• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mothers Reflections Tire Care, de glans houdt niet lang en Poorboy's Wheel Sealant, geeft geen waas?

Herrumm

Detailing rookie
7 mrt 2011
18
0
Ik heb een aantal vraagjes.....

Een bestelling gedaan bij CC en daarbij Mother's Reflection Tire Care voor de bandjes en Poorboy's Wheel Sealant voor de velgen.

Vanmorgen begonnen, velgen en banden eerst compleet gewassen en begonnen met de wax velgen ingesmeerd wat vrij makkelijk ging maar ik kreeg daarna bij het inwerken géén wazige gloed erover heen. Heb ik het dan te dun ingesmeerd of juist de dik?? Hoelang moet je wachten met het uitpoetsen??

Daarna de Tire Care gebruikt, was altijd de vettige troep van de Action gewend dus dit was wel een geweldige verandering...Met de applicator aangebracht wat zeer fijn werkt.
Nu vond ik ook dat na een tijd de glans verdwijnt, klopt dit?? Of zul je meerdere malen moeten aanbrengen??
 
Mothers Reflections Tire Care hoort ook wat mat te worden, geen hoogglans...

Wheel sealant smeert erg makkelijk uit, dat ie niet heeft gehazed/gecured zou kunnen komen door de lagere temperatuur, te dik opgebracht, of niet lang genoeg gewacht met uitpoetsen (of evt. een combinatie van bovenstaande).
één tip in elk geval, breng de wax zo DUN mogelijk aan..!
Zelfs als je twijfelt of er wel iets zit, heb je t vaak al te dik erop zitten :cool:
 
De Mothers Reflections moet, net als andere dressings, opbouwen in de band. Naarmate de band verzadigd raakt met de dressing (verdeeld over meerdere weken), zal je zien dat het resultaat steeds duurzamer wordt. Altijd is aan te raden om twee applicaties te doen en daartussen 15 minuten te wachten.

De 'hazíng' van de Wheel Sealant valt mee en het droogt vrij snel, waardoor je wellicht meteen al hebt uitgepoetst tijdens het aanbrengen.
 
Dus ik moet de Wheel Sealant zo dun aanbrengen....Dit had ik niet verwacht omdat het zo makkelijk uitgesmeerd is, ik begrijp dan uit jullie duidelijke antwoorden dat ik dit hoogst waarschijnlijk veel te dik heb gedaan.

De Tire Care werkt wel super met de applicator, ik zie toch wel graag een lichte glans. Heb het zoals Tim ook aangeeft omdat ik eigenwijs ben, een half uur daarna nogmaals gedaan en dit was beter....denk ook dat de band zeer uitgedroogd raakt van de glans rommel van de Action, klopt dit??
 
weet niet of je de banden ook ontvet/gereinigd hebt voor het aanbrengen van de mothers?
Het KAN zo zijn dat deze dressing niet goed "pakt" op de action-glans-rommel :cool: