• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

monello ultra thin foamed wool pads schoonmaken

volvopilot

Detailing addict
7 mrt 2018
73
65
29
Hoi allemaal,

ben aan de slag gegaan met een monello ultra thin wool pad. Ging om een hele harde VAG lak die bekrast was door takjes van bosjes. Vandaar het zware geschut gepakt met deze foamed wool en Scholl S3 combinatie. Resultaat is fantastisch met de DAP EVO plus.

Tussen de 2 panelen heb ik de pad schoon geborsteld met een pad borsteltje van monello om het grove stof er af te halen. Nu ben ik inmiddels klaar met deze panelen en wil ik de pad gewoon schoonmaken om op te gaan bergen voor een volgend gebruik.

Hoe kan ik deze het beste schoonmaken om deze zo lang mogelijk mee te laten gaan? En als ik meer panelen had moeten doen, hoe kan ik deze tussentijds uitspoelen om daarna weer door te kunnen gaan? Nu ging het om 2 panelen, dat is prima te doen zonder een volledige wash.
 
Uitspoelen, afwasmiddel aanbrengen en in masseren, uitspoelen, droogdraaien op de machine, laten drogen. Niet anders dan bij foampads dus.
 
top dankjewel, wilde even voor de zekerheid navragen voordat ik de pad vergal. Was erg te spreken over de pad namelijk!

Ga ik 'm meteen uitspoelen
 
  • Leuk
Reactions: RoCo