• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mothers wax

Jacco

Detailing rookie
3 dec 2008
15
0
Gelijk na mijn allereerste bestelling met mothers wax producten werd ik steeds enthiousiaster over het merk. De verschillende producten hebben natuurlijk allemaal voor en nadelen, maar over het algemeen zijn het naar mijn mening goede producten die makkelijk in gebruik zijn.
Helaas zijn er nog een aantal producten die volgens mij alleen in 'the states' te verkrijgen zijn. Ik vroeg me af of betreffende producten op termijn nog worden opgenomen in het assortiment?
Ik doel op:

Powerball
Wax Attack Polisher
Detail Bag
Wash Bucket

Verder zijn er nog wat merchandise artikelen die bij mijn weten niet in nederland verkrijgbaar zijn.

Vooral de powerball 4 paint & wax attack polisher ben ik zeer benieuwd naar. meuh
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb wel wat mothers producten uit de states meegenomen, maar ik geloof niet dat een van deze die jij noemt erbij zat, dus kan ook geen review geven
 
Hi Jacco,

Wij zijn bezig om het assortiment flink uit te breiden. De Powerball 4 Paint hoort daar ook bij, evenals de detailbag. De Wax Attack niet, de oplader is 110 volt en bovendien is het apparaat niet heel krachtig. Je kan er niet veel mee.

De Washbucket is dezelfde als we hier hebben, maar dan met Mothers sticker. De stickers komen ook deze kant op.
 
De laatste tijd heb ik weer wat meer de Mothers producten gebruikt. Valt me toch keer op keer op hoe goed het wel is.

Wanneer de collectie wordt uitgebreid zal er zeker weer wat van Mothers bij zijn. Ik zoek nog een product voor de kunststof dashboards end. Nu gebruik ik hiervoor Natural look van PB, maar die werkt soms erg vlekkerig.

Welk Mothers product is aan te raden voor het dashboard? En welk product voor de banden? Ik zoek geen natte glans voor de banden. Gewoon natuurlijk diep zwart. Bij voorkeur ook te gebruiken op white walls.
 
Ik heb vandaag gewerkt met de FX SynWax. en dat werkt echt prettig zeg! makkelijk af te nemen, ook na 30 min curen
 
Mothers is erg goed, ik heb het altijd in veel gevallen beter / fijner gevonden dan Meguiar's. En wat dacht je van die kleikit, ook veel beter! :ja

Matte glans: Reflections (beetje dom gekozen die naam, maar goed), dashboard: Protectant.
 
een echte vergelijking maken met meguiars kan ik niet, daar ik slechts 1 product van meguiars heb.

ik werk gewoon heel graag met de mothers producten. 't is spijtig dat het nog steeds relatief onbekend is. Ook de doeken zijn super!
 
Ik heb/had meerdere producten van Mothers, en die bevallen/bevielen prima.

Goede prijs/kwaliteitverhouding, zeker ten opzichte van Meguiars.
 
Geinige van de Mothers Wax Wheel Brush Klik hier voor voorbeeld en om te bestellen..... is dat je deze op de rand van je emmer kunt zetten tijdens het reinigen en dus niet op de grond hoeft te leggen of vast hoeft te houden.
In de steel zit net achter de borstel een uitsparing in de steel, waardoor je de borstel op de rand van je emmer kunt leggen. De borstel balanceert dan uiterst stabiel horizontaal op de rand, waardoor je je handen vrij hebt voor andere werkzaamheden.

Geinige gimmick moet ik zeggen.

Aficior
 
Die van Mother's is volgens mij net iets harder dan zwarte (blauw is nog zachter en geel een stuk harder)
 
Ik denk dat ik morgen heel wat Mothers producten krijg. :party:

Ik ben ieder geval helemaal fan van dat merk.

Ik heb gezien dat ik de FX Synwax :kado gekregen heb. :party: Is dit een sealant zoals de naam doet vermoeden?
 
Kan je me dan even zeggen wat de NXT precies is? Heb namelijk quasi geen ervaring met Meg's.

overigens bedankt voor de vlotte service en het :kado.
 
Hahaha, das wel handig dan. De NXT is een kleine alles in 1 product met een milde cleaner, veel polish en wax.
 
De FX Synwax is een synthetische wax, dus inderdaad een sealant. Hij heeft zeer milde cleaners maar geen polish (glaze).

De FX heeft een mooie reflectie, maar de beading is minder strak. Het product is voornamelijk ontworpen voor sheeting. Het geeft een duurzame bescherming.

De Mothers gebruikers combineren het vaak met Step 2 Sealer & Glaze en dat werkt erg goed. De cleaners zijn dermate mild dat de Step 2 in tact blijft.

Ook wordt de FX vaak getopt met bijvoorbeeld de Reflections Top Coat (echt een geweldig product) of de Step 3 Pure Carnauba. Beiden de moeite waard om eens als combo te proberen. :ja