• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Senza Acqua Piazza nemen geen water op.

Ferdy

Detailing guru
Tester of Bling
24 jan 2016
2.079
178
Bocholtz
Misschien kan iemand mij helpen, of heeft iemand hetzelfde probleem.

Heb een tijd geleden deze trio set doeken gekocht om te drogen na een rinseless wash.
https://www.carclean.com/nl/product/Monello/Senza_Acqua_Piazza_Trio_Drying_Towels_45x45cm_103062?o=srmonello senza aqua

Vers uit de verpakking droogde deze voor geen meter, ik was alleen maar water aan het verplaatsen. Nam bijna geen water op.
Goed dacht ik, misschien hebben ze een wasbeurt nodig met wat micro-restore.
Hierna helaas hetzelfde probleem, wederom nemen ze bijna geen water op.

Ik dacht, misschien zat er nog wat wasverzachter in het reservoir van de wasmachine.
Dus heb ik de doeken laten weken in water met micro-restore, vervolgens weer in de washmachine gegooid.

Wederom bij het derde gebruik zijn ze nog steeds waardeloos.

Beetje jammer, want zo'n set doeken zijn absoluut niet goedkoop, zit nu dus met deze set doeken waar ik niks mee kan.

Iemand een idee?
 
Hmmm... Momenteel heb ik dit met de Silk Dryer, maar die is niet nieuw. Hopelijk doet hij z´n ding weer na 2x een MF-wasmiddel-week én wasbeurt. Dit alles heb jij al gedaan, dus dan zou ik het ook niet meer weten.

* Misschien roep ik iets stoms, maar is het MF-wasmiddel nog wel OK?
* Misschien de wasmachine met een scheut azijn laten draaien, dan pas met lading?
* Misschien hebben deze nieuwe doeken mensenkennis?


Greeeetz
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Het vreemde is, dat mijn Aqua deluxe droogdoek het wel prima doet. Deze was ik op dezelfde manier en soms zelfs samen.
Ik heb al van alles geprobeerd, maar ze blijven weinig water opnemen.
Begin steeds dichter bij het punt te komen dat de doeken slecht zijn.

Vandaar dat ik eerst hier om suggesties vraag, misschien hebben jullie iets nieuws voor mij.
 
Ow, zie nu pas dat het niet de droogdoeken waren die ik verwachte. Ik ben begonnen met de Senza Aqua (3x kleine) en dat werd al snel slecht. (Ik kende MF-wasmiddel toen nog niet) Vervolgens nam ik de Silk Dryer die een stuk beter was, maar die verplaatst nu ook alleen maar het water. Lijkt wel een trekker! Ook heb ik nu de grote Senza Aqua en alles is nu goed gewassen.

Zal dus eens kijken of ze het nu beter doen, anders heb ik hetzelfde probleem als jou. :p


Misschien kan iemand van CC meer licht op de zaak werpen, Ferdy?
 
Ik doe altijd een scheutje azijn bij het spoelvak. Dit helpt om het kalk af te breken in het water. Had dit wel eens ergens gelezen en hielp bij mij erg goed.

Nu is het wel raar dat het bij jou nieuwe doeken aan de hand is.

Soms komt het ook wel eens voor als je droog met diverse detail sprays. Dan kan het zijn dat die detailers in de doeken niet volledig worden weggewassen en de keren erna het opnemen van water niet ten goede doet.

Ik zou ze gewoon eens in een emmer met water en azijn laten weken en vervolgens wassen met MF restore oid.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
@Tim @Dibbuz Jullie misschien nog een idee, voordat ik jullie collega's ga lastigvallen?

@tembaco Azijn in het spoelvak, welke azijn? Waar doe jij de micro-restore dan?
Ik heb deze doeken puur alleen gebruikt om te drogen na een rinseless wash, daar heb ik ze speciaal voor gekocht.
 
Laatst bewerkt:
Die doeken komen uit eenzelfde batch als de rest (dus ook van de grote broer zeg maar) en we horen er eigenlijk nooit klachten over? Worden de doeken ook niet zwaarder? Zijn ze niet al vochtig?
 
Dit zag ik op Autogeek;

Advanced nano-particles ensure your vehicle’s delicate finish doesn’t get scratched as you wash. Wolf’s Chemicals Mean Green Rinseless Car Wash and its formulation are as unique as its catchy name!

Misschien zijn de nano deeltjes nadelig voor opname van water in de doeken?
Dat zou goed kunnen.
 
Volgens mij heb ik nog geen NIEUWE doeken gehad die slecht presteerde toen ik ze uit de verpakking haalde. Zijn daar wél verschillende ervaringen in?
 
Die doeken komen uit eenzelfde batch als de rest (dus ook van de grote broer zeg maar) en we horen er eigenlijk nooit klachten over? Worden de doeken ook niet zwaarder? Zijn ze niet al vochtig?

Ik heb laatst eens een post van iemand gelezen hier op het forum die hetzelfde probleem had als mij, kan het nu niet terug vinden.

De doeken nemen wel iets op, maar ik kan er nog geen motorkap of deur mee droog krijgen. Ik blijf maar water verschuiven.
Meteen al toen ik ze uit de verpakking haalde.

Ik kan misschien eens bij een volgend gebruik van mean green kijken of het op een andere doek hetzelfde effect heeft... alleen weet ik niet of ik nog een goede doek heb om te testen.
 
Zie hier, een test.
Water op aanrecht.
Doek er een paar keer overheen deppen en trekken.
Water wordt niet echt opgenomen. Had zelfs even "beading" op de doek.
Één van de drie doeken leek beter te gaan, maar nog steeds slecht.
Zie hieronder het resultaat van één wipedown, water lijkt niet echt in de doek te trekken.

20170325_001530.jpg

Voor
20170325_001513.jpg


Na
20170325_001700.jpg
20170325_001708.jpg
 
misschien ver gezocht maar zou het kunnen dat de doeken last hebben van opname van waxrestanten van bijvoorbeeld de aanslag op de binnenkant van een emmer of wellicht samen gewassen met doeken waar waxresten op zaten? Of wat ook kan dat je de auto probeert te drogen terwijl het koud is? als je bijvoorbeeld je natte vaat in de keuken afdroogt wat koud is dan doet de theedoek ook zowat niks terwijl als je afdroogt terwijl de vaat nog warm is werkt het wel prima. Dit effect merk ik ook zeer sterk met auto drogen. Dit los ik trouwens op door met een bladblazer het meeste vocht weg te blazen en dan na te drogen met een droogdoek in de winter, en nu het lente is maar toch nog fris dan gebruik ik 2 grote droogdoeken, 1 om het meeste vocht eraf te halen en 1 om erna de auto na te drogen voor een mooi en snel resultaat.
Ben benieuwd naar wat voor jou de oplossing is maar ik verdenk simpelweg de temperatuur ervan dat de werking je zo tegenvalt...
 
Ik gebruik de Monello doek (groot) al bijna 2 jaar en ben er zeer tevreden over.
Wat me opvalt in je verhaal is dat je beading krijgt op je doek. Ik heb eens vernomen dat als je je doeken wilt testen dat je ze dubbelvouwd, een beetje water op doet en kijkt wat er gebeurt.
Blijft er water op liggen kunnen er wax, sealant of andere beschermende middelen in je doek zitten. Wordt het water meteen een natte plek in je doek dan absorbeert deze correct.
Zoals boven al genoemd idd ff goed laten weken en kijken of je de doeken weer echt schoon kunt krijgen zodat alle beschermende middeltjes eruit zijn.

Ik gebruik zelf 1 specifieke doek voor drogen met detailspray, de rest van mijn droogdoeken blijft gewoon "naturel" voor maximale wateropname.
 
Hier is één droogdoek van oktober 2012, en eentje van september 2011,..

De oudere begint inderdaad wat minder te worden, maar van slechte wateropname is eigenlijk geen sprake. Uiteindelijk werken ze niet meer zo goed als in het begin. Maar dat vang ik op met één piazza. Gooi altijd alles bij elkaar in de wasmachine met 50/50 wasmiddel zonder wasverzachter en een microfiber wasmiddel. Dit wel in een omgespoeld wasmiddelbakje en week ze nooit voor.

Van kruisbesmetting in de andere doeken bv. ervaar ik eigenlijk niks. En gebruik ze overal voor, op de droogdoeken na voor enkel het drogen. Heb geen specifieke doek voor een bepaald doel. En gebruik ook zeker geen rare drooghulpen tijdens het drogen.
 
Op het moment dat ze geen water opnemen. En je doet ze in een emmer zuigen de doeken zicht dan vol?

Probeer is een natte doek uit weekemmer uit te spoelen onder de kraan dan goed uitvrengen. En eens gebruiken om de auto mee te doen.

Merk zelf met de grote doeken dat als ze eenmaal nat zijn en uitgevrongen dat ze beter opmemen
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Ik heb de doeken een nachtje laten weken in schoonmaakazijn. Vandaag heb ik ze gewassen op 40 graden met schoonmaakazijn als voorwas (kort vlekken programma) en micro-restore als hoofdwas. Andere volgorde kan helaas niet.

Ze hangen nu te drogen, als ze droog zijn weer testen.