• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Veloce

2shiny

Detailing rookie
11 sep 2013
114
0
Met welke polish van bvb Menzerna kan deze nieuwe Monello Veloce vergeleken worden?
en kan deze gebruikt worden als een 1-step?

Ik denk, dat de Veloce moet toch na bewerkt worden. :cool
En zeker na het polijst werk 2 keer over gaan met IPA of Eraser (nu voordelig verkrijgbaar)

indien de Veloce zoals de FG400 is, dan kan deze perfect gebruikt worden als een 1-step (zoals ik ook vaak doe), want deze finisht erg goed.
Indien deze is als de FG500, dan kan dit inderdaad niet. vandaag de vraag met dewelke deze kan "vergeleken" worden

De FG500 was gelijk aan de Inizio Forza. De Veloce heeft een iets hogere glansgraad.

SLK;341243 zei:
De FG500 was gelijk aan de Inizio Forza. De Veloce heeft een iets hogere glansgraad.

vandaar mn idee dat hij mss gelijk was aan de FG400, die Menzerna zelf aangeeft als ook een 1-step. maar ik moet het natuurlijk "zeker" zijn. Dit zou handiger zijn daar het een grotere verpakking is en ik die Monello flessen wel mooi vind :-)

SLK;341243 zei:

Maar toch een hogere cutting factor als ik me niet vergis...
Doorwerken is dus een vereiste lijkt me..?

ivo's;341255 zei:
Doorwerken is dus een vereiste lijkt me..?

dat is te zien hoe lang je kan doorwerken met het product. het zal in het begin een hogere cutting factor hebben, maar als de korrels afbreken en je lang kan doorwerken krijg je een hogere glans en dus een betere afwerking. Je kan inderdaad altijd beter afwerken met een finishing polish, maar dan ga je weer naar een multi-stage ipv een 1-step.
Ik weet dat de FG400 heel goed finisht en kan gebruikt worden als een 1 step.

De cutting factor en de glans factor zijn bijna identiek van beide, maar ik zie op verschillende websites de cutting factor en glans factor van de FG400 ook steeds veranderen...
Ik weet ook dat Monello en Menzerna "nogal heel goed op elkaar lijken". Vandaar de vraag :-)

ivo's;341255 zei:
Zou kunnen, echter de slijpgraad en glansgraad komen overeen:
FG 500: slijpgraad 10/10 glansgraad 5/10
Inizio Forza: slijpgraad 100/100 glansgraad 50/100

Maar ik weet niet of de 10 van FG500 vergelijkbaar is met de 100 van Inizio Forza.

SLK;341266 zei:
Zou kunnen, echter de slijpgraad en glansgraad komen overeen:
FG 500: slijpgraad 10/10 glansgraad 5/10
Inizio Forza: slijpgraad 100/100 glansgraad 50/100

Maar ik weet niet of de 10 van FG500 vergelijkbaar is met de 100 van Inizio Forza.

De Inizio Forza is idd gelijk aan de FG500, maar deze blijkt niet meer leverbaar en is vervangen door de Veloce (en de FG500 kan ook niet gebuik worden als 1-step).