• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mothers detailer spray verdunnen

The Undertaker

Detailing rookie
14 apr 2011
27
2
Goedendag,

Ik ga zaterdag de auto kleien met de Mothers clay kit.
Hierbij zit de detailer spray van 473ml, maar ik vraag mij af of dit genoeg is voor een hele auto.

Kan je deze verdunnen, waarbij het nog steeds effectief is?

Alvast bedankt,
The Undertaker

In principe zou die fles genoeg moeten zijn, de spray is RTU (Ready To Use) en zou ik niet verdunnen.

ik heb hem 1:1 verdunt, en dat werkt voor mij prima, kan er goed mee overweg zo, wordt niks stroef of iets dergelijks.

Hey ,ook ik heb deze 1 op 1 verdunt met kalkvrij water(strijkwater dus) en ik kan je verzekeren dat dit nog zeer goed werkt hoor!!
Kijk ff naar mijn show-off en je zal zien dat het helemaal geen kwaad kan!(grand scenic bose)
1 volledige auto met 1 flesje??? no way,zeker niet als ie wat vuil is!!(of je hebt een heel kleine wagen??)
Met 2 keer zoveel kan je lekker nat blijven doorgaan en je zal merken dat je geen marring hebt hoor.
Ik heb dit trouwens gedaan op mijn nieuwe wagen en ik kwam ook niet toe met 1 flesje.
Groeten Danny

Srry voor het verstoren van dit topic, maar vond het wat zonde om voor mijn vraag ander topic te openen. Heb me gisteren de Poorboy's QD+ detailer spray besteld, mag deze ook verdund worden, en hoeveel?

Greets

Marius

Een tijdje geleden hebben we een discussie gevoert met TIM op een ander detailing forum over de verdunbaarheid van Showtime...we zijn tot de conclusie gekomen dat dit tot redelijker wijze kan tot 1:2...dr werd zelfs beweert 1:12...maar dat betwijfel ik ten zeerste

Marius zei:
Srry voor het verstoren van dit topic, maar vond het wat zonde om voor mijn vraag ander topic te openen. Heb me gisteren de Poorboy's QD+ detailer spray besteld, mag deze ook verdund worden, en hoeveel?

Greets

Marius

QD+ is geen spray om mee te kleien, daar is deze ongeschikt voor omdat het een spray is met Carnauba. QD+ kun je dus niet verdunnen en dat is ook niet nodig.

grandscenicman zei:
Hey ,ook ik heb deze 1 op 1 verdunt met kalkvrij water(strijkwater dus) en ik kan je verzekeren dat dit nog zeer goed werkt hoor!!
Kijk ff naar mijn show-off en je zal zien dat het helemaal geen kwaad kan!(grand scenic bose)
Wat bij jouw auto prima werkt wil net zeggen dat het bij alle lakken geen problemen op levert.

Het nadeel van verdunnen is dat het minder lubricerend wordt.
Hoe minder lubricerend vermorgen hoe groter de kans is op marring.

Vaak gaat het voor het kleien gewoon prima maar hou die wel even in het achterhoofd.
Zeker als je met zwaardere clays aan de gang gaat is dit echt van belang. (Mother's is niet zwaar eerder licht, maar voor bv Dodo's paarse klei)

Als je alleen stof van je wagen af wilt halen dan zou ik het zeker niet verdunt gebruiken.