if I'm wrong, leermomentjes zijn welkom!

En de formule ken ik al, is gewoon Coca Cola 1:32 met Pepsi voor de roest en ijzerdeeltjes, Dasty van de Wibra voor het ontvettende effect en Diesel V-power voor de glans.


Greetz
 
Tim;n430535 zei:
Non-Ferro is meer dan een ijzerverwijderaar er zitten veel andere reinigende componenten in. Die vullen elkaar goed aan en daarom werkt het zo briljant

ha kijk, ik had al zo'n vermoeden. Briljant is idd het juiste woord. Daarom ook weer 2 flesjes besteld. ;)


Bedankt voor de toelichting!

ps. Een ander product van Monello wat ik te gek vind is de perfetto! Deze icm delirium droogdoek voor het drogen . Maar dat is even off topic.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Kees-sw;n430546 zei:
Ben eigenlijk benieuwd of Non-Ferro (en alle andere ijzerverwijderaars, bijv. Wolf's Fallout) de remschijven en/of remblokken aantast..........


Die vraag heb ik mezelf ook al gesteld, maar dan in het algemeen wat het met blank metaal/ijzer doet..
 
Ik weet niet waar maar heb ergens op het forum een test (of link naar) van schroeven gezien die ze in ironx/nonferro/etc steken...
 
Ik heb even gegoogled en vond die test meteen.


Ik vind de eerste test met de schroeven niet echt relevant, maar leuk als extra kennis.

Wat ik uit de test haal is dat de Non-Ferro in een kort tijdsbestek zijn werk het beste doet. Op de lange termijn, wat ik onlogisch vind als je velgen behandeld tijdens een detail, is de IronX krachtiger en vreet zelfs wat van de schroef op.

Naar mijn idee word ook de reinigende functie van Non-Ferro buiten beeld gelaten.


Greetz
 
Er staat ook nog ergens een verhaal waarbij de iron-x de balanceer loodjes "opvrat".

het is zaak om niet lukraak alles onder te nevelen en goed, heel goed met heel veel water na te spoelen
 
Ik vond dat de tester véél gebruikte. Daarbij zag je bij de 2de pass dat er ineens nog veel van de loodjes af kwam.

Vind de test aan de ene kant nuttig, aan de andere kant onzin.
 
Kees-sw;n430546 zei:
Ben eigenlijk benieuwd of Non-Ferro (en alle andere ijzerverwijderaars, bijv. Wolf's Fallout) de remschijven en/of remblokken aantast..........
Het reageert met geoxideerd ijzer, schijven krijgen wel wat mee, maar worden zo goed als met rust gelaten. Remblokken blijven onaangetast.
 
Nog een vraagje over non ferro, mag je deze blijven gebruiken nadat je velgen mooi in de wax hebt gezet of neemt non ferro de wax er ook terug af ?
 
Hoe vinden jullie Monello non-ferro t.o.v. de Dodo Juice - Ferrous Dueller iron/fallout remover ?? Lees daar namelijk ook erg goeie verhalen over namelijk.
 
› Uitgebreide eigenschappen
pH-waarde
6,8


Gelcoats
Ja


Veilig voor metalen
Ja


Veilig voor Sealant
Ja


Veilig voor Wax Ja In volle zon
Nee


Vlekt op kunststof
Nee


Houdbaarheid ongeopend
24

 
  • Leuk
Reactions: Zluytr