• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Senza Aqua vs DDJ BoB drying towel

Jurgenp1

Detailing addict
17 sep 2016
31
68
28
Hee allen, ik was op zoek naar een goede droogdoek. Nu zag ik op het forum heel goede dingen over de Senza Aqua en was ik eigenlijk al van plan deze aan te gaan schaffen. Maar vervolgens kwam er het nieuws over de actiedagen van deze week. Dus natuurlijk ging ik als echte Nederlander eens kijken of ik een goedkoper mandje samen kon stellen. Voor de meeste dingen niet, maar toen kwam ik de DDJ BoB drying towel tegen.

Is deze vergelijkbaar met de Senza Aqua of zouden jullie me iets heel anders aanraden?

Alvast bedankt!!
 
Ik heb geen ervaring met de BoB droogdoek, maar deze valt ook niet in dezelfde categorie als de Monello senza aqua.
De senza aqua is een volbloed droogdoek van flink formaat, de BoB met zijn 60x60 formaat en mindere kwaliteit vezels zou ik eerder gebruiken om polijstresidu of wax af te nemen.
Ik denk dat je niet tevreden gaat zijn met de BoB om je hele auto af te drogen. Dan gaat goedkoop ineens duurkoop zijn.

Met de Monello senza aqua of de CSF droogdoek heb je wat mij betreft al de beste prijs/kwaliteit te pakken.
Met deze doeken kun je ook met gemak je hele auto drogen.
De CSF gebruik ikzelf ook, ben er zeer tevreden van.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de kleine Monello droogdoeken op de zaak liggen en ben daar erg tevreden over. Heerlijk zacht en goed water opneembaar.
Echter; in de detailkoffers zitten BoB Drying Towels. Ik vind de doek precies goed voor wat het moet doen. Ik kan er een hele auto mee drogen. Truus (Passat Station) is geen probleem. Echter is hij niet zo zacht als een Monello.

De reden waarom ik de DJ BoB Drying Towel gebruik is omdat mijn was stappen alles blauw wil. Kleur codering qua stappen. En dit is volgens mij de enige droogdoek die blauw is.

Nogmaals hij bevalt goed maar je krijgt wat je betaalt.
 
Allemaal bedankt voor de tips!:) De reden voor de keuze tussen de senza en de ddj, is meer de prijs. Als student probeer je toch de maximale prijskwaliteit te halen. De nanolex is toch weer net even een stukje duurder dan de senza, en ik weet niet of dat direct word vertaald in de kwaliteit.
Dus ik denk dat ik het voorlopig op de senza houdt, lijkt me een goed allround droogdoek.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Volgens mij kun je bijna geen miskoop doen. Heb sinds kort ook de droogdoek van Auto Finesse.
Deze is ook aan twee kanten te gebruiken, werkt ook perfect!

https://www.Carclean.com/product/Au...m_AQD_103776?gclid=CMHRiNfHutACFYI4GwodBNgJSA
 
  • Leuk
Reactions: Jurgenp1 en tembaco
Of het niet kan weet ik niet maar ik vind het een vreselijk ding, ik gebruik hem nu alleen nog maar voor mijn velgen of deursponningen omdat ik weggooien zonde vind.
Eerder genoemde Monello en CSF vind ik wel fijn, de Nanolex lijkt me ook wel wat.
 
@Blade De Silk Dryer is alleen met de lange kant te gebruiken inderdaad. En zo zie je maar dat smaken verschillen. Ik vind 'm echt geweldig en ik vind die van Monello weer wat minder.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Dank voor reacties. Ik mis ook wel een beetje een tweede kant. Hij maakt goed droog hoor dat wel, maar de miracle dryer die ik al 7 jaar heb kan met beide kanten.

Volgende word ook de auto finesse denk ik, ik kan hun producten ook wel waarderen.
 
Zul je geen spijt van hebben. Even wennen aan het formaat en dikte, maar als je het doorhebt, heerlijke doek.