• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mosvorming op div lijsten

turbovolvo

Detailing rookie
20 nov 2010
1
0
Hallo,

Zit al ruim een uur door de zoekfunctie te bladeren maar ik kom er echt niet uit..
Ik erger me al een tijdje aan een soort van mosvorming op de lijsten rond m'n ruiten, het zit enkel bij de lijsten waar trimming e.d. aanwezig is (mosrubberen seal bij de voorste zijruiten, trimming rond de achterruit), rubbers en harde lijsten blijven netjes zwart. Ik krijg het niet weg met wassen etc en zou graag advies willen hoe en/of waarmee ik dit wel weg kan krijgen en hoe ik kan voorkomen dat dit terugkomt.

Ben zelf vooral actief in het technisch modificeren & tunen / driften met de auto en heb niet al teveel verstand van cleanen/detailen maar ik wil uiteraard wel graag een auto die er netjes bij staat :D

De auto wordt per 2 weken gewassen en 2x in het jaar gepoetst en in de wax gezet; alles uit de Meguiars lijn (NXT 3 step-Gold Class shampoo - Gold class trim detailer - Clay kit etc).

IMAG0198Large.jpg


ohja, zoals op de foto te zien is de auto niet echt "clean", afgelopen nacht een paar uurtjes gedrift en daar wordt een bolide niet schoner van:( :| heb dus alweer wat te doen dit weekend..
 
Met een gewone APC en een borsteltje moet je een eind kunnen komen.
Ook mos heeft een beperkte voedingsbodem nodig, als je die weghaalt gaat het mos dood.
Als het blijft terugkomen moet je de mos zelf aanpakken. Ik zou dan een beetje alcohol proberen.

Hans
 
Toevallig heb ik het zelf vandaag van mijn auto verwijderd.
Ik heb de wonderspons van de Action hiervoor gebruikt.

Even vochtig maken en zachtjes erover wrijven, en weg.:party:
De lijsten worden er wel doffer van omdat ze een schurende werking hebben.

Eerder was er ook een topic over deze wonder/melamine sponsjes.
Ze zijn namelijk ook erg goed voor het schoonmaken van je trims.

---topic melaminespons--
 
groene aanslag/mos tussen raamrubbers/sierlijsten e.d. insprayen met een krachtige all purpose cleaner en na even inwerken de hogedrukspuit er op.
borstelen is niet eens nodig.
 
Ik vind persoonlijk de haren van de Mothers borstels te zacht waardoor deze alle kanten opbuigen, je kan niet echt kracht zetten.

Ik zelf gebruik de Meguiars Triple Duty Detail Brush.

Deze heeft ook een enkel rijtje met harde haren waardoor je tussen nóg kleinere kiertjes kan komen.

Zie ook de review

;)
 
De detail borstels van Cobra zijn ook ideaal. De haren van de Cobra zijn stugger dan die van Mothers. De borstels van Mothers gebruik ik voor emblemen e.d.
 
Ik heb het van de week weggekregen met APC (1:10) en een oude tandenborstel (wel een met lange haren), ook direct weg.
 
Let wel op dat de tandenborstel toch best krasjes kan achterlaten, houd hier dus wel rekening mee svp ( voor er een GB bij de Kruidvat gaat plaatsvinden )