• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Wax + Acquafobia

BjörnVH

Detailing addict
23 sep 2016
16
60
30
Ik zou graag de Monello Wax en de Monello Acquafobia met mekaar willen combineren, alleen weet ik niet hoe?

Als ik op de website kijk dan staat de Acquafobia bij de producten van de sealants, en dan zou je denken dat deze voor de Wax moet worden aangebracht.

Maar op het forum raden ze aan om na de Wax acquafobia aanbrengen.

Als je de Wax hebt aangebracht hoelang moet je dan wachten om de auto terug nat te maken voor de Acquafobia? Want de Wax moet toch nog curen of niet?

Of heeft het totaal geen zin om deze producten met mekaar te combineren?

Graag hierover jullie advies
 
Aquafobia is een booster voor na het wassen, combineren heeft totaal geen zin.
Auto wassen, waxen en enkele wasbeurten later pas Aquafobia gebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
het water loopt er dan zo af maar zien jullie een verschil bij het gebruik van aquafobia? Ik niet.

gebruik ik red mist blinkt hij als gek!
 
Ik zie een heel groot verschil!
Ook al is die auto nat en ik spuit het op een paneel en daarna spuit ik alles grondig af.
Zie ik na het droge precies waar dat ik het opgespoten heb zie je zoon rare vlekken.
Ik snap niet wat ik fout doe
 
ik vermoed snelheid van uitvoering. Paneel per paneel. Een paar pufjes en uitspuiten. Ik doe dit nooit in volle zon, ik poets zelfs niet in de zon dus mijn lak is altijd "koud". Tussen puffen en spuiten zit bij mij maar .... Ik gok .... 10 sec!
 
De acqaufobia gebruik je inderdaad nadat je je auto in de wax hebt gezet en paar keer hebt gewassen. Het geeft daarmee een boost aan je wax en verlengd standtijd (in mijn geval) aanzienlijk. Auto gaat er niet meer van glanzen oid, het geeft een extra bescherming. Wordt minder snel vies en schoonmaken gaat stuk sneller. Daarbij hecht de acquafobia ook op kunststof en velgen dus...

Acquafobia nooit in de zon gebruiken. Een te warme lak wordt ook afgeraden.
Meest praktisch is als de auto na het wassen nog nat is.
Ik gebruik max twee pufjes per paneel en spuit daarna direct met de HD af. Als voorbeeld, de bestuurdersdeur is een pufje bij mij voldoende. Een tuinslang werkt niet echt, HD wordt aangeraden. Zo ga je de hele auto bij langs. De acquafobia nooit laten opdrogen! Opsprayen en gelijk afspuiten (je verpreid het product dus met de HD)
Daarna spuit ik nog een rondje met de HD (je ziet dat de acquafobia z'n werk heeft gedaan) en droog hem daarna af.

Ik ben nu tweeenhalve maanden verder en het effect is nog steeds top. De motorkap wordt inmiddels wat minder, maar dat mag ook wel na de vele kilometers.