• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello vs Scholl - persoonlijke meningen gezocht

Maaike

Detailing guru
17 sep 2010
1.102
120
36
Gewoon een peiling, op basis van ieders persoonlijke voorkeuren.
Begonnen met Lake Country pads, inmiddels vertrouwd met de Monello kompressor pads en reeds ook de raffini pads. De kompressors worden met name gebruikt op de rotary.

Ik heb uit pure nieuwsgierigheid wat polijstmiddelen van Scholl besteld:
S3 xxl, S17 en S30
Voor op mijn eigen, nooit eerder, gepolijste Ford Fiesta Candy Blue edition.
Heb inmiddels toch ook maar besloten dat ik vast wat extra pads nodig heb. Wat zeggen jullie op basis van je ervaring met de Scholl polijstmiddelen;
Monello of Scholl pads? Waarom? En wat maakt dan het verschil?
 
Scholl pads. Met name de spiderpads hebben een hogere correctie factor i.c.m. bv Scholl S3. Verder vind ik de Scholl compound (S3) minders stoffen dan die van de Monello.
 
@Maaike
Ik heb al verschillende Ford's gepolijst en nog nooit S3 hoeven gebruiken omdat de lak veelal goed te corrigeren valt. (Moet ik wel bij zeggen dat het veelal jonge of zelfs nieuwe auto's waren).
Als het om pads gaat zou ik voor Scholl paars of blauw gaan om te corrigeren en oranje om te finishen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Mr.K.
Was ook vooral niet van plan de S3 te gaan gebruiken volgende week. Staat er misschien een beetje onduidelijk. De lak is niet swirlvrij, zeker niet. Op de achterbumper diepere veegkrassen van koekenbakkers die langs de auto hebben afgelopen met een tas of iets. Daarom zou ik zelf gaan voor de Monello raffini pads, daar heb je ook mooie kleinere pads voor toepassing op oa de bumpers.

De paarse, oranje en blauwe Scholl zeg je dus. Dankjewel
 
@Maaike ,ik heb exact hetzelfde type auto gedetailed waarbij mij opviel dat met S30 al lichte swirls verdwenen. Mezzo of S20 icm Scholl paars en blauw op enkele krasjes toegepast.
Gebruik ook extra zachte (edgeless) doeken want de lak kan zeer gevoelig zijn.
https://www.carclean.com/nl/product...o_Edgeless_Towels_45x45cm_103064?o=srEdgeless
Nanolex ,Gyeon,waxaddict hebben evt ook zachte edgeless doeken.
Neem anders 5'5" inch pads van Scholl en 4" oranje en witte pads van Monello .
Hou de trims ook goed bij met bv Autofinesse Revive.
 
Heb een shitload aan Monello verde en Bianco doeken. Zal nog een aantal extra doeken van Gyeon meebestellen om de boel af te nemen na de laatste hit en het uiteindelijk volledig nalopen van alle delen.
Yes, revive werkt prima! Dus dat komt wel goed. Moet mezelf eens goed bekijken welke pads het gaan worden.
 
De trims van deze auto hebben trouwens een satijnen uiterlijk. Revive doet het daar erg netjes op. Nb; de auto is niet gewassen hoor op de foto.
 

Bijlagen

  • IMG_3894.JPG
    IMG_3894.JPG
    394,7 KB · Weergaven: 285
Hey Maaike,

Ik heb alleen ervaring met de Raffini pads. De 4 Gele (5,5") die ik heb, die heb ik nu al ruim 2 jaar en zij hebben een auto of 40 gezien. Werken nog prima.
De oranje en witte uiteraard dan ook. :)

De Scholl pads ken ik niet, dus daar kan ik je weinig over vertellen.
De LC HD pads (7") draai ik op de 21 en gaan ook al effe mee.


Greeeetz
 
Thanks voor je aanvulling. Ik neig naar Monello pads. Heb al vele verslagen en reviews gelezen. Maar niets is doorslaggevend. Ja, mijn ervaring met Lake country en Monello
 
Ik lees wel vaker goede berichten ook de foampads van Scholl. Echter zie je merendeels dat de Raffini's gebruikt worden omdat deze vaak bij de DAP-pakketten zitten en blijkbaar valt dit nooit tegen. :)

Zoals ik zei, ik heb alleen de Raffini's op de DAP. (MF en spiderpads ook gebruikt, maar vind de voorbereiding en/of slijtage niet mijn ding)
Ik snap je punt wat betreft de doorslaggevende factor; Nergens lees je dat Scholl beter of slechter is dan Raffini qua correctiekracht, duurzaamheid of wat dan ook. ;) (foampads standaard)
 
Zelf een vervent Scholl gebruiker, van pads en pasta's.

Zeker met de paarse compound pad en S3 maak je al flinke stappen, daarna is meestal de oranje polishing pad en S17 voldoende om de lak strak te krijgen.

Hit na S3 en paarse pad. Aardig strak en een flinke reflectie. Totdat je er een lichtbron op zet. Dan zie je nog een licht waasje. S17 en het is weg. Betrof een smart for 2
Picframe_zpssfrhnpfr.jpg


En het resultaat na een aantal hits paarse pad en S3. Moest nog wel nabewerkt worden. Betrof een VW lak.
5f928133-00de-437d-8010-0c12bd2f6d28_zpsfpqs8ken.jpg
 
@Quantoxx

Ik heb al tijden geen Monello pads gebruikt dis kan er niets zinnigs over zeggen.

Volgens Scholl zou je met je met de oranje polishing pad kunnen finishen.

Er zijn meerdere schema's van Scholl in omloop, maar die maken het er niet erg overzichtelijker...

Ik hanteer zelf veel de volgende combinaties:
Paars + S3
Oranje + S17

Voor het finishen kies ik meestal uit onderstaande, afhankelijk of de lak het toe laat. De ene combi wil welen de ander nie.

Rupes geel of wit + pasta geel of wit
Rupes geel of wit + Gyeon Polish

received_967435313276010.jpeg


received_1022129837806557.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Goedemorgen!

Zojuist alle documentjes van Scholl geprint.
Kan ik tussendoor of vanavond even bekijken. Dan weet ik wat ik kan bestellen vanavond.
 
Heb ervoor gekozen de pads van Scholl gewoon eens uit de proberen.
Heb ruim drie dagen de tijd voor de detail van mijn eigen auto.
De paarse compounding pad, orange polishing, blue polishing, navy spider en honey neo spider zijn reeds onderweg. Even bezien hoe ik het vind werken in combinatie met de Scholl polijstmiddelen. Ben benieuwd. Overigens ook weer extra Raffini pads en een extra steunplaat met ventilatiegaten voor de Dap mee besteld. Bedankt voor het meedenken hier!
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ja hoor. Zal ik zeker doen. Wordt al een heel gedoe met de testspots. Hopelijk is 17+ Op de paarse pad met vervolgens S30 op de oranje pad toereikend genoeg. En anders grijp ik net zo makkelijk terug op de oude vertrouwde Monello pads
 
  • Leuk
Reactions: Stippie
@Maaike ,probeer anders eerst eens S30 op blauw en finish met de oranje pad.
S17 op paars hooguit voor plaatselijke grotere defecten.
Zou mij niet verbazen wanneer S30 op blauw op jouw auto al genoeg is om lichte swirls te verwijderen en waarom meer lak weghalen als dat niet nodig is.
Ook ik hoor graag op welke combo je uitkomt.