• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Sanding Pad, wie heeft hier ervaring mee?

m@rio

Detailing guru
18 jun 2015
715
190
Is er iemand die ervaring heeft met de Monello Sanding Pad - 140x75mm?
De koplampen van m'n Fiat beginnen dof te raken en er zijn hier en daar wat krasjes te zien. Nu vroeg ik me af of zo'n sanding pad een handig accessoire is.
Ik heb wel een schuurklosje, maar dan werk je met een relatief klein oppervlak ten opzichte van zo'n sanding pad. Zonder pad of klosje kan wellicht ook? Wat raden jullie aan?
 
Ik heb deze wel Mario.
Persoonlijk had het product van mij wel wat dikker mogen zijn, aangezien ik grote handen heb...

Hij is wel wat flexibel. Maar ook niet heel erg... Dusja. Oordeel zelf

Maar, t kost niet gek veel. Dus gewoon proberen
 
Het nadeel van deze is dat ie juist net even iets te flexibel is naar mijn mening.
Als je bent dan 'vouwt' ie steeds om en dat heb ik als nadeel ondervonden.
Uiteraard is het gezien het grote oppervlak wel iets beter dan een platte plaat, amar toch.
Mijn mening is dat je beter je geld in je zak kan houden en dan beter voor het klosje kan gaan ( duurt wat langer maar goed )
 
Ik fabriceer altijd zelf wel wat om mee te wetsanden. Ik heb enkele sanding pads gehad, maar vaak zijn ze te hard / te stug / te dun / etc. Zo'n applicatorblok van Gyeon is inderdaad wel wat, maar bijv. zo'n goedkope spons van de supermarkt o.i.d (Die dingen die uitzetten als je ze in water legt) vind ik fijn werken.

Zolang het maar stevigheid heeft om de druk te verdelen, enigszins flexibel om aan te passen aan lichte contouren/bollingen/hollingen en ik het goed in de hand kan houden... Dan ben ik al blij. :p
 
Ik vind het wel handig.. Schuur er net wat egaler mee en het formaat ligt prima in de hand. Voor bijvoorbeeld plaatselijk lak wetsanden vind ik hem niet geschikt, maar voor koplampen zeker wel!
 
Ik heb 'm thuis. Handig dingetje, maar als ik het met deze voorkennis moest kopen, zou ik het niet gedaan hebben